چگونه سئو انجام دهیم؟

چگونه سئو انجام دهیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو و بهینه سازی سئو سایت یکی از مهمترین وظایف افرادی است که یک وب سایت ایجاد می کنند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه سئو کنیم؟

در این مقاله از سایت محمد جانبلاغی شما را قدم به قدم با سئو و بهینه سازی سایت آشنا می کنیم.

پس از ساخت سایت یا طراحی سایت، وقت آن است که سایت خود را برای سئو بهینه کنید. شاید در نگاه اول فکر کنید که اگر بخواهیم سایت خود را بهینه کنیم کار بسیار سختی است! یا باید چندین میلیون تومان به خدمات سئو بپردازیم تا سایت خود را بهینه کنیم!

اما در این مقاله می خواهم به شما آموزش دهم که چگونه می توانید سایت خود را با کمترین هزینه ممکن بهینه سازی کنید.

اگر هنوز با اصول آموزش سئو و بهینه سازی سئو سایت آشنایی ندارید، شاید فکر کنید که برای یادگیری مباحث آموزش سئو باید سئو تخصصی زیادی یاد بگیرید! اما می خواهم بگویم که اگر هنوز سئو را نمی شناسید می توانید با پیاده سازی این تکنیک ها در سایت خود کم کم به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید.

با ما همراه باشید تا به سوال شما در مورد نحوه انجام سئو سایت به طور کامل پاسخ دهم.

سئو چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به سئو و بهینه سازی سئو سایت خود فکر کنید، باید با مراحل سئو و بهینه سازی سئو سایت به طور کامل آشنا شوید. قبل از اینکه به مراحل سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم، می خواهم به شما بگویم به هر حال سئو چیست؟

سئو یا سئو سایت مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. به زبان بسیار ساده، سئو به معنای نشان دادن سایت شما در اولین نتایج گوگل است.

بنابراین، هدف اصلی شما از بهینه سازی در سایت این است که وقتی مخاطبان شما کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، سایت شما در اولین نتایج گوگل ظاهر شود.

آیا تا به حال متوجه شده اید که منظور از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

برای اینکه درک بهتری از سئو سایت داشته باشید، می خواهیم در مورد سئو سایت صحبت کنیم. پس با من همراه باشید تا شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنم.

سئو چگونه انجام می شود؟ (مراحل سئو و بهینه سازی سایت)

سئو و بهینه سازی سایت به 3 مرحله تقسیم می شود. برای اینکه بتوانید روی سئو و بهینه سازی سایت به صورت کاملا ابتدایی کار کنید، باید بتوانید این سه مرحله را به صورت کاملا ابتدایی انجام دهید.

نیازی نیست فکر کنید که سئو و بهینه سازی سایت کار بسیار سختی است و از عهده آن بر نمی آیید. در زیر سعی می کنم این سه مرحله از آموزش سئو را به صورت کاملاً ابتدایی و کاربردی ارائه کنم و قدم به قدم به شما بگویم که چگونه می توانید سئو سایت خود را انجام دهید.

به طور کلی سئو سایت و بهینه سازی سایت به 3 مرحله تقسیم می شود. سئو شامل سه مرحله زیر است:

1- انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

اولین قدم در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی عبارات و کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران شما در گوگل جستجو می کنند.

در هر زمینه ای که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، تعدادی از کلمات و عبارات وجود دارد که کاربران در گوگل جستجو می کنند.

قبل از شروع بهینه سازی سایت خود، باید مشخص کنید که کاربران در صنعت شما چه عباراتی را جستجو می کنند. هنگامی که این کلمات کلیدی را پیدا کردید، باید برای هر کلمه کلیدی محتوای کامل و جامع بنویسید.  تولید محتوا بخشی از مرحله دوم سئو و بهینه سازی سایت است.

به عنوان مثال، همان عبارت «طراحی سایت یا خرید بک لینک» یک عبارت کلیدی در حوزه کاری تیم محمد جانبلاغی است.

بنابراین در اولین قدم برای سئو و بهینه سازی سایت خود باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. راه های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد.

برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی دوره آموزش سئو توسط مجموعه محمد جانبلاغی استفاده کنید.

2- سئو داخلی

مرحله دوم در سئو و بهینه سازی سایت سئو داخلی یا سئو درون صفحه است.

منظور از سئو داخلی این است که به مجموعه کارهایی که باید در سایت خود انجام دهید تا سایت خود را برای گوگل بهینه کنید سئو داخلی می گویند. مهمترین عامل در سئو داخلی، تولید محتوای هدفمند و جامع است.

از آنجایی که در مرحله اول آموزش سئو چند کلمه کلیدی برای سایت پیدا کردیم، در این مرحله باید برای هر کلمه کلیدی محتوای کامل و جامع بنویسیم و اصول سئو داخلی و سئو محتوا را رعایت کنیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند که تولید محتوا برای شروع کار بسیار دشواری است. بسیاری از افراد احساس می کنند که باید خودشان محتوای کامل و جامعی تولید کنند.

اگر بخواهم به شما بگویم، اگر می خواهید محتوای با کیفیتی برای سایت خود تولید کنید، اصلاً نیازی به تولید محتوا ندارید. به زبان بسیار ساده می توانید با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف بهترین و با کیفیت ترین مطالب را برای سایت خود ایجاد کنید.

به این نکته بسیار مهم توجه کنید که تولید محتوای هدفمند سئو می تواند مهمترین عامل در سئو و بهینه سازی سایت باشد.

البته صرف ایجاد محتوا نمی تواند شما را به اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی مختلف برساند. هنگامی که شروع به تولید محتوا برای هر یک از کلمات کلیدی خود می کنید، باید تمام اصول سئو را در سایت خود اعمال کنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در تولید محتوای هدفمند این است که باید بر اساس نیاز مخاطبان و کاربران خود شروع به تولید محتوا برای سایت خود کنید.

هدف اصلی از تولید محتوا این است که بتوانید با مقالاتی که در سایت خود منتشر می کنید نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید. اگر بتوانیم نیازهای مخاطب را شناسایی کنیم و شروع به تولید محتوا برای آنها کنیم، این امر مستقیماً بر فروش محصولات و خدمات شما تأثیر می گذارد.

بنابراین هدف اولیه شما از تولید محتوا باید پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و کاربران باشد. البته در زیر به شما خواهیم گفت که چه اصولی را باید رعایت کنید تا بتوانید سئو سایت خود را انجام دهید.

نکات حرفه ای برای ایجاد محتوای سئو شده:

1- اولین نکته انتخاب کلمات کلیدی است. قبل از شروع به تولید محتوا برای سایت خود، باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید.

2- پس از انتخاب کلمات کلیدی باید کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و رقبای خود را به طور کامل بررسی کنید. بررسی رقبا یکی از مهم ترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت است.

برای اینکه بتوانید به نتایج اول گوگل به خصوص رتبه اول گوگل برسید باید رقبای خود را به بهترین شکل ممکن بررسی کنید و نسبت به رقبای خود محتوای کامل و جامع تری بنویسید.

3- پس از بررسی رقبا، باید شروع به نوشتن مقاله برای کلمه کلیدی مورد نظر خود کنید. سعی کنید محتوایی که ایجاد می کنید کاملتر و جامع تر از محتوای رقبایتان باشد.

در محتوایی که می نویسید تمام موضوعاتی را که رقبای شما پوشش می دهند پوشش دهید. این باعث می شود که محتوای شما کامل و مرجع باشد.

4- هنگام تولید محتوا به این نکته توجه داشته باشید که هدف اصلی شما برآوردن نیاز مخاطب است. شما باید محتوای خود را به گونه ای بنویسید که وقتی کاربر آن را می خواند، نیازهای او برآورده شود.

5- برای اینکه بتوانید از طریق محتوایی که ایجاد می کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنیم کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید را بیابید و تمام کلمات کلیدی هم خانواده را در محتوای خود تکرار کنید.

این باعث می شود که محتوای شما برای کلمه کلیدی که می خواهید برای کلمات کلیدی در همان خانواده کلمه کلیدی اصلی خود رتبه بندی کنید رتبه بندی شود.

6- در محتوایی که ایجاد می کنید باید اصول لینک دهی داخلی را رعایت کنید. سعی کنید به مقالات مرتبط لینک دهید. ارائه لینک های داخلی یکی از فاکتورهای مهم برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت می باشد.

7- در محتوایی که تولید می کنید باید اصول لینک های خارجی را رعایت کنید. در محتوای خود سعی کنید لینک های خارجی را به منابع معتبری که از اعتماد بالایی برخوردار هستند بدهید. به عنوان مثال در این مقاله لینک های خارجی به سایت های تخصصی در زمینه آموزش سئو را داریم.

8- سعی کنید از عنوان جذابی برای مطالب خود استفاده کنید. استفاده از عنوان جذاب دسترسی به اولین نتایج گوگل را آسان تر می کند.

9- سعی کنید در تگ های H2 و H3 کلیدواژه اصلی و کلیدواژه های هم خانواده را با کلمه کلیدی اصلی خود تکرار کنید.

10- در پاراگراف اول سعی کنید یک فیلم چند دقیقه ای درج کنید. برای قرار دادن ویدیو می توانید از سایت آپارات استفاده کنید.

11- استفاده از تصاویر مرتبط در مطالب خود را فراموش نکنید. استفاده از تصاویر و عکس های مرتبط تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد.

3- سئو خارج از سایت یا سئو خارج از صفحه

مرحله سوم برای اینکه بتوانید سایت خود را بهینه کنید سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه است. منظور از سئو خارجی این است که به مجموعه کارهایی که باید در خارج از سایت خود انجام دهید تا سایت خود را برای گوگل بهینه کنید، سئو خارجی می گویند.

تنها با رعایت اصول سئو داخلی نمی توانید سایت خود را به اولین نتایج گوگل برسانید. از من در مورد آموزش سئو سوال زیادی می شود.

بسیاری از دوستان فکر می کنند که اگر بخواهند سایت خود را سئو کنند باید هزینه زیادی برای سئو بپردازند.

در این مقاله به طور کامل به سوال شما در مورد نحوه انجام سئو سایت پاسخ داده ایم و شما را با سه مرحله اصلی و مهم سئو سایت آشنا کرده ایم. اگر صاحب وب سایت هستید و قصد کسب درآمد اینترنتی را دارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.

منبع: چگونه سئو انجام دهیم؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Q3YZ
نظرتان را بنویسید