دریافت کارنامه سبز بر اساس سوابق تحصیلی

دریافت کارنامه سبز بر اساس سوابق تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی سال 1400 مدتی پس از اعلام نتایج نهایی پذیرش بدون آزمون منتشر می شود. کارنامه سبز جزئیات نمره آخرین فرد قبولی و شخص متقاضی را در هر رشته محل نشان می دهد، لذا داوطلب می تواند با مطالعه آن دلیل عدم پذیرش خود در رشته های انتخابی بالاتر و شانس قبولی خود در رشته محل های پایین تر از رشته قبولی را مشاهده کنند.

 

 

هر ساله پس از اتمام مهلت انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری و بسته شدن لینک ثبت نام، سازمان سنجش با بررسی سوابق یعنی معدل کتبی دیپلم داوطلبان متقاضی و فرم انتخاب رشته داوطلبان، نتیجه نهایی پذیرش و رشته محل قبولی داوطلبان آن دوره را اعلام می کند.

پس از انتشار اسامی پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ برخی داوطلبان می خواهند دلیل قبول نشدن خود در رشته های انتخابی بالاتر فرم ثبت نام را بدانند. برخی از داوطلبان نیز ممکن است به دلیل تغییر شرایط و یا دلایل دیگر نتوانند در رشته محل قبولی ثبت نام کنند که در صورت انتشار کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400، می توان از آن برای حل کردن این مشکلات استفاده کرد.

لذا به منظور اطلاع رسانی هر چه دقیق تر به متقاضیان پذیرش بدون آمون دانشگاه های سراسری سال جاری در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی و کاربرد های آن، زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۰ را ارائه داده ایم.

 

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی چیست؟

سازمان سنجش به عنوان مجری پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری وظیفه اعلام نتایج و انتشار کارنامه داوطلبان را برعهده دارد. کارنامه سبز برای هر مقطی که منتشر شود، قالبی مشخص و کاربرد های یکسان دارد، اما در طی سال های اخیر و تا به الان برای پذیرش رشته های بدون کنکور کارنامه سبز منتشر نشده است.

 

در صورتی که " کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی " برای پذیرش رشته های بدون کنکور سال 1400 منتشر شود، می تواند در چند مورد مهم کاربرد داشته باشد. مهم ترین کاربردهای کارنامه سبز پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ به شرح زیر می باشد.

 

مقایسه نمره داوطلب با نمره آخرین فرد قبولی در رشته محل های بالاتر از رشته قبولی و امکان اعتراض به نتیجه قبولی و یا مغایرت در نمره

 

بعضی از داوطلبانی که در پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال 1400 ثبت نام کرده اند، پس از اعلام نتایج نهایی و اطلاع از رشته محل قبولی می خواهند دلیل عدم پذیرش در رشته های انتخابی بالاتر را بدانند و یا با توجه به معدل خود می خواهند به نتیجه قبولی اعتراض کنند.

 

کارنامه سبز پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال 1400 در مقابل هر رشته محل جزئیات مقایسه نمره فرد متقاضی و نمره آخرین فرد قبولی در آن رشته محل را نشان می دهد. داوطلبان می توانند با بررسی کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ دلیل عدم پذیرش خود را بررسی کنند و در صورت مشاهده مغایرت نمره و ... اعتراض خود را ثبت کنند.

 

مقایسه نمره داوطلب با نمره آخرین فرد قبولی در رشته محل های پایین تر از رشته قبولی و درخواست انتقالی به یکی از رشته محل های پایین تر

 

یکی دیگر از کاربردهای کارنامه سبز پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی سال 1400 این است که این کارنامه علاوه بر نمایش جزئیات نمرات رشته محل های قبلی، مقایسه نمره داوطلب با آخرین فرد قبولی در رشته محل های پایین تر را نیز نمایش می دهد. بدیهی است که داوطلب می تواند با بررسی این موارد شانس قبولی خود در رشته محل های پایین تر را نیز بررسی کند.

 

این گزینه زمانی کاربرد دارد که داوطلب بنا به دلایلی اعم از تغییر شرایط کاری، تغییر محل زندگی و یا اشتباه در انجام انتخاب رشته امکان ثبت نام در رشته محل قبولی فعلی را نداشته و بخواهد به یکی از رشته های پایین تر انتقالی بگیرد. این دسته از داوطلبان در صورت داشتن حدنصاب نمره لازم می توانند از طریق سامانه درخواست سازمان سنجش برای انجام انتقلی بر اساس کارنامه سبز اقدام کنند.

 

داوطلبانی که هم در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و انتخاب رشته انجام داده و هم برای پذیرش رشته های بدون آزمون ثبت نام کرده اند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری سال جاری مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز کنکور سراسری

 

 

زمان دریافت کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400

همانطور که پیش از این نیز به این موضوع اشاره شده، تا به الان برای پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری کارنامه سبز منتشر نشده و صرفا نتایج انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شده است.

 

البته باید به این موضوع دقت داشت که با اعمال تغییرات هر ساله در شیوه پذیرش و اعلام نتایچ پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها، ممکن است امسال کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش منتشر شود. با توجه به تجربیات بدست آمده از انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری، کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400 می تواند مدتی پس از اعلام شدن نتایج این دانشگاه ها منتشر شود.

 

 

زمان دریافت کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400 هنوز اعلام نشده است

 

در صورت انتشار اطلاعیه ای مبنی بر صدور کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ و یا اعلام زمان دریافت کارنامه سبز بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال 1400 علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اسامی قبول شدگان بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400

سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری سال جاری، وظیفه ثبت نام و اعلام نتایج صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی رشته های ارائه شده سال جاری را بر عهده دارد. با استناد به این موضوع بدیهی است که کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ نیز از سوی این سازمان منتشر خواهد شد.

 

در صورت تصمیم سازمان سنجش مبنی بر صدور کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی در سال جاری، داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده از سوی این سازمان با مراجعه به سایت سنجش بر اساس سوابق تحصیلی به نشانی sanjesh.org برای دریافت کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1400 اقدام کنند.

 

 

به محض انتشار کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ علاوه بر راهنمای تصویری دریافت این کارنامه، لینک مستقیم دریافت کارنامه سبز بدون آزمون نیز در این قسمت فعال می شود.

 

لازم به ذکر است که داوطلبان در صورت عدم پذیرش در رشته محل مورد نظر خود می توانند در پذیرش رشته های بدون آزمون دانشگاه های آزاد سال 1400 نیز شرکت کنند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ سوالی در خصوص زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز بدون آزمون سال جاری دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان جویا شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی چه زمانی منتشر می شود ؟

✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی معمولا در صورت صدور، مدتی پس از اعلام نتایج رشته های بدون کنکور منتشر می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی چه کاربردی دارد ؟

✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی برای بررسی مغایرت های و اعتراض به نتیجه قبولی، انتقالی به رشته های پایین تر و ... کاربرد دارد که کاربردهای آن بصورت کامل در این مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی را از چه طریقی می توان دریافت کرد ؟

✔️ کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی از سوی سازمان سنجش منتشر می شود که به محض صدور آن لینک مستقیم دریافت کارنامه در این مقاله نیز فعال می شود.

منبع : دریافت کارنامه سبز بر اساس سوابق تحصیلی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DXqn
نظرتان را بنویسید