دفترچه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

دفترچه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی که متقاضی نام نویسی در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ و اخذ پروانه فعالیت حرفه ای خود هستند، می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 از جزئیات نام نویسی مانند شرایط ثبت نام، سوابق لازم، رشته و مقاطع مجاز به اخذ پروانه و... مطلع شوند.

 

 


 

آزمون نظام مهندسی سالیانه 2 بار در بازه زمانی اردیبهشت ماه و اسفند ماه (و یا بهمن) برگزار می شود و علاقه مندان ورود به حرفه مهندسان می توانند با ثبت نام و شرکت در این آزمون پروانه فعالیت خود را دریافت کنند. معمولا در هر دوره از ثبت نام آزمون نظام مهندسی، راهنمای نام نویسی آزمون در قالب یک دفترچه منتشر می شود.

متقاضیان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت اول و دوم سال ۱۴۰۰ موظف هستند پیش از ثبت نام در این آزمون به منظور اطلاع از جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون سال 1400 و هم چنین شرایط و ضوابط پذیرش در این آزمون نخست دفترچه راهنما ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ را دانلود و مطالعه کرده و سپس در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی خود اقدام کنند.

لذا با توجه به این موضوع و به منظور تسهیل در دسترسی به دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 و آشنایی با بخش های این راهنما، در ادامه این مقاله علاوه بر زمان و لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، راهنمای بخش های مختلف و شرایط ثبت نام این آزمون را نیز ارائه داده ایم.

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

همانطور که پیش از این اشاره شد، داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از شرایط آزمون نظام مهندسی سال 1400 و ثبت نام صحیح و پذیرش نهایی در این آزمون، فایل دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ را دانلود و مطالعه کنند. معمولا در هر دوره از نام نویسی آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی، دفترچه راهنما آزمون مدتی پیش از آغاز زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود.

 

 

به محض اینکه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 منتشر شود، لینک دانلود آن را در این مقاله قرار خواهیم داد.

 

لازم به ذکر است در صورت انتشار دفترچه ثبت نام و یا اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 این مقاله بروزرسانی می شود. هم چنین داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا عضو شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

داوطلبان پس از دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، باید بخش های مرتبط با ثبت نام و شرایط خود را مطالعه کرده و پس از آگاهی کامل از مندرجات بخش های مذکور، برای ثبت نام خود در سایت inbr.ir اقدام کنند. لذا در ادامه جزئیات بخش های دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 ارائه شده است.

 

بخش اول: مدرک تحصیلی

بخش دوم: سابقه کار مهندسان و کاردان های فنی

بخش سوم: سابقه کار معماران تجربی

بخش چهارم: مدت زمان اعتبار قبولی آزمون ها

بخش پنجم: صلاحیت های ارائه شده هر رشته

بخش ششم: شیوه برگزاری آزمون ها و حد نصاب ها

بخش هفتم: تاریخ و نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون

بخش هشتم: رسیدگی به تخلفات آزمونی و پذیرش

 

داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ می توانند نخست مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام را آماده کرده و سپس برای نام نویسی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

بخش های مرتبط با شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 1400، مهم ترین قسمت های دفترچه راهنمای نام نویسی این آزمون هستند. لذا در ادامه مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ اعم از سابقه کار و مدارک مورد نیاز ارائه شده است.

 

رشته های تحصیلی مورد پذیرش آزمون نظام مهندسی 1400

 

معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک

 

مدارک تحصیلی مورد قبول آزمون نظام مهندسی 1400

 

آزمون ورود به حرفه مهندسان: حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم در رشته های مذکور

 

 آزمون ورود به حرفه مهندسان صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی رشته عمران: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش خاک و پی و همچنین دشاتن پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو 

 

آزمون ورود به حرفه مهندسان صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش سازه یا زلزله و همچنین دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو

 

سابقه کار مهندسان
مدرک تحصیلیسابقه لازم
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری1 سال

 

آزمون کاردان های فنی: مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم و یا سایر وزارت خانه ها و موسسات دولتی

 

سابقه کار کاردان های فنی
مدرک تحصیلیسابقه لازم
مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم5 سال
مدرک کاردانی مورد تایید سایر وزارت خانه ها6 سال

 

آزمون معماران تجربی: دیپلم فنی و یا سایر موارد

 

سابقه کار معماران تجربی
پروانه اشتغالسابقه تجربی لازم حداقل شرط سنی لازممدرک 
پایه 118 سال 36 سالدیپلم فنی
پایه 212 سال 30 سالدیپلم فنی
پایه 37 سال 25 سالدیپلم فنی
پایه 119 سال37 سالسایر موارد
پایه 213 سال 31 سالسایر موارد
پایه 38 سال26 سالسایر موارد

 

داوطلبان واجد شرایط ذکر شده می توانند در صورت علاقه در آزمون ورود به حرفه مهندسان 1400 نام نویسی کرده و در تاریخ تعیین شده با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در آزمون شرکت کرده و با کسب حدنصاب های اعلام شده، پروانه فعالیت خود را دریافت کنند.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400، سوالی درباره این آزمون دارید، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ دفترچه راهنمای این آزمون معمولا مدتی پیش از آغاز ثبت نام منتشر می شود که به محض اعلام تاریخ انتشار دفترچه در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ از چه طریقی می توان دفترچه راهنمای آزمون نظام مهندسی را مطالعه کرد؟

✔️ دفترچه ثبت نام این آزمون از طریق معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود و به محض انتشار لینک دانلود دفترچه در این مقاله فعال می شود.



 

3- ✔️ از چه طریقی می توان شرایط لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را مطالعه کرد؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده است داوطلبان می توانند با دریافت دفترچه ثبت نام شرایط نام نویسی این آزمون را مطالعه کنند.

منبع : دفترچه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xg23
نظرتان را بنویسید