دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400، دانشگاه و موسسات دارای ظرفیت خالی را به داوطلبان معرفی کرده و از این طریق فرصت دوباره ای در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که موفق به کسب نتیجه دلخواه در اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد نشده اند.





داوطلبانی که با شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری موفق به کسب رتبه قبولی نشده یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بیازمایند . این فرایند پیرو خالی ماندن ظرفیت دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان صورت گرفته و امکان انتخاب رشته مجدد را برای داوطلبان فراهم می کند.

شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400، حضور در جلسه آزمون و دریافت کارنامه کارشناسی ارشد بوده و سایر شرایط و ضوابط همانند مندرجات دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد . در صورت اعلام ظرفیت جدید یا درخواست دانشگاه ها مبنی بر تکمیل ظرفیت های خالی ، لینک دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 را در این مقاله قرار می دهیم .    



لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400
منظور از اعلام لیست رشته محل های دارای ظرفیت، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد است که بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد . متقاضیان می بایست ضمن اطلاع از شرایط و ضوابط این مرحله ، رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار داده و نسبت به اولویت بندی انتخاب های خود اقدام نمایند.



بر اساس تجربیات سالیان گذشته هم زمان با تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400، لیست رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه و موسسات آموزش عالی در سایت سازمان سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .





لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 به محض انتشار فعال می شود



لازم به ذکر است که سال گذشته به علت برگزاری پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، مرحله تکمیل ظرفیت ارشد برگزار نشد و به جای آن تمامی متقاضیان به ثبت نام با معدل پرداختند. برای اطلاع از برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد سال جاری می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.



بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد







متقاضیان به منظور اطلاع از این رشته محل های کارشناسی ارشد که همچنان دارای ظرفیت خالی می باشند ، باید در موعد مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 را دانلود نمایند .



به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از اخبار لحظه به لحظه در این خصوص باخبر شوند .



بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت ارشد









مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400
در صورتی که داوطلبان موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نشدند می توانند شانس خود را در مراحل دیگر بیازمایند و با برنامه ریزی و مطالعه منابع مفید خود را برای آزمون جامع و یکپارچه سازمان سنجش آماده کنند که بدین منظور می توانند برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند. 



علاقه مندان به رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند. بدین منظور می توانید به مطالعه مقاله زیر پرداخته و با این فرآیند آشنا شوید.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار می دهند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا می توایند آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- رشته محل های دارای ظرفیت خالی کارشناسی ارشد از چه طریقی به اطلاع داوطلبان می رسد ؟
سازمان سنجش دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را در سایت خود منتشر می کند که لینک دانلود آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد . 




2- تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سازمان سنجش انجام می شود ؟
با توجه به مجزا بودن انتخاب رشته ارشد سراسری و دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت رشته محل های دانشگاه آزاد نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد که راهنمای شرکت در این فرایند در متن مقاله قرار داده شده است . 




3- در صورت عدم حضور در جلسه کنکور ارشد می توان در فرایند تکمیل ظرفیت شرکت کرد ؟
مطابق متن مقاله ، شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد حضور در جلسه آزمون می باشد .

منبع : دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Vxnv
نظرتان را بنویسید