سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی دانش آموزان ht.medu.ir

سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی دانش آموزان ht.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir در واقع پایگاه رسمی اطلاع رسانی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم می باشد. در این وب سایت علاوه بر اطلاع رسانی اخبار این مقطع، امکان ورود به سامانه همگام و مشاهده نتایج هدایت تحصیلی 1401 - 1402 نیز فراهم شده است.

 

هدف از انجام فرایند هدایت تحصیلی در دوره متوسطه، هدایت دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و به تناسب امکانات و نیازهای کشور است. هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، حدودا از ابتدای سال تحصیلی شروع شده و نتایج آن بعد از امتحانات پایانی این دانش آموزان قابل مشاهده خواهد بود.

فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای دانش آموزان پایه نهم 1401 - 1402 گاهی اوقات مبهم به نظر رسیده و ممکن است موجب سردرگمی دانش آموزان و اولیا شود. به همین دلیل، برای آسان سازی این فرایند، وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir نموده است.

در این سامانه علاوه بر امکان ورود به پنل شخصی و انجام امور مربوط به هدایت تحصیلی، امکانات دیگری اعم از مقالات مشاوره ای، اطلاعیه ها و سوالات متداول وجود دارد. برای دانش آموزان و اولیای محترم، در این مقاله می خواهیم به بررسی امکانات مختلف سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir بپردازیم.

 

ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir

با ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی به آدرس ht.medu.ir می توان از آخرین اخبار هدایت تحصیلی مطلع شد و همچنین تمامی امور مربوط به هدایت تحصیلی پایه نهم را انجام داد. در ادامه می توانید راهنمای ورود به سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir را مشاهده نمایید.

 

 

راهنمای تصویری ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir

 

 وارد کردن آدرس ht.medu.ir در نوار آدرس مرورگر

 

سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی 1401

 

 کلیک بر روی دکمه "ورود" از منوی سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی پایه نهم

 

سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی

 

 ورود کد ملی در نوار اول و رمز عبور همگام در نوار دوم و کلیک روی "ورود"

 

 سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir

 

 انتخاب گزینه هدایت تحصیلی در داشبورد اصلی 

 

 سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir  1401

 

 پس از ورود به بخش هدایت تحصیلی از داشبورد اصلی، می توانید مراحل مختلف هدایت تحصیلی که شامل آزمون های مشاوره ای و غیره می باشد را انجام دهید.

 

 

کتابچه راهنمای الکترونیک هدایت تحصیلی - شغلی و ثبت‌ نام پایه دهم ویژه دبیرستان‌ های دوره دوم متوسطه و هنرستان‌ های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ برای اطلاع‌ رسانی و آشنایی اولیا و دانش‌ آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه هنوز منشتر نشده و در صورت انتشار در این قسمت قرار می گیرد.

 

برای کسب اطلاعات درباره راهنمای هدایت تحصیلی سایت همگام، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای هدایت تحصیلی سایت همگام

 

 

امکانات سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir

سامانه هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir علاوه بر امکان ورود به سامانه همگام و مشاهده نتایج هدایت تحصیلی، امکانات دیگری نیز دارد که در ادامه می توانید موارد مختلفی از این امکانات را مشاهده نمایید.

 

 اخبار :

 

در این بخش از سامانه اطلاع رسانی، آخرین اخبار مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعم از نمون برگ های 6 و 7 هدایت تحصیلی، نحوه امتحان تعیین رشته مجدد و غیره قابل مشاهده می باشد.

 

 لیست مدارس :

 

در این بخش از سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir می توانید با انتخاب فیلتر های مختلف، به جستجوی مدارس بپردازید. جستجوی مدارس در این بخش بدین صورت است که شما با انتخاب مواردی چون استان، منطقه و غیره می توانید مدرسه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

سایت هدایت تحصیلی پایه نهم

 

 اطلاعیه ها :

 

همان طور که از نام این قسمت پیداست، در این قسمت تمامی اطلاعیه های منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی پایه نهم قرار می گیرد. اما این بخش فقط محدود به اطلاعیه ها نبوده و تعدادی مقالات مشاوره ای برای معرفی رشته های پایه نهم نیز در این بخش در دسترس است.

 

 محتوای آموزشی :

 

این بخش از سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی مربوط به محتوای آموزشی دروس و پایه های مختلف بوده و شما می توانید با انتخاب مقطع، پایه و درس مورد نظر محتوای آموزشی بارگذاری شده را مشاهده و دریافت نمایید.

 

سایت هدایت تحصیلی پایه نهم  1401 - 1402

 

 جستجوگر همگام :

 

در این بخش، شما به موتور جستجوی همگام دسترسی پیدا می کنید که دارای بخش های مختلفی اعم از اخبار، اطلاعیه، تصاویر، وبلاگ ها، محتوای آموزشی و کتاب ها می باشد. با استفاده از این موتور جستجو می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر، درباره مطالب تحصیلی جستجو انجام دهید.

 

سایت هدایت تحصیلی 1401

 

سوالات متداول :

 

در این بخش از سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir سوالاتی که برای اکثر دانش آموزان و اولیا در رابطه با هدایت تحصیلی پایه نهم وجود دارد، مطرح شده و پاسخ داده شده است.

 

در ادامه بخوانید: هدایت تحصیلی

 

 

 

 

 

 برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به هدایت تحصیلی ht.medu.ir عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آدرس سایت هدایت تحصیلی چیست؟

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد، سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir قابل دسترس است.



 

2- ✔️ چگونه می توان نتایج هدایت تحصیلی را در سایت ht.medu.ir مشاهده کرد؟

✔️ با ورود به پنل شخصی می توان نتایج هدایت تحصیلی خود را در سایت ht.medu.it مشاهده کرد که راهنمای تصویری ورود به آن در این مقاله آمده است.



 

3- ✔️ آیا سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir امکانات دیگری هم دارد؟

✔️ سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir امکان انجام فرایند هدایت تحصیلی، امکانات دیگری هم دارد که در ادامه مقاله به بررسی این امکانات پرداخته شده است.

منبع : سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی دانش آموزان ht.medu.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8VRm
نظرتان را بنویسید