سئو سایت تضمینی امکان پذیر است؟

سئو سایت تضمینی امکان پذیر است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو سایت تضمینی چیست؟ آیا واقعاً کسی می تواند سئو سایت را تضمین کند که شما در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار خواهید گرفت؟

موضوع سئو سایت تضمینی بسیار فریبنده، اما پر از تردید و ابهام و یادآور شعارهای تبلیغاتی یک شبه پولدار شدن است. به نظر شما شعار سایت تضمین شده سئو چقدر معتبر است؟

سئو سایت تضمینی چیست؟

سئو مجموعه ای از روش ها، اصول و تکنیک هایی است که هم در داخل و هم خارج از سایت مورد استفاده قرار می گیرد تا سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

در واقع سئو دانشی است که نیاز به آموزش و تجربه دارد. این پروژه ای است که در درازمدت نتایج شگفت انگیزی دارد، اما تضمین آن در مدت زمان کوتاه (یک روز یا یک هفته) سخنی پوچ است که نشان می دهد فرد در این زمینه تخصص ندارد. زیرا هیچ کسب و کار اینترنتی وجود ندارد که بتواند در عرض چند روز جریانی از مشتریان را جذب کند.

واقعیت این است که سئو سایت تضمینی ادعایی شیرین است که نتایج تلخی برای سایت شما خواهد داشت.

البته، باید ببینید منظور مردم از سئو سایت تضمینی چیست و واقعاً چه چیزی را می خواهند تضمین کنند. متخصصان حرفه ای سئو هرگز از چنین عبارتی استفاده نمی کنند.

آنها می دانند که آنچه در سئو اهمیت دارد تضمین رتبه اول نیست، بلکه کیفیت خدمات سئو است. تنها با ارائه خدمات اولیه می توانید موفقیت خوبی در سئو کسب کنید.

چگونه در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنیم؟

برای کسب جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل، ابتدا باید بیشترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی به خودی خود نیازمند تجربه و مهارت است و ممکن است هر عبارتی در موقعیت خاصی برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

به عنوان مثال، اگر سایت جدیدی راه اندازی کرده اید و رقبای بزرگی دارید، بهتر است کلمات کلیدی دشواری را انتخاب نکنید که رقابت زیادی دارند، اما در ابتدا بهتر است با کلمات کلیدی کم رقابت و طولانی تر شروع کنید.

پس از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی، باید صفحات خود را برای سئو آن کلمات کلیدی بهینه کنید.

بهتر است بدانید که این کار به تنهایی بیش از یک ماه و در برخی موارد بیش از یک سال زمان می برد. زمان رسیدن به نتیجه کاملاً به سطح دشواری و رقابت اظهارات شما بستگی دارد. پس وعده سئو تضمینی در 10 روز برای چنین فرآیندی قطعا غیرممکن است.

سئو فقط جمع آوری و نوشتن چند کلمه کلیدی و ساختن تعداد زیادی لینک یا خرید بک لینک بدون هیچ هدفی نیست. سئو کمی پیچیده تر از این کلمات است و نیاز به یک استراتژی هدفمند و بلند مدت دارد.

چرا سئو را نمی توان تضمین کرد؟

1- نتایج جستجو پایدار نیست.

گوگل پس از خزیدن و خواندن تمامی محتوای سایت، فاکتورهای زیادی را برای رتبه بندی و نمایش آن در نتایج جستجو بررسی می کند.

در واقع گوگل با الگوریتم های خود شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی از این الگوریتم ها الگوریتم کبوتر است که سعی می کند نتایج را بر اساس موقعیت جغرافیایی نمایش دهد.

یعنی اگر یک عبارت را در شهر خود جستجو کنید، نتایجی که برای شما ظاهر می شود با نتایجی که برای همان عبارت برای فرد دیگری در شهر دیگر ظاهر می شود متفاوت است.

همچنین، بر اساس الگوریتم پنگوئن، هنگامی که با حساب گوگل خود وارد صفحه جستجو می شوید و عبارتی را جستجو می کنید، نتایجی که نشان داده می شود بر اساس جستجوهای قبلی شما است.

به همین دلیل، رتبه بندی در گوگل موضوع پیچیده ای است که به راحتی نمی توان آن را تضمین کرد.

2- نتایج جستجو قابل کنترل نیست.

علاوه بر وجود فاکتورهای زیاد، الگوریتم های گوگل نیز هر روز تغییر می کنند و به روز می شوند و هیچکس نمی داند فردا گوگل چه رویایی برای سایت های ما دارد.

به همین دلیل است که می گوییم سئو سایت را نمی توان تضمین کرد زیرا شرکت های سئو کنترلی بر نتایج ندارند. تنها چیزی که می توان تضمین کرد کیفیت خدمات سئو است.

3- هشدارهای گوگل

شاید شنیده باشید که افرادی هستند که ادعا می کنند با گوگل شریک هستند یا با گوگل مذاکره کرده اند و می توانند رتبه برتر را برای شما در گوگل تضمین کنند. همه این ادعاها دروغی بیش نیست.

هیچ کس، حتی خود گوگل، نمی تواند رتبه وب سایت را در نتایج جستجو تضمین کند. به همین دلیل است که گوگل به طور مداوم به صاحبان وب سایت هشدار می دهد که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به طور مستقیم با هیچ شرکت یا موسسه ای همکاری نمی کند و تنها داشتن گواهی از کلاس های آنلاین گوگل دلیل وابستگی به آن یا امکان رتبه بندی است.

4- گاهی رتبه یک شما را به هدفتان نمی رساند.

تنها وظیفه سئو این نیست که سایت را در رتبه اول گوگل قرار دهد. چون فرض کنید سایت شما در نتایج رتبه اول را دارد و کاربران زیادی به سایت شما می آیند، اما اگر محتوای با کیفیتی نداشته باشید یا تجربه کاربری خوبی ارائه نکنید، سایت شما را ترک خواهند کرد.

همچنین رسیدن به رتبه بالا جزئی از کار و حفظ آن رتبه جزء مهم تری از کار است. زیرا اگر نتوانید اصول سئو را به خوبی در سایت خود اعمال کنید، به سرعت موقعیت خود را از دست خواهید داد.

سئو سایت تضمینی با سایت شما چه می کند؟

شاید عبارت تضمین شده سئو وعده جذابی باشد، اما قبل از هر چیز باید ببینید منظور شخص یا شرکت ارائه دهنده دقیقاً از ضمانت چیست و چه چیزی را برای شما تضمین می کند. خدمت سئو یا رتبه؟

گاهی اوقات به دلیل عدم شفافیت، کاری که به دست می آورید با آنچه انتظار داشتید بسیار متفاوت است. برخی از شرکت‌های سئو وعده «افزایش تضمینی ترافیک و رتبه‌بندی» یا «رتبه‌بندی تضمینی گوگل» را می‌دهند و در عین حال مبالغ گزافی را دریافت می‌کنند. این ادعاها چیزی جز دروغ و تقلب نیست.

اما باید بدانید کاری که با سایت شما می کنند بسیار بدتر از خالی کردن جیب شماست. کاری که آنها انجام می دهند رتبه بندی سایت شما در بالای گوگل برای یک سری از کلمات کلیدی خاص است که رقابتی نیستند و نرخ موفقیت بالایی بدون توجه به ترافیک گوگل دارند. یعنی برایشان مهم نیست که این عبارات چه تعداد بازدید برای سایت ایجاد می کند.

یکی دیگر از کارهایی که آنها می توانند انجام دهند این است که با نرم افزار بک لینک سازی یا ایجاد لینک اسپم در بسیاری از سایت هایی که می شناسند لینک هایی با حجم بالا ایجاد کنند و با سئو کلاه سیاه رتبه سایت شما را بهبود بخشند.

با این اقدامات سایت شما به طور ناگهانی به رتبه یک می رسد اما این خوشحالی زیاد دوام نخواهد داشت زیرا همانطور که گفتم الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند شده اند و به راحتی می توانند بک لینک های طبیعی را از بک لینک های خریداری شده تشخیص دهند.

وقتی گوگل این لینک ها را کشف می کند، سایت شما را جریمه می کند و در بهترین حالت شما را از رتبه اول به صفحه 30 نتایج می فرستد و در برخی موارد ممکن است سایت شما را به عنوان یک سایت متخلف به طور کامل از صفحات نتیجه حذف کند.

چه چیزی را می توان در سئو سایت تضمین کرد؟

اگر سئو به صورت حرفه ای انجام شود باعث افزایش ترافیک ورودی و افزایش رتبه گوگل شما می شود و شاهد افزایش فروش خدمات و محصولات خود خواهید بود.

سئو حرفه ای که هدف آن افزایش رتبه سایت با استفاده از تکنیک های کلاه سفید است، ممکن است اما زمان بر است.

بنابراین شرکت های سئو تنها می توانند کیفیت استراتژی ها و خدمات سئو انجام شده در سایت شما را تضمین کنند.

با تکنیک هایی مانند تولید محتوای مفید و جذاب، انتخاب کلمات کلیدی پرطرفدار، سئو داخلی، سئو خارجی و … می توانید در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو دیده شوید و با به روز رسانی های منظم و بهبود سئو در سایت جایگاه خود را حفظ کنید.

به عبارت دیگر، اگر سئو و بهینه سازی وب سایت به طور کامل و حرفه ای انجام شود، با توجه به نوع کسب و کار و میزان رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر، می توان تضمین کرد که در محدوده معقول به صفحه اول نتایج می رسد.زیرا با رعایت اصول و استانداردهای سئو، رسیدن به نتیجه خوب و ماندگار کار سخت و دست نیافتنی نخواهد بود.

نتیجه

وعده های برخی از شرکت های خدمات سئو مبنی بر تضمین سئو سایت اغلب مشکوک است، زیرا الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند و اصول سئو همراه با این تغییرات رشد می کنند. سئو و بهینه سازی سایت نیازمند دانش، زمان، برنامه ریزی و آزمون و خطا است.

منبع: سئو سایت تضمینی امکان پذیر است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8wkW
نظرتان را بنویسید