بوتاکس دیستون چیست و ساخت کجاست؟

بوتاکس دیستون چیست و ساخت کجاست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

تاریخچه بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون یکی از برندهای ایرانی بوتاکس است که پس از آن


وارد بازار شده و توسط شرکت دانش بنیان به نام واکسن ایمان متعلق به استان البرز طراحی، تولید و عرضه شده است.

این شرکت در سال 1396 با هدف تحقیق، توسعه و تولید محصولات آرایشی دارویی در اولین مرکز خصوصی ایران آغاز به کار کرد. محصول این شرکت سم بوتولینوم نوع A می باشد که با تلاش و خلاقیت متخصصین مجرب شروع به تولید کرده است.

شرکت بوتاکس دیستون ایمن دو سال پس از تاسیس با طراحی و ساخت آزمایشگاه سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A توانست مجوز تولید ویال بوتاکس را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند.


سایت تولید این شرکت در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع شامل سیصد متر سرویس بهداشتی جهت تولید محصول با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

این سایت با تلاش مستمر کارشناسان به تولید دو میلیون ویال در سال رسیده است و محصولات این شرکت توانسته تست های کنترل کیفی سازمان غذا و دارو را یکی پس از دیگری بر اساس استانداردهای بین المللی و همگام با موفقیت پشت سر بگذارد. با رقبای داخلی و خارجی خوش بگذره
فناوری بوتاکس از یک شرکت واکسن ایمن
دیستون تاکنون توانسته است در دوره برندهای معروف واجد شرایط باشد. بخش های تضمین کیفیت و کنترل ایمن واکسن مجهز به تجهیزات پیشرفته، سهم ویژه ای در بهبود کیفیت محصول نهایی داشته است.

علاوه بر این، مطالعات کارآزمایی بالینی این دارو با همکاری مجرب ترین متخصصان پوست انجام شده است. بخش تحقیق و توسعه این شرکت بزرگ دارای تجهیزات کشت سلولی، تصفیه پروتئین، فرمولاسیون و لیوفیلیزاسیون است.هدف از تولید واکسن ایمن با تولید این محصول ارتقای سلامت جامعه است و با رعایت اصول حرفه ای سعی در ایجاد اعتماد بین بیماران و جامعه پزشکی دارد.


مواد تشکیل دهنده و حساسیت به دیستونی


بوتاکس دیستون حاوی سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A، مواد نگهدارنده حاوی آلبومین، هماگلوتینین و لاکتوز است. البته سم بتولینوم هسته اصلی تمام محصولات بوتاکس دنیاست و در این بوتاکس ایرانی این سم تا حد امکان ضعیف شده است. 

به دلیل وجود لاکتوز در این محصول، افرادی که به شیر و لبنیات حساس هستند، حتی بهتر است از تزریق محصولات این برند خودداری کنند. ناگفته نماند که این برند ایرانی تمامی آزمایشات بالینی را با ماهیت تست سلامت خود با نمره قابل قبول پشت سر گذاشته است.

دستاورد دیستون
تحریم و کمبود بوتاکس با کیفیت و مشکلات عدیده ناشی از تزریق بوتاکس بی کیفیت چینی در یک دوره زمانی و همچنین بی رقیب بودن بوتاکس ورزشی و قیمت غیر رسمی و بسیار گران آن، رقیبی به نام دیستون ایجاد کرده است. که در تلاش است بازار را از انحصار دلالان خارج کند. تا حد زیادی این اتفاق افتاده است.

 اگرچه با ورود دیستون به بازار، جای برندهای مطرح در این زمینه همچنان خالی است، اما امیدواریم دیستون بتواند به عنوان یک ورزش مورد استقبال مردم و پزشکان قرار گیرد و باعث اختلال در بازار کشورمان شود.

علاوه بر بوتاکس ایرانی، برخی از برندهای رقیب دیستون که سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A را در خارج از کشور تولید می کنند و در بازار ایران موجود است، عبارتند از:

  • بوتاکس نورونوکس
    کره ای
    بوتاکس دیسپورت
    انگلیسی

انواع بوتاکس دیستون
بوتاکس دیستون ایرانی تاکنون دو محصول را در بازار معرفی کرده است که در کاربردها و ظرفیت های مختلف برای لنس ما بسیار خوب جواب داده است.در ادامه به این دو محصول واکسن ایمن می پردازیم.

نظرتان را بنویسید