افزایش قدرت ماشین با کامپیوتر

افزایش قدرت ماشین با کامپیوتر
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ana_ar

ریمپ ایسیو چیست؟

ریمَپ ای سی یو خودرو (Remap ECU) به تنظیمات نرم افزاری گفته می‌شود که جای کامپیوتر را در خودرو می‌گیرد. با ریمپ کردن، راندمان خودرو و موتور افزایش پیدا می‌کند. مپ ای سی یو کنترل موتور را در دست دارد و اجازه نمی‌دهد که دور موتور و شتاب خودرو از حد مشخص شده بالاتر رود وقتی ریمپ جایگزین ‌آن می‌شود در مصرف سوخت، شتاب خودرو و … تغییراتی ایجاد خواهد شد.

کامیپوتر خودرو قطعه مهمی است که به کمک اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می‌کند دستورات لازم برای عمل کننده‌ها را در شرایط مختلف صادر می‌کند. تولید کنندگان خودرو به کمک ای سی یو تنظیمات موتور را انجام می‌دهند و سپس خودرو را روانه بازار می‌کنند.

شرایط آب و هوایی، مصرف سوخت، دور موتور و… در کامیپوتر خودرو به صورت پیش فرض توسط کارخانه‌های تولید کننده خودرو تنظیم می‌شود. ریمپ کردن خودرو این اجازه را می‌دهد که خودرو با شرایط منطقه و کیفیت سوخت سازگار شود.

شما نیز همین حالا میتوانید جزو دانشجویان دوره 40 ساعته بهینه سازی نرم افزار خودرو (ریمپ) در موسسه آموزش عالی خرد باشید و گواهینامه این دوره را دریافت کنید. این مدرک قابلیت استعلام از وزارت علوم و ترجمه رسمی را دارد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LXnp
نظرتان را بنویسید