دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 از رشته محل های ارائه شده مطلع شوند . این متقاضیان پس از بررسی شرایط و ضوابط  می بایست نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . 



نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد هر ساله به صورت کارنامه و بر اساس نمره کل و رتبه داوطلبان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که در آزمون آن شرکت نموده اند توسط سازمان سنجش اعلام می شود . داوطلبان علاقه مند به شرکت در دانشگاه آزاد پس از دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته ، امکان ثبت کد رشته های ارشد دانشگاه آزاد را دارند .

داوطلبان مجاز به شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 باید دفترچه جداگانه ای که در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود را دانلود و مطالعه نموده سپس نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد 99 اقدام کنند . مطالعه دفترچه بسیار مهم است اما از آنجایی که معمولا مطالعه قسمت های مهم آن از چشم داوطلبان دور می ماند در ادامه سعی کرده ایم بخشی از مهم ترین مطالب دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 99 را در اختیار متقاضیان قرار دهیم .



دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99
پس از انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد رتبه ، تراز و درصد دروس داوطلبان مشخص می شود . اگر در کارنامه مذکور کلمه " مجاز " درج شده باشد به این معنی است که داوطلب امکان انجام انتخاب رشته در زمان مشخص شده را خواهد داشت . معمولا فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد مدتی پس از اعلام نتایج اولیه و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود .

متقاضیانی که در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری 99 مجاز نشده و یا علاقه مند به شرکت در دانشگاه های آزاد هستند باید در بازه زمانی مشخص به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 را دانلود کنند . سال پیش دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد در هفته اول مرداد ماه بر روی سایت قرار گرفت . پیش بینی می شود امسال به علت تعویق در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 ، در شهریور ماه شاهد انتشار این دفترچه باشیم .



 لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 به محض فعال شدن در اینجا قرار خواهد گرفت .



برای اطلاع از زمان دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می توانید عضو کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنید .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 شامل سهمیه رزمندگان و ایثارگران می باشد که بر اساس قوانین تصویب شده و با توجه به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارای شرایط و ضوابطی می باشد .



سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد 99
نام سهمیه  افراد مجاز به استفاده از سهمیه شرایط
سهمیه رزمندگان افرادی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 را داشته باشند کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد


*****************************************



سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد 99
نوع سهمیه ایثارگران  افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران
سهمیه 25 درصدی ایثارگران همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه



تذکر : در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود ، باقی مانده آن ، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی بماند باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد .



بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد


سهمیه رتبه اول کارشناسی در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
فارغ التحصیل ممتاز هر رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی فردی است که دارای امتیازات درج شده در موارد زیر باشد :



 بند 1 - فارغ التحصیل رتبه اول هر سال تحصیلی محل دانشگاهی ، فردی است که در رشته تحصیلی مربوطه دارای بالاترین معدل کل در بین فارغ التحصیلان آن سال تحصیلی باشد .



 بند 2 - برای تعیین فارغ التحصیل رتبه اول هر سال ، دانشجویان رشته یا گرایشی را که حداکثر تا پایان تیر ماه هر سال فارغ التحصیل شده و مشمول شرایط و ضوابط تعیین شده باشند با هم مقایسه می کنند و از میان فارغ التحصیلان هر رشته و گرایش هر سال ، فردی که میانگین کل بالاتری را کسب کرده باشد به عنوان رتبه اول آن رشته و یا گرایش مشخص می گردد .



 بند 3 - فارغ التحصیلان باید از طریق آزمون سراسری وارد دوره تحصیلی شده باشند و حداکثر مدت تحصیل آنها برای دوره کارشناسی پیوسته 4 سال و کارشناسی ناپیوسته 2 سال از زمان شروع به تحصیل در نظر گرفته شود .



 بند 4 - فارغ التحصیلان رشته هایی که براساس سرفصل مصوب ، طول مدت تحصیل آنها بیش از زمان های مذکور در بند 3 می باشد نیز می توانند از این امتیاز استفاده نمایند .



 بند 5 - در هیچ کدام از نیمسال های تحصیلی مشروط نشده باشند و همچنین فاقد دروس معادل سازی شده باشند .



 بند 6 - در موارد استثنایی چنانچه چند نفر دارای شرایط کاملاً مساوی باشند فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاه تر باشد به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود و در غیر این صورت همه آنها به عنوان نفر اول معرفی می گردند .



 بند 7 - واجدین شرایط برخورداری از امتیاز ممتازین براساس ظرفیت محاسبه شده ( 10 درصد ظرفیت هر رشته / شهر ) و حد نصاب قبولی ( 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی آن رشته / شهر ) بررسی و نتایج آنها اعلام خواهد شد . بنابراین به داوطلبان اکیداً توصیه می شود که در این مورد هیچ گونه مدرکی را ارسال نکنند و تنها با مراجعه به محل دانشگاهی مربوطه موضوع درخواست خود را مطابق ضوابط مربوطه اعلام نمایند .



 بند 8 - فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز با رعایت مفاد بندهای 1 الی 6 می توانند از مزایای مذکور بهره مند گردند .



 بند 9 - واحد های دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در مهلت تعیین شده فرم های متقاضیان واجد شرایط را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال نمایند .



بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد







توصیه های مهم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99


 انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت کاملا اینترنتی می باشد و داوطلبان مجاز می توانند بعد از خرید شناسه و رمز اینترنتی به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنند .



 با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی ، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد انجام می شود .



 هرگونه جابجایی ، انتقال و میهمانی از واحد ها ، پردیس ها و مراکز بین المللی برون مرزی به دیگر واحد های دانشگاه آزاد ممنوع می باشد .



 دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد ( اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون ) به
هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند .

 شهریه پذیرفته شدگان واحد ها ، پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شهریه مصوب سالانه این محل های دانشگاهی تعیین می گردد و تا دو برابر شهریه واحد های داخلی می باشد . برای اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید .

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به هر گونه سوال داوطلبان درباره دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند .

در ادامه بخوانید: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد



سوالات متداول


1-   دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در چه سایتی منتشر می شود ؟
  دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 بر روی سامانه پذیرش و سنجش دانشگاه آزاد قرار می گیرد که آدرس ان در متن مقاله وجود دارد .




2-   آیا انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 همزمان با دانشگاه هاس سراسری انجام می شود ؟
  خیر ، مطابق متن مقاله مدتی پس از انتخاب رشته ارشد 99 ، ثبت کد رشته محل های ارشد دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه صورت می پذیرد .




3-   سهمیه های موجود در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 در کجا توضیح داده شده است ؟
  کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 دارای دو سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی و سهمیه رزمندگان می باشد که برای اطلاع از آنها می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZMQR
نظرتان را بنویسید