بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 1402 + بودجه‌بندی

بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 1402 + بودجه‌بندی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان انسانی مانند سایر رشته‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل اطلاع از بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان ضروری خواهد بود. در این بارم‌بندی، نمره هر مبحث در امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ذکر خواهد شد و دانش‌آموزان با مباحث مهم آشنا می‌شوند.

نحوه بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی در هر رشته تفاوت دارد. دانش‌آموزان می‌توانند براساس اولویت و اهمیت هر درس، برنامه مطالعاتی مناسبی برای امتحانات خود و موفقیت در آزمون داشته باشند. 

اهمیت آگاهی از بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی 1402

دانش‌آموزان رشته انسانی به دلیل تعدد دروس و کتاب‌ها، اغلب اوقات از کمبود زمان برای مطالعه دروس شکایت می‌کنند و گاهی برای تمام کردن مطالب زمان کم می‌آورند. به همین دلیل آگاهی از نمره هر مبحث در امتحانات نهایی دوازدهم انسانی اهمیت بالایی پیدا می‌کند. این امر باعث می‌شود تا دانش‌آموز به جای اینکه وقت خود را صرف مباحث کم اهمیت‌تر کند، برای مطالبی که نمره بیشتری دارند، تمرکز بیشتری را داشته و نمره بالاتری را کسب نماید

علاوه بر این، به دلیل تصویب قانون تأثیر 30 درصدی معدل کتبی سال سوم بر  کنکور انسانی  و همه رشته‌های دیگر باعث شد تا تلاش برای کسب معدل بالاتر بیش از پیش شود. اهمیت استفاه از منابع کمک آموزشی و تست مناسب موضوع مهمی است که نه تنها برای بهبود نمرات امتحانات نهایی و بلکه کنکور پیش رو ضروری می‌باشد. برخی از دانش‌آموزان با وجود دریافت بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ باز در چینش یک برنامه‌ریزی دچار مشکل می‌شوند.

همه این عوامل در کنار هم بعلاوه عدم حضور در مدارس سبب شده است که کامل کردن پازل موفقیت کمی دشوارتر از پیش باشد. اما نباید اضطراب را به خود راه داد. بهتر است از طریق ارتباط و کمک گرفتن از یک مشاور یک برنامه‌ریزی اصولی را تهیه و مطابق با آن مطالعه نمود. مشاوران ایران تحصیل با اشراف به همه این مسائل به شناسایی و رفع مشکلات رفتاری دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه می‌پردازند و براساس جدول بازم بندی و نمره دروس انسانی و در یک فضای دوستانه دستیابی به موفقیت را به ارمغان بیاورند.

جدول بارم‌بندی و نمره دروس امتحانات نهایی انسانی 1402

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد تفاوت بین امتحانات نهایی و سایر امتحانات می‌شود این است که علیرغم همیشه، طراح سؤالات این امتحانات دیگر معلم مدرسه نیست. همه دانش‌آموزان انسانی سال سوم دبیرستان در یک زمان و به یک سری از سؤالات مشترک پاسخ می‌دهند. بنابراین نوع سؤالات و اینکه از کدام مطالب بیشتر سؤال طرح می‌شود برای دانش‌آموزان نا آشناست. سعی کنید نمونه سؤالات سال‌های قبل را تهیه نمایید.

البته در سامانه ایران تحصیل دانلود این نمونه سؤالات به راحتی امکان پذیر است. مزیت این کار در این است که شما همانند بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ متوجه می‌شوید که چه درس‌هایی اهمیت بیشتری دارند. به علاوه، با پاسخ به آن‌ها می‌توانید خود را محک بزنید و به راحتی به برنامه‌ریزی درسی شب امتحان بپردازید. در ادامه جدول بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی سال گذشته ارائه شده است.

بارم‌بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی (ریاضی و آمار 3)
شماره فصل (نوبت دوم)محدوه فصلنمره
1کل5
2تا صفحه 60صفحه 60 به بعد23/5
3کل9/5
شماره فصل (شهریور و دی)محدوه فصلنمره
1کل8
2تا صفحه 60صفحه 60 به بعد5/5
3کل6
شماره فصل (نوبت اول)محدوه فصلنمره
1کل15
2تا صفحه 605

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7/

نظرتان را بنویسید