مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد معمولا زمان انتخاب رشته را برای آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیل نتوانستند در مهلت مقرر فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را تکمیل نمایند، برای چند روز تمدید می کند. این تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا بین یک هفته الی ده روز متغیر می باشد.

 

 

با وجود اینکه آزمون سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده، ولی بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۱ مسیر این دانشگاه ها از هم جدا شده و داوطلبانی که قصد تحصیل و انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 توسط سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی azmoon.org به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. معمولا هر سال این زمان برای آن دسته از داوطلبان که به هر دلیلی موفق به انتخاب رشته نشده اند، چند روزی تمدید می شود و متقاضیان در این مهلت می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند. با توجه به اهمیت این مهلت برای جاماندگان از انتخاب رشته در ادامه این مقاله به بررسی زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پرداخته شده است.

 

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

هر سال علیرغم اطلاع رسانی های انجام گرفته توسط سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بسیاری از داوطلبان بنا به دلایل مختلف از انتخاب رشته در مهلت مقرر جا مانده و به دنبال راهی برای تمدید این فرصت می باشند. به همین خاطر سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به عنوان مجری برگزاری انتخاب رشته دانشگاه آزاد، این مهلت را معمولا چند روزی تمدید می کند.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا اواخر مرداد ماه و یا اوایل شهریور ماه می باشد. سال گذشته مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا 15 شهریور ماه تمدید شد. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای سال جاری نیز همین گونه باشد. که در صورت تغییر در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد این مقاله بروز رسانی می شود.

 

 

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

داوطلبان نیز می توانند با مطالعه مقاله زیر از تمامی جزئیات و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع شوند. بنابراین توصیه می کنیم داوطلبان مقاله زیر را با دقت کامل مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

 

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

سازمان سنجش با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱، درصد دروس امتحانی، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلبان را برای شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد مشخص می کند. انتخاب رشته تمامی رشته های دانشگاه آزاد به جز پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org انجام می گیرد.

 

از این رو داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد باید ضمن اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 به سایت مذکور مراجعه کرده و به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند. در این بازه زمانی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ بر روی سایت مذکور قرار گرفته و امکان انتخاب 100 کد رشته محل را برای داوطلب فراهم می کند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال گذشته از پنجشنبه 14 مرداد آغاز شد و تا روز شنبه 30 مرداد ادامه داشت. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته سال جاری یعنی 1401 نیز به همین منوال تکرار شود. داوطلبان در مهلت گفته شده می توانند وارد سایت azmoon.org شده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از جزئیات انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مطلع گردید.

 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

لازم به ذکر است هر داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده است، ملزم به مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. این دفترچه در مقاله زیر موجود است و لینک دانلود آن نیز قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

 

مشاوره تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

به داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته توصیه می شود در زمان مقرر شده فرم انتخاب رشته خود را در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تکمیل نمایند چرا که ممکن است فرصت مجددی از سوی این مرکز مشخص نشود. لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد ویرایش انتخاب های خود را دارند، می توانند در این بازه زمانی نیز نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا تجربیات خود را در اختیار داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص برای آن ها به ارمغان آورند.

در ادامه بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی است؟

✔️ در صورتی که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مهلت انتخاب رشته را تمدید کند، احتمالا زمان آن در شهریور ماه خواهد بود و پس از مشخص شدن زمان دقیق آن، این مقاله به روز رسانی می شود.



 

2- ✔️ آیا امکان ویرایش فرم انتخاب رشته در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 فراهم می شود؟

✔️ طبق متن مقاله داوطلبان می توانند در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند که در این مقاله لینک دسترسی به نحوه ویرایش فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار گرفته است.



 

3- ✔️ مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چند روز است؟

✔️ همان طور که در متن مقاله اشاره شده، داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد یک هفته تا ده روز مهلت دارند که فرم انتخاب رشته این دانشگاه را تکمیل کنند که به محض مشخص شدن زمان دقیق در متن مقاله اطلاع رسانی می شود.

منبع : مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ew9W
نظرتان را بنویسید