کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما جامع

کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ راهنما جامع
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

در هنگام ثبت نام کنکور سراسری یک پیامک از سمت سازمان سنجش دریافت خواهید کرد که شامل کد می باشد و در صورت عدم دریافت آن، ثبت نام شما با موفقیت انجام نخواهد شد و حق شرکت در کنکور سراسری را نخواهید داشت. ما در این مقاله به پاسخ این سوال که کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ پرداخته و شما را با نحوه دریافت آن آشنا می‌کنیم. 

فراموش نکنید برای شرکت در کنکور سراسری حتما لازم است پس از دریافت کد تایید پیامکی ثبت نام، مراحل نام نویسی خود را به درستی کامل کنید تا ثبت نام شما موفقیت آمیز باشد.

کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟

در این بخش از نوشته می خواهیم به شما بگوییم کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ و شما را با آن آشنا سازیم.

همانطور که می دانید برای ثبت نام کنکور سراسری می بایست از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرد.

نکته مهم اینکه چنانچه خرید کارت ثبت نام کنکور سراسری با موفقیت انجام شود برای فرد داوطلب، یک پیامک که دارای کد تایید چهار رقمی و شماره سریال دوازده رقمی است از سوی سازمان سنجش ارسال خواهد شد. اما آیا می دانید اهمیت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟

این کد برای ادامه و تکمیل فرایند ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی و تیر ماه بسیار پر اهمیت است و اگر فردی کد تایید پیامک شده را نداشته باشد قادر به تکمیل ثبت نام و به دنبال آن شرکت در کنکور سراسری نیست.

پس از دریافت کد تایید پیامک شده از سوی سازمان سنجش نیز باید آن را در بند آخر فرم ثبت نام وارد نمایید و در پایان شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی ثبت نام خود را حتماً یادداشت نموده و نزد خود نگه دارید.

علت عدم دریافت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور 

آیا می دانید علت عدم دریافت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ و چرا برخی از افراد این کد را دریافت نمی کنند. 

عدم دریافت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور ممکن است علت های متفاوتی داشته باشد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

اول از همه امکان دارد فرد داوطلب هزینه خدمات پیامکی سازمان سنجش را پرداخت نکرده باشد. اما چنانچه پرداخت صورت گرفته باشد ممکن است عدم دریافت کد تایید پیامکی، به علت شلوغی سایت یا مشکلات سیستمی باشد.

همچنین گاهی ناقص ماندن ثبت نام کنکور سراسری فرد داوطلب موجب می شود پیامک کد تایید سازمان سنجش برای داوطلبان ارسال نشود.

افزون بر این اگر شماره تلفن همراه داوطلب در فرم ثبت نامی او به درستی وارد نشده باشد، پیامک سازمان سنجش قابل دریافت نیست. از این رو حتما شماره تلفن همراه خود را در فرم ثبت نام به درستی وارد نمایید. به خاطر داشته باشید شماره تلفن وارد شده باید فعال باشد تا بتوانید پیامک تایید نام نویسی خود را دریافت کنید.

 لازم به ذکر است با توجه به اهمیت داشتن پیامک کد تاییدیه سازمان سنجش، اگر این پیامک را دریافت نکرده اید می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران ایران تحصیل، مشکل خود را مطرح نموده تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کرده و مشکلتان را برطرف نمایند.

هزینه لازم برای دریافت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور 

کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور سراسری تنها برای عده خاصی ارسال می شود.

اگر به یاد داشته باشید در قسمت قبل بررسی کردیم علت عدم دریافت کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟ و گفتیم اگر هزینه خدمات پیامکی سازمان سنجش پرداخت نشود نمی توان کد تاییدی از سمت سازمان سنجش دریافت کرد.

در حقیقت باید بگوییم تنها افرادی که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری هزینه خدمات پیامکی سازمان سنجش را فعال کرده باشند؛ کد تایید ثبت نام خود را از طریق پیامک دریافت می کند.

البته فعالسازی و دریافت کد تایید ثبت نام کنکور نیاز به پرداخت مبلغ ۳ هزار تومان دارد که از طریق درگاه های اینترنتی قابل پرداخت است.

منبع: کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور چیست؟

نظرتان را بنویسید