تاریخ امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰

تاریخ امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰ برای دانش آموزان سال دوازدهم روزانه و بزرگسال از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. این امتحانات از 2 دی آغاز میشن و تا 27 دی ماه ادامه دارن. شیوه برگزاری امتحانات نهایی هم طبق روال هر ساله به صورت حضوری هست.

 

 

امتحانات نهایی برای دانش آموزای سال نهم و دوازدهم برگزار میشه. اون دسته از دانش آموزایی که به هر دلیل توی امتحانات نهایی خرداد و یا شهریور ماه مدارسشون نمره قبولی نیاوردن باید خودشون رو آماده امتحانات نهایی دی ماه مدارس کنن تا از این طریق موفق به پاس کردن اون درس شده و اگر خواستن در دانشگاه ادامه تحصیل بدن.

با توجه به اهمیت زیاد امتحانات نهایی دوازدهم، دانش آمورا باید از زمان برگزاری این امتحانات در سال 1400 مطلع بشن تا هم فرصت کافی برای مطالعه کتاب هاشون داشته باشن و هم به موقع در جلسه آزمون حاضر شن. برای همین در ادامه این مقاله در خصوص تاریخ امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰ رشته های ریاضی، تجربی و انسانی توضیح دادیم.

 

تاریخ امتحانات نهایی دوازدهم دی ۱۴۰۰

همونطور که گفته شد اطلاع از زمان برگزاری امتحانات نهایی دی ماه برای دانش آموزا اهمیت خیلی بالایی داره تا بتونن با یک برنامه ریزی درست برای مطالعه، خودشون رو برای حضور در جلسه هر امتحان و کسب یک نمره خوب از اون درس آماده کنن.

 

زمان برگزاری امتحان نهایی هر سال از طرف آموزش و پرورش به همه مدارس ابلاغ میشه. طبق برنامه امتحان نهایی دی ۱۴۰۰، این امتحانات از تاریخ 2 دی ماه آغاز میشه و تا تاریخ 27 دی ادامه داره. دانش آموزا هم باید از حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی مطلع باشن و در این آزمون ها شرکت کنن.

 

معمولا برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد با دانش آموزای دوازدهم روزانه یکسان هست که به تازگی از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و در جدول زیر قرار داده شده است.

 

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم 1400 - 1401
زمان برگزاری :ساعت 10 صبح
رشته / تاریخریاضی - فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم و معارف اسلامی
پنجشنبه 1400/10/2تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)علوم و معارف قرآنی 3
دوشنبه 1400/10/6حسابان 2زیست شناسی 3علوم و فنون ادبی 3 علوم و فنون ادبی 3
چهارشنبه 1400/10/8هندسه 3 ریاضی 3جغرافیا 3 عربی 3 (زبان تخصصی رشته)
شنبه 1400/10/11فیزیک 3فیزیک 3فلسفه 2فلسفه 2
دوشنبه 1400/10/13سلامت و بهداشتسلامت و بهداشتسلامت و بهداشتسلامت و بهداشت
چهارشنبه 1400/10/15فارسی 3فارسی 3فارسی 3فارسی 3
شنبه 1400/10/18شیمی 3شیمی 3عربی 3 (زبان تخصصی رشته)تاریخ 3 (تخصصی رشته)
دوشنبه 1400/10/20زبان خارجی 3زبان خارجی 3زبان خارجی 3زبان خارجی 3
چهارشنبه 1400/10/22عربی، زبان قرآن 3عربی، زبان قرآن 3تاریخ 3اصول و عقاید 3
شنبه 1400/10/25علوم اجتماعیعلوم اجتماعیریاضی و آمار 3ریاضی و آمار 3
دوشنبه 1400/10/27ریاضیات گسسته-جامعه شناسی 3احکام 3

 

امتحان درس ادیان الهی (3) اقلیت های دینی در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 1400/10/2 برگزار خواهد شد

 

یکی از راه های موفقیت توی امتحانات نهایی، مطالعه نمونه سوالات درس های مختلف هست. دانش آموزای سال دوازدهم که قصد شرکت در امتحانات نهایی 1400 رو دارن می تونن از طریق مراجعه به مقاله زیر از انواع نمونه سوالات مطلع بشن.

 

بیشتر بخوانید : نمونه سوالات امتحان نهایی دوازدهم

 

 

 

 

 

تاریخ امتحانات نهایی پایه نهم دی ۱۴۰۰

امتحانات نوبت اول و دوم دانش آموزای نهم هم به صورت نهایی برگزار میشه، یعنی همه سوالات از طرف آموزش و پرورش هر استان طراحی میشه و در اختیار مدارس هر استان قرار می گیره و مدارس هم برنامه امتحانات نهایی نهم رو در اختیار دانش آموزا میذاره.

 

دانش آموزای سال نهم متوسطه باید با اطلاع از تاریخ برگزاری هر امتحان نهایی 1400، با یک برنامه ریزی دقیق خودشون رو برای حضور در امتحانات نهم آماده کنن تا از تجدید شدن در امتحان نهایی جلوگیری کنن.

 

 

به محض اینکه تاریخ امتحانات نهایی پایه نهم ۱۴۰۰ مشخص بشه در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تاریخ امتحان نهایی ۱۴۰۰ پایه نهم برای هر استان متفاوته و از طرف آموزش و پرورش اون استان اعلام میشه که با خوندن مقاله زیر می تونین به محض اعلام برنامه امتحان نهایی پایه نهم هر استان مطلع بشین.

 

بیشتر بخوانید: امتحان نهایی پایه نهم

 

مشاوره امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰

برای آمادگی بیشتر برای حضور در جلسه امتحان نهایی و داشتن یک برنامه ریزی دقیق و کامل برای جز به جز هر درس، پیشنهاد می کنیم حتما به حذفیات امتحان نهایی و بارم بندی های اعلام شده توسط آموزش و پرورش برای هر درس توجه داشته باشید تا بتونن به قسمت های مهم کتاب آشنا بشین.

 

علاوه بر این، با توجه به وضعیت پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، احتمال تعویق در زمان برگزاری امتحانات نهایی وجود داره، به همین دلیل حتما چند روز مونده به هر امتحان پیگیر اخبار مربوط به این موضوع باشید تا در صورت تعویق امتحانی مطلع بشین. البته می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه در تاریخ امتحانات نهایی 1400 تغییری ایجاد بشه مطلع بشین.

 

 

به محض اینکه تعویقی در زمان برگزاری هر امتحان نهایی دی ۱۴۰۰ ایجاد بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد تاریخ امتحان نهایی دی ۱۴۰۰ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از نحوه مطالعه دروس خود مطلع بشین.

در ادامه بخوانید: بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ امتحانات نهایی دی ماه از کی شروع میشه ؟

✔️ امتحانات نهایی دی ماه از دوم دی ماه شروع میشه که زمان دقیق هر امتحان در این مقاله گفته شده.

 

2- ✔️ چه جوری می تونیم برنامه ریزی دقیق تری برای هر امتحان داشته باشیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، یکی از راه های داشتن برنامه ریزی مناسب اطلاع از بارم بندی هر درسه.

 

3- ✔️ آیا امکان تعویق در زمان برگزاری امتحانات نهایی وجود داره ؟

✔️ با توجه به شرایط موجود امکان تعویق بعضی امتحان ها وجود داره که به محض تعویق در این مقاله اطلاع میدیم.

منبع : تاریخ امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۰

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/n2LP
نظرتان را بنویسید