اعتبار مدرک دانشگاه شاهد در سال 1402 {در ایران و جهان}

اعتبار مدرک دانشگاه شاهد در سال 1402 {در ایران و جهان}
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

اعتبار مدرک دانشگاه شاهد چگونه است؟ یکی از شایعاتی که در سال‌های اخیر به وجود آمده است، در رابطه با مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد و تغییر در اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد می‌باشد. دانشگاه شاهد به فرمان امام خمینی و برای جانبازان و فرزندان آنان، خانواده‌های محترم شهیدان، آزادگان و همچنین خانواده‌های محترم مفقودان تأسیس گردید که به صورت اختصاصی می‌توانسنند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. دانشگاه شاهد در مقاطع مختلف تحصیلی از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکتری، داوطلبان واجد شرایط را پذیرش می‌نماید. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این مرکز را دارید در ادامه همراه ما باشید تا اعتبار مدرک این مرکز را بیشتر بررسی کنیم.

اعتبار مدرک دانشگاه شاهد در مقاطع مختلف

با توجه به اینکه دانشگاه شاهد پس از دانشگاه تربیت مدرس ، از جمله دانشگاه‌های جامع کشور می‌باشد، لذا در تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی داوطلبان را پذیرش می‌نماید. یکی از مسائلی که در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه شاهد برخی از داوطلبان دارند به موضوع درج عنوان غیر انتفاعی در مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد باز می‌گردد. خوشبختانه رئیس دانشگاه شاهد با صحبت در این مورد که این دانشگاه شناسنامه دار شده است، این خبر را تکذیب نمود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر و همچنین در برنامه توسعه دانشگاه، شاهد رشد در تمامی رشته‌های این دانشگاه به صورت کمی و کیفی خواهیم بود. لذا داوطلبانی که در این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، با سطح علمی بالایی فارغ التحصیل خواهند شد. بنابراین هیچ گونه شبه ای در رابطه با اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد محلی از اعراب نخواهد بود.

اعتبار مدرک دانشگاه شاهد چقدر است؟

مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد مطابق با مصوباتی که ریئیس این دانشگاه اظهار نمود، مختص به دانشگاه شاهد می باشد. با توجه به اینکه دانشگاه شاهد با هدف تحصیل خانوده های محترم شهدا، ایثارگران و … به وجود آمده است، اولویت اول پذیرش خود را بر فرزندان این خانواده ها قرار داده است. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در صفحه جداگانه در دفترچه انتخاب رشته به انتخاب های مورد علاقه خود بپردازند.

مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد برای مقطع دکتری به دو صورت دکترای تخصصی و دکتری حرفه ای می باشد به همین دلیل داوطلبان این مقطع در تمامی رشته ها می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که مدرک این دانشگاه همانند سال های قبل کاملا معتبر می باشد و بسیاری از شایعاتی که در این رابطه به وجود آمده است، توسط رئیس این دانشگاه لغو گردیده است.

آن دسته از داوطلبان غیر شاهدی که مایل به اخذ مدرک تحصیلی دانشگاه شاهد می باشند، لازم است در زمان انتخاب رشته،  این دانشگاه را انتخاب نمایند و در صورت قبولی در این دانشگاه ، ملزم به شرکت در مصاحبه عملی این دانشگاه خواهند بود. مصاحبه در دو روز صورت خواهد پذیرفت و داوطلبان پس از آن در صورت پذیرفته شدن در کارنامه نهایی خود می توانند پذیرفته شدن در این دانشگاه را ملاحظه نمایند.

اعتبار مدرک دانشگاه شاهد در سطج جهانی

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های دولتی کشور ما محسوب می شود؛ اما مدرک آن از نظر اعتبار کمی پایین تر از سایر دانشگاه های دولتی است.

در واقع این دانشگاه در سکشن یک قرار نمی گیرد و این موضوع کاملاً طبیعی نیز هست زیرا ملاک پذیرش در این مرکز علاوه بر رتبه مصاحبه احتصاصی نیز می باشد که ارتباطی با سطح علمی داوطلبان ندارد.

البته افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند نیز می توانند برای اپلای اقدام کنند؛ اما باید با مشورت متخصصان دانشگاه هایی که مدرک این مرکز را می پذیرند، شناسایی نمایند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%da%a9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af/

نظرتان را بنویسید