انکر تکست (Anchor Text) چیست

انکر تکست (Anchor Text) چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

Anchor text یکی از پارامترهای SEO است که در این مقاله از سایت محمد جانبلاغی به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از انکر تکست تاثیر زیادی در بهینه سازی سئو سایت و افزایش رتبه آن در نتایج موتور جستجوی گوگل دارد به شرطی که به درستی از آن استفاده کنید و قوانین استفاده از آن را بدانید.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد Anchor Text و نحوه استفاده صحیح از آن به دست آورید، تا پایان این مقاله وبلاگ محمد جانبلاغی با ما همراه باشید.

انکر تکست (Anchor Text) چیست؟

انکر تکست (Anchor Text) متن پیوندی است که امکان ایجاد پیوند بین دو صفحه وب از یک سایت یا سایت های جداگانه با دامنه های مختلف را فراهم می کند.

بنابراین به انکر تکست، متن پیوند پذیر، متن پیوند، متن پیوند و تگ پیوند نیز گفته می شود، اما معمولاً با نام انکر تکست شناخته می شود و ما اغلب از همین نام استفاده می کنیم.

Anchor text در واقع متنی است که می تواند از یک تا چند کلمه باشد، اما باید با موضوع صفحه فرود مرتبط و مرتبط با آن باشد.

متن پیوند باید به خوبی صفحه ای را که به آن پیوند داده شده است، توصیف کند، که می تواند یک مقاله، صفحه محصول، صفحه دسته یا هر صفحه دیگری باشد.

مهم نیست، در همه موارد انکر تکست ایده آل، متنی است که با صفحه فرود مرتبط باشد (از کلمات کلیدی اصلی صفحه فرود استفاده می کند) و آن را به خوبی توصیف می کند (هم برای کاربر و هم برای گوگل).

در بسیاری از موارد، کلمه کلیدی صفحه فرود یا کلمات LSI آن به عنوان متن لنگر استفاده می شود.

Anchortext، زمانی که به یک صفحه فرود پیوند داده می شود، می تواند آن صفحه را بهتر توصیف کند و به گوگل اطلاع دهد که صفحه ای که من به آن پیوند داده ام در مورد چیست و به گوگل کمک می کند آن را بهتر ایندکس کند. همچنین کاربران را از موضوع صفحه فرود مطلع می کند.

انواع انکر تکست چیست؟

انکر تکست انواع مختلفی دارد که از هر کدام می توان برای لینک دادن به صفحه مورد نظر استفاده کرد. برای آشنایی کامل با انواع آن، در اینجا هر یک از متن های داخلی را با مثال شرح می دهیم.

یک تطابق دقیق

اگر بخواهیم این عبارت را به معنای واقعی کلمه تفسیر کنیم، می توانیم از کلمه «تطابق کامل» استفاده کنیم. تطبیق کامل به این معنی است که متن لنگر دقیقاً همان کلمه کلیدی اصلی صفحه فرود است، عبارت یا کلمه کلیدی که صفحه فرود برای رتبه بندی در نتایج موتور جستجو هدف قرار می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت آموزش سئو دارید. شما در این وب سایت مقاله ای با کلمه کلیدی آموزش سئو سریع و آسان منتشر کرده اید و برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی شده اید.

اکنون در حال آماده سازی مقاله جدیدی برای خرید بک لینک هستید که در آن می توانید با متن لنگر “خرید بک لینک” به این صفحه لینک دهید.

این نمونه ای از متن لنگر است که در آن از کلمه کلیدی اصلی صفحه فرود استفاده کرده اید. البته باید دقت داشته باشید که از این کار به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید و از تکرار زیاد آن خودداری کنید.

مطابقت عبارت

در این حالت، انکر تکست شما نیز با موضوع و کلمه کلیدی صفحه فرود مرتبط است، اما مانند الگوی تطبیق دقیق، کلیدواژه یا عبارت دقیق اصلی نیست. در عوض، این عبارت کمی طولانی تر و دقیق تر از کلمه کلیدی اصلی در صفحه فرود است.

به عنوان مثال، فرض کنید صفحه فرودی که می خواهید به آن لینک دهید، برای کلمه کلیدی اصلی خرید بک لینک بهینه شده و رتبه بندی شده است، اما شما عبارت “خرید بک لینک قوی” را به عنوان متن پیوند یا متن لنگر خود در نظر می گیرید.

Partial Match

این نوع انکر تکست شبیه Phrase Match است اما با این تفاوت که از عبارات مختلفی استفاده می کند که همزمان با هم مرتبط هستند. به عنوان مثال در تطبیق عبارت، کلیدواژه اصلی صفحه فرود را به صورت anchor text با یک یا چند کلمه اضافی در نظر گرفته ایم، همانطور که در بالا مشاهده می کنید، عبارت خرید بک لینک را از پایه در نظر گرفته ایم.

اما اکنون در Partial Match می توانیم عبارت خرید بک لینک pbn را به عنوان متن لنگر مشاهده کنیم. در واقع در این مدل باید عبارات متنوع اما مرتبط تری را برای Anchor Text در نظر بگیرید.

نام برند

در این الگو باید از وب سایت یا نام تجاری به عنوان متن پیوند استفاده کنید. در برخی موارد، ممکن است بخواهید صفحه اصلی سایت دیگری را مشخص کنید که می توانید آن را به عنوان نام سایت به عنوان متن لنگر بپذیرید. این معمولا برای لینک دادن به سایت های معتبر و شناخته شده استفاده می شود.

متون عمومی

این یکی از ساده‌ترین موارد انکر تکست است، که در آن عبارات کلی مانند «اینجا را کلیک کنید» یا «منابع» یا «بیشتر بخوانید» را برای پیوند به صفحه فرود قرار می‌دهید.

تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد که انکر تکست‌های عمومی نمی‌توانند به اندازه انکر تکست‌های مرتبط توجه کاربران را به خود جلب کنند. با این حال، در برخی موارد باید از آنها استفاده کنید.

این انکر تکست ها همچنین زمانی استفاده می شوند که می خواهید از وب سایت خود به وب سایت های دیگر پیوند دهید.

URL خالی

این مورد زمانی است که شما URL یا آدرس صفحه را متنی قابل پیوند در نظر بگیرید. این کار در برخی از مقالات منتشر شده در مجلات خبری و وبلاگ ها انجام می شود و آدرس سایت هایی که به عنوان منبع استفاده می شوند به عنوان انکر تکست (Anchor Text) در انتهای مقاله قرار می گیرند.

متن تصویر ثابت

آیا تا به حال روی یک تصویر در یک وب سایت کلیک کرده اید و آن کلیک شما را به یک صفحه جدید می برد، این همان انکر تکست های شما است.

انکر تکست های قرمز چیست و نیاز و اهمیت استفاده از آنها برای سئو چیست و چرا باید از آنها استفاده کنیم.

به زبان ساده می توان گفت که انکرتکست جستجوی راحت تری را برای کاربران و گوگل فراهم می کند. انکر تکست (Anchor Text) به موتورهای جستجو می گوید که صفحه فرود در مورد چیست و همچنین به کاربران نشان می دهد که با کلیک بر روی آن چه صفحه ای را مشاهده خواهند کرد.

گوگل از Anchor Text برای رتبه بندی صفحات وب و تاثیرگذاری بر نحوه نمایش سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. اما باید بدانید که تاثیر انکر تکست ها بر نتایج موتورهای جستجو زمانی مثبت است که بین محتوا و صفحه فرود ارتباط وجود داشته باشد.

اگر متن لنگر برای صفحه فرود مناسب نباشد، کاربران و موتورهای جستجو را سردرگم می کند و تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می کند زیرا کاربر به صفحه ای منتقل می شود که به آن نیازی ندارد یا انتظارش را ندارد.

بنابراین باید از Anchor text به گونه ای استفاده شود که برای کاربر ارزشمند باشد و او را به آنچه می خواهد نزدیکتر کند.

استفاده آگاهانه و صحیح از انکر تکست ها کاربران را به صفحه ای که انتظارش را دارند و مفید می دانند هدایت می کند که باعث افزایش اعتماد آنها به سایت شما و کاهش درصد کاربرانی که از سایت پرش می کنند و سایت را ترک می کنند، می شود.

علاوه بر این، انکر تکست های مناسب سیگنال های مناسبی را در اختیار ربات های گوگل قرار می دهد که در نهایت همه این موارد تاثیر مثبتی بر سئو سایت خواهند داشت و می توانند منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل شوند.

چگونه انکر تکست های بهینه داشته باشیم؟

همانطور که در پاراگراف قبل ذکر شد، انکر تکست ها در صورت استفاده بهینه می توانند تاثیر مثبتی بر سئو سایت و رتبه سایت داشته باشند. در اینجا ده نکته را فهرست می کنیم که اثربخشی انکر تکست ها را در سئو و رتبه بندی صفحات سایت تضمین می کند.

اطمینان حاصل کنید که متن لنگر به راحتی توسط کاربران قابل تشخیص است.

شما باید Anchor Text را در داخل متن یا صفحه به گونه ای در نظر بگیرید که به راحتی برای کاربر قابل تشخیص باشد و توجه او را به خوبی جلب کند.

کاربران و خوانندگان سایت را گمراه نکنید.

انکر تکست ها نباید به گونه ای قرار داده شوند که باعث سردرگمی کاربران شود. وقتی می خواهید از متن یا کلمه برای لینک دادن به صفحه فرود استفاده کنید و کاربر را به آن صفحه ببرید، باید به گونه ای انجام شود که انتظارات کاربر را برآورده کند و او را گمراه نکند.

از انکر تکست ها به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید.

تمامی اصطلاحات و تکنیک های سئو باید به صورت کاملا طبیعی استفاده شوند و این یک قانون کلی است که در مورد انکر تکست ها نیز صدق می کند.

هنگامی که می خواهید به صفحه دیگری در یک مقاله پیوند دهید، نباید متن لنگر را در متن تحمیل کنید، بلکه باید بخشی طبیعی از متن باشد که کاربر و موتورهای جستجو را به صفحه مربوطه هدایت کند.

ارتباط بین پیوندها را حفظ کنید.

باید رابطه معناداری بین پیوندها وجود داشته باشد. بنابراین لینک های سایت را از نظر میزان ارتباط با یکدیگر بررسی کنید و در صورت نیاز به بروزرسانی به مرور زمان آن را تغییر دهید. این نکته بیشتر در مورد انکر تکست ها و صفحاتی که موضوعات آنها به زمان حساس است صدق می کند.

هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید.

برای اینکه انکر تکست شما بهینه باشد، باید هدف جستجوی کاربران را در نظر بگیرید و متن قابل پیوند را بر اساس جستجوی کاربر انتخاب کنید و مطمئن شوید که با محتوای متن شما مطابقت دارد.

در مورد کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.

علیرغم این واقعیت که کلمه کلیدی صفحه فرود یکی از بهترین و رایج ترین متن های انکر است، این بدان معنا نیست که باید در مورد کلمات کلیدی زیاده روی کنید و چندین بار با یک کلمه کلیدی به صفحه فرود لینک دهید.

همچنین، شما نباید فقط کلمات کلیدی اصلی خود را به عنوان متن لنگر در نظر بگیرید. هنگام پیوند دادن و انتخاب انکر تکست، همیشه باید طبیعی عمل کنید و از تکرار زیاد و استفاده بیش از حد بهینه سازی شده انکر تکست ها و کلمات کلیدی تکراری خودداری کنید، زیرا این امر باعث جریمه گوگل می شود.

از انکر تکست به طرق مختلف استفاده کنید.

اگر به عنوان مثال از 10 انکر تکست در یک صفحه سایت خود برای لینک دادن به صفحات دیگر استفاده می کنید، سعی کنید از آنها به روش های مختلف استفاده کنید و از انواع مختلف انکر تکست هایی که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید.

این کار به این معنی است که متن های لنگر شما باید ترکیبی از تصاویر، کلمه کلیدی اصلی، کلمه کلیدی مرتبط، URL و غیره باشد.

عبارات کوتاه را به عنوان متن لنگر در نظر بگیرید.

متن های لنگر متن های طولانی نیستند، اما باید از عبارات کوتاه و مختصر چند کلمه ای استفاده کنید. حتی در برخی موارد، یک کلمه به عنوان متن لنگر در نظر گرفته می شود.

از URL های خالی کوتاه و بهینه استفاده کنید.

منبع: انکر تکست (Anchor Text) چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/R4RY
نظرتان را بنویسید