مهلت ثبت نام سهام عدالت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
با توجه به اینکه در حال حاضر طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 99 توسط مجلس در حال بررسی می باشد و به تصویب نهایی نرسیده است لذا نمی توان در رابطه با زمان دقیق شروع و پایان مهلت ثبت نام این سهام اظهار نظر کرد، اما انتظار می رود که مشابه با دوره اول ثبت نام سهام عدالت پیش برود.



سهام عدالت در سال 1384 توسط دولت به اقشار کم در آمد جامعه که نیازمند حمایت مالی بودند با هدف متعادل سازی سطح درآمدی جامعه ارائه شد. در واقع این نوع سهام همانند یک یارانه نقدی بوده که از سوی دولت و از طریق بازار سرمایه به دارندگان آن تعلق گرفته است.

ویژگی های در نظر گرفته شده از سوی دولت برای این سهام سبب شده تا افراد زیادی از این طرح استقبال کنند به طوری که در نهایت و پایان زمان در نظر گرفته شده از سوی دولت برای ثبت نام این سهم حدود 49 میلیون نفر از افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت موفق به ثبت نام و دریافت آن شدند.

با توجه به استقبال چشمگیری که از سهام عدالت در دوره اول ثبت نام آن صورت گرفت و در بالا نیز به آن اشاره شد، لذا بار دیگر دولت تصمیم به ارائه این سهام به افراد واجد شرایط دریافت آن گرفته است که در نتیجه لازم است تا متقاضیان دریافت سهم مورد نظر در مدت زمان مشخص شده به عنوان آخرین مهلت ثبت نام سهام عدالت 99 اقدام به نام نویسی و دریافت آن کنند. در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 99 در سال جاری پرداخته شده است.




مهلت ثبت نام سهام عدالت 99
تمامی افرادی که قصد ثبت نام در دور دوم سهام عدالت را دارند لازم است تا در مدت زمان اعلام شده توسط دولت به عنوان مهلت ثبت نام سهام عدالت اقدام به ارائه مدارک لازم برای سهام عدالت و مراجعه به مراکز مشخص شده به منظور انجام این کار اقدام به طی کردن فرایند ثبت نام جاماندگان سهام عدالت کنند . 

سوالی که در رابطه با ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای متقاضیان آن وجود دارد این است که زمان ثبت نام سهام عدالت 99 از چه زمانی آغاز می شود و تا چه تاریخی مهلت ثبت نام سهام عدالت 99 برای آن وجود دارد؟ در این رابطه باید گفت از آنجایی که در حال حاضر طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت به طور قطعی تصویب نشده است و در حال بررسی توسط مجلس می باشد لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه با مهلت ثبت نام سهام عدالت 99 صحبت کرد.

اما با توجه به شرایط و مهلت ثبت نام سهام عدالت در دوره اول آن که در سال 1384 اتفاق افتاد و حدود یک سال به طول انجامید، انتظار بر این است که برای نام نویسی دور دوم این سهام نیز مدت زمانی این چنینی به عنوان مهلت ثبت نام در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: ثبت نام سهام عدالت 99











لازم به ذکر است از آنجایی که اخیرا سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت توسط سازمان بورس به منظور انجام تمامی امور مربوط به این سهام به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به دفاتر مربوطه ارائه گشته است لذا انتظار می رود که برخلاف دور اول نام نویسی سهم مورد نظر فرایند ثبت نام در دور دوم به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در سازمان خاصی صورت پذیرد.





در صورت اطلاع رسانی در رابطه با مهلت ثبت نام سهام عدالت متن مقاله بروز رسانی خواهد شد.



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهلت ثبت نام سهام عدالت در کانال سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مهلت ثبت نام سهام عدالت پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سهام عدالت برای کودکان











سوالات متداول


1- مهلت ثبت نام سهام عدالت تا چه زمانی می باشد ؟
از آنجایی که در حال حاضر این طرح به طور قطعی تصویب نشده است و در حال بررسی توسط مجلس می باشد لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه آن صحبت کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است


2- برای ثبت نام در دور دوم سهام عدالت به چه مراکزی باید مراجعه کرد ؟
 اخیرا سامانه سهام عدالت توسط سازمان بورس ارائه گشته است لذا انتظار می رود که برخلاف دور اول نام نویسی سهم مورد نظر فرایند ثبت نام  در دور دوم به صورت اینترنتی صورت گیرد که در متن مقاله به آن اشاره شده است


3- تاریخ شروع ثبت نام سهام عدالت در چه زمانی می باشد ؟
از آنجایی که این طرح به تصویب نهایی نرسیده است و جزئیات آن مشخص نمی باشد لذا نمی توان در رابطه با تاریخ دقیق آن پیش بینی کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : مهلت ثبت نام سهام عدالت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X8ym
نظرتان را بنویسید