دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 1400

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 ظرفیت های خالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشخص شده و در صورت موافقت وزارت علوم امکان انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان فراهم می شود. لیست این رشته ها در دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد منتشر می شود.




آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که پس از ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 موفق به تکمیل ظرفیت های خالی خود نمی شوند ، درخواست هایی را به سازمان سنجش ارسال می کنند تا با برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد فرصت انتخاب رشته مجدد را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

سازمان سنجش نیز پس از موافقت وزارت علوم لیست رشته محل های دارای ظرفیت را در قالب دفترچه ای منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد. داوطلبان ضمن مراجعه به سایت sanjesh.org و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نموده و شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی بیابند. در ادامه به بررسی نحوه دانلود این دفترچه و محتویات آن می پردازیم.



دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 1400
انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 در گرو مصوبه وزارت علوم بوده و در صورت عدم تایید این مرکز منتشر نخواهد شد، اما در صورت تایید و موافقت وزارت علوم بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و به معرفی رشته محل هایی می پردازد که ظرفیت آن ها تکمیل نشده یا به عنوان ظرفیت های جدید اعلام می شوند.



سال گذشته به علت برگزاری پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برگزار نشد و همه داوطلبان توانستند با معدل به سازمان سنجش مراجعه کرده و در سایت این سازمان به صورت ارشد بدون کنکور ثبت نام نمایند. دتر صوزت برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد 1400 لینک دانلود دفترچه در بخش زیر قرار می گیرد.





لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 1400 به محض انتشار فعال می شود .



برای آشنایی بیشتر با تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400 می توایند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از زمان و نحوه انجام این فرآیند مطلع شوید.



بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد 1400





محتویات دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
همان طور که گفته شد پیرو خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 برگزار شده و امکان انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان فراهم می شود. همزمان با این فرایند، دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نیز منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.



این دفترچه حاوی رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان بوده که به همراه ظرفیت و جنس پذیرش ارائه می شود. متقاضیانی که در جلسه کنکور ارشد حضور داشته اما جزو پذیرفته شدگان نهایی این آزمون نمی باشند یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند با بررسی این رشته محل ها فرصت دوباره ای برای انتخاب رشته خواهند یافت . 



لازم به ذکر است دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد 1400 تنها به معرفی رشته محل های دارای ظرفیت می پردازد و شرایط و ضوابط این فرایند در قالب اطلاعیه منتشر می شود . داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می توانند از کلیه اخبار و اطلاعیه های مربوط به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد مطلع شوند .  



بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400









مشاوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
متقاضیان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 نباید انتظار ارائه طیف وسیعی از رشته محل های دانشگاه های سراسری را داشته باشند، چرا که بخش عظیمی از ظرفیت دانشگاه ها پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد تکمیل می شود و ظرفیت محدودی از رشته محل ها خالی باقی می ماند. از این رو شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد قبولی داوطلب را تضمین نمی کند. 



متقاضیانی که با شرکت در این مرحله نیز موفق به قبولی و ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس نمی شوند در صورت تمایل می توانند به بررسی دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پرداخته و شانس قبولی خود را در رشته محل های این دانشگاه بیازمایند.



همچنین داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارند بهتر است به مطالعه دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی پرداخته و از ضوابط آن آگاه شوند چرا که اطلاع از شرایط تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت باعث تسریع روند انتخاب رشته شده و موفقیت در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی را به ارمغان می آورد .



در ادامه بخوانید: شرایط تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت









سوالات متداول


1- دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در چه سایتی منتشر می شود ؟
متقاضیان شرکت در این فرایند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد را دریافت نمایند که لینک دانلود این دفترچه به محض انتشار در متن مقاله قرار داده خواهد شد.




2- دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد برای پذیرش در چه دوره هایی منتشر می شود ؟
مطابق متن مقاله رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در این دفترچه درج می شوند.




3- شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد نیز در دفترچه راهنمای این فرایند درج می شود ؟
خیر، مطابق متن مقاله سازمان سنجش تنها لیست رشته محل های دارای ظرفیت را به همراه ظرفیت و جنس پذیرش در دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد منتشر می کند.

منبع : دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/41r6
نظرتان را بنویسید