مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در پی شیوع بیماری کرونا ، تسهیلاتی برای اجاره خانه در نظرگرفته شده است . مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از 26 خرداد ماه آغاز شده و این زمان تا پایان شهریور ماه سال 1400 تمدید شده است . متقاضیان دریافت وام اجاره خانه می توانند از طریق سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند .





با توجه به شیوع بیماری کرونا ، بسیاری از مشاغل با مشکلاتی رو به رو شده و بسیاری از مردم نیز ، در پی آن ، توان مالی خود را برای اجاره مسکن از دست دادند و یا در بسیاری از موارد ، ساکنین کلان شهر ها ، مجبور به مهاجرت به شهر های حاشیه ای شدند . 

لذا با هدف حمایت از این اقشار آسیب دیده ، پیشنهاد شد تا مبلغی تحت عنوان وام ودیعه مسکن در اختیار مستاجرین واجد شرایط گذاشته شود . مبلغ این وام در تهران ، شهر های پر جمعیت و دیگر شهر ها متفاوت است و مبلغ اقساط ماهیانه آن نیز به تبع آن فرق می کند . مهلت ثبت نام برای دریافت این وام به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمدید شده است. 

از این رو در این مقاله ضمن معرفی وام ودیعه مسکن ، به مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 می پردازیم و سپس به این پرسش پاسخ می دهیم که ثبت نام وام اجاره خانه تا چه زمانی تمدید شده است و در آخر هم نکاتی را در رابطه با مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 بیان خواهیم کرد .




مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
در پی شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم ، توانایی مالی برای اجاره مسکن را از دست دادند و از همین رو ، مبلغی وام برای اجاره مسکن برای افراد تخصیص یافت و مستاجرین در صورتی که شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن را داشته باشند می توانند وام ودیعه مسکن 1400 را دریافت کنند .

تسهیلات مذکور به دو طریق  به اجاره نشین ها اعطا می شود : اول این که این مبلغ را مستقیما به خود او می دهند و دوم این که این مبلغ را به صاحب خانه او می دهند و مستاجر باید اقساط آن را پرداخت کند .

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از 26 خرداد تا شهریور 1400 می باشد و متقاضیان این تسهیلات می توانند برای ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن ، از طریق سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند . لازم به ذکر است که این وام به اجاره نامه هایی تعلق می گیرد که یا رسمی بوده یا اینکه در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده و تاریخ انعقاد آن برای شش ماه ابتدایی سال 1400 باشد .

برای اطلاع از نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن  و شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ، پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید . 

حتما بخوانید : سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir


تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 طبق مصوبات هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، تا پایان شهریور ماه سال 1400 تمدید شده و متقاضیان این تسهیلات می توانند در طول این مدت از طریق سامانه اقدام طرح ملی مسکن ثبت نام کنند . 

مبلغ وام ودیعه مسکن از محل صندوق خسارات کرونایی تامین می شود و تمامی مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات مذکور به صورت آنلاین و غیر حضوری ، از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن صورت می گیرد .

پس از این که متقاضیان در این سامانه ثبت نام کردند ، شرایط آن ها بررسی شده و در صورت احراز این شرایط ، نام آن ها برای دریافت وام ودیعه مسکن در فهرست انتظار قرار می گیرد .  میزان مبلغ این وام در تهران ، کلان شهر های بالا یک میلیون نفر جمعیت و دیگر شهرستان ها متفاوت است که این میزان به ترتیب عبارت است از 700 میلیون ، 400 میلیون و 250 میلیون ریال . 

میزان بهره این وام 13 درصد بوده و سررسید پرداخت آن یک ساله می باشد . 

بیشتر بخوانید : سامانه یکتا


نکات مربوط به مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
اجاره نشینان می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند اما پیش از آن لازم است نکات مربوط به مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 را مورد توجه قرار بدهند . پیشنهاد می شود پیش از ثبت نام برای وام ودیعه مسکن 1400 نکات زیر را لحاظ کنید .

تمامی مراحل مربوط به ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400  از طریق سامانه اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir انجام می گیرد و پیشنهاد می شود متقاضیان برای ثبت نام از آخرین نسخه مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کنند. 

لازم است خانه های مستاجرین متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ، پیش تر در سامانه املاک و اسکان ثبت شده باشد و اجاره نامه های آنها رسمی بوده و یا اینکه با ثبت نام در سامانه ایران املاک، ، مراحل دریافت کد رهگیری مسکن را طی کرده باشند . 

تاریخ اجاره نامه ، مربوط به 6 ماه نخست سال 1400 باشد .

پس از این که متقاضیان در این سامانه ثبت نام کردند ، شرایط آن ها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت احراز شرایط ، نام آن ها در فهرست متقاضیان این تسهیلات قرار خواهد گرفت . 

مبلغ این وام برای شهر تهران برابر با 70 میلیون تومان ، در سایر کلان شهر های بالای یک میلیون نفر ، 40 میلیون تومان و در دیگر شهر ها 25 میلیون تومان است 

سر رسید پرداخت قسط این وام یک سال پس از دریافت آن می باشد که مدت زمان پرداخت آن 5 سال خواهد بود .

مبلغ قسط وام ودیعه مسکن ، برای وام 70 میلیون تومانی ، ماهیانه یک میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود و همچنین این مبلغ برای وام 40 میلیون تومانی  و25 میلیون تومانی به ترتیب ، یک میلیون و سیصد هزار و هشتصد هزار تومان در هر ماه خواهد بود . 

متقاضی باید پس از این که به شعبه بانک برای دریافت وام معرفی شد ، ظرف دو هفته مدارک خود و ضامن هایش را تکمیل کنید ، در غیر این صورت درخواست او رد می شود . 

تسهیلات مذکور ، یا مستقیما به مستاجرین اعطا می شود ، یا این مبلغ را به صاحب خانه های آن ها می دهند و مستاجر در موعد مقرر باید اقساط آن را بپردازد .

مستاجرین نیز در کنار صاحبان املاک ، باید اطلاعات ملک خود را در سامانه ای به نام سامانه املاک و اسکان ثبت کنند . برای اطلاع از نحوه ثبت نام مستاجرین در این سامانه پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید .

در ادامه بخوانید : نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن در کانال موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن پاسخ دهند .

سوالات متداول


1- مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از چه زمانی شروع می شود ؟
مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از 26 خرداد شروع شده است که زمان دقیق شروع ثبت نام و جزئیات مربوط به آن در متن مقاله آمده است .


2- ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از چه طریق صورت می گیرد ؟
ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از طریق سامانه جامع اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir صورت می گیرد که نکاتی در مورد نحوه ثبت نام این وام در متن مقاله بیان شده است .


3- مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 تا چه زمانی تمدید شده است ؟
مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 تا پایان شهریور تمدید شده است که نکاتی در همین زمینه در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KJvR
نظرتان را بنویسید