قدرت دامنه یا اعتبار دامنه چیست؟

قدرت دامنه یا اعتبار دامنه چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

اگر به دنیای آموزش سئو علاقه مند هستید، دانستن شرایط آن به شما کمک زیادی می کند. هر اصطلاح شامل مجموعه ای از فعالیت ها، تاکتیک ها، ابزارها و عواملی است که می تواند بر سئو سایت شما تأثیر مثبت بگذارد. یکی از این اصطلاحات صفحه اتوریتی نام دارد.

این اصطلاح که گاهی اوقات به عنوان پیج آتوریتی شنیده می شود، یکی دیگر از نوآوری های وب سایت MOZ است. این مقاله محمد جانبلاغی را تا انتها بخوانید تا دانش سئو سایت خود را افزایش دهید.

Page Authority چیست؟

Page Authority، به اختصار PA، امتیازی است که توسط Moz ایجاد شده است که رتبه (رتبه) هر صفحه از وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو (SERP) پیش بینی می کند.

امتیاز هر صفحه از یک تا صد متغیر است و امتیازات بالاتر با توانایی بیشتر برای رتبه بهتر در سئو مطابقت دارد. توجه داشته باشید که این پیش بینی رتبه فقط برای این صفحه است و برای سایر صفحات وب سایت نیست.

قدرت صفحه بر اساس داده های گوگل سایت ما و ده ها عامل دیگر محاسبه می شود. عواملی مانند Domain Authority (دامین آتوریتی) که از یک مدل یادگیری ماشینی (Machine Learning) برای شناسایی یک الگوریتم استفاده می کند.

الگوریتمی که هزاران صفحه را که در نتایج گوگل و سایت Moz ظاهر می‌شوند رتبه‌بندی می‌کند و با استفاده از PA موقعیت آن صفحات را پیش‌بینی می‌کند، بالاترین همبستگی را دارد، شناسایی و انتخاب می‌شود.

سپس با استفاده از این الگوریتم امتیاز قدرت صفحه را تولید می کند.

تعریف فنی اعتبار صفحه چیست؟

اتوریتی صفحه مانند اعتبار دامنه محاسبه می شود، اما فقط برای یک صفحه (نه کل سایت). Page Authority بر اساس داده های پایگاه داده Moz از صفحات نمایه شده، تعداد لینک ها و ده ها عامل دیگر (در مجموع بیش از 40) محاسبه می شود.

نکته مهم این است که عناصر خاص صفحه مانند استفاده از کلمه کلیدی یا بهینه سازی محتوا را در نظر نمی گیرد.

قدرت صفحه، مانند قدرت دامنه، با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می شود. بنابراین، با تغییر داده های الگوریتم، نوسان خواهد داشت.

به همین دلیل، بهتر است از قدرت صفحه به‌عنوان معیاری نسبی برای مقایسه با سایر صفحات سایت یا سایت‌های رقبا استفاده کنید، نه به‌عنوان یک مقدار «امتیاز» قطعی PageRank.

اعتبار صفحه چگونه ارزیابی می شود؟

Moz قدرت صفحه را در مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای رتبه بندی می کند. بنابراین افزایش امتیاز صفحه خود از 20 به 30 بسیار ساده تر از افزایش آن از 70 به 80 است. Moz به طور مداوم الگوریتم مورد استفاده برای محاسبه اعتبار صفحه را به روز می کند، بنابراین ممکن است هر از چند گاهی متوجه نوساناتی در امتیاز صفحه خود شوید.

قدرت یک صفحه خوب چیست؟

به دلیل نحوه محاسبه قدرت صفحه، این شاخص بهتر است به عنوان یک معیار مقایسه (و نه نمره مطلق) هنگام بررسی نتایج گوگل و صفحات با لینک ها و قدرت بهتر از سایر وب سایت ها استفاده شود.

این یک معیار مقایسه ای است و لزوماً رتبه بندی صفحه “خوب” یا “بد” نیست.

قدرت صفحه در مقایسه با قدرت دامنه

Page Authority قدرت رتبه بندی یک صفحه معین را در گوگل اندازه گیری می کند، اما Domain Authority (DA) قدرت کل دامنه (تمام صفحات وب سایت) را اندازه گیری می کند. با این حال، این شاخص ها با استفاده از روشی مشابه محاسبه می شوند.

بنابراین از بسیاری جهات آنها بیشتر شبیه به هم هستند تا متفاوت، تنها چیزی که اندازه گیری می کنند متفاوت است

Page Authority در مقابل Domain Authority (اعتبار صفحه در مقایسه با اعتبار دامنه )

چگونه اعتبار صفحه را ببینم؟

بررسی امتیاز اعتبار صفحه در ده ها سایت بازاریابی آنلاین و سئو در سراسر وب ارائه شده است. با یک جستجوی ساده در گوگل (جستجوی عبارت page Authority checker) می توانید به صورت رایگان اعتبار صفحه سایت خود یا سایت های رقبای خود را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید اعتبار صفحه وب‌سایت Moz را در بخش‌های مختلف مانند Link Explorer، MozBar، نوار ابزار SEO رایگان Moz یا در بخش تجزیه و تحلیل SERP در Keyword Explorer بررسی کنید.

چگونه قدرت صفحه را افزایش دهیم؟

قدرت صفحه، مانند اعتبار دامنه، یک امتیاز کلی است و تحت تأثیر قرار دادن آن دشوار است. به این دلیل که در محاسبه آن از مجموعه ای از معیارها استفاده می شود و هر کدام در نتیجه نهایی تاثیر دارند.

این وابستگی چند عاملی عمدی است زیرا گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد، بنابراین متریک Page Authority که سعی در محاسبه آن دارد نیز باید شامل عوامل زیادی باشد.

بهترین راه برای تأثیرگذاری بر اعتماد و اعتبار یک صفحه، بک لینک دادن به آن است. این را می توان با دریافت یا خرید بک لینک از صفحات معتبر در سایت های دیگر انجام داد. برای درک بهتر می توان گفت که هر لینک به صفحه یک “رای اعتماد” برای اعتبار صفحه شما محسوب می شود.

منبع: قدرت دامنه یا اعتبار دامنه چیست؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xj1o
نظرتان را بنویسید