فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در دوره روزانه و غیر روزانه کنکور ۱۴۰۱ شدند در بازه زمانی مشخص شده فرصت دارند، فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را تکمیل کنند. فرم پیش نویس انتخاب رشته معمولا در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قرار داده می شود تا داوطلبان پیش از انتخاب رشته با آن آشنا گردند.

 

 

انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل برای هر داوطلب کنکوری بشمار می رود چرا که به سبب آن سرنوشت هر داوطلب رقم می خورد. سازمان سنجش به منظور یاری داوطلبان یک فرم پیش نویس انتخاب رشته در نظر گرفته که هدف از تکمیل این فرم، اولویت بندی انتخاب ها و جلوگیری از هر گونه استرس و عجله در درج کدرشته محل های انتخابی است.

این فرم در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 درج شده و بندهای آن کاملا مطابق بندهای فرم اینترنتی انتخاب رشته می باشد. داوطلبان پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند پرینت فرم پیش نویس انتخاب رشته را تهیه کرده و کد رشته محل های انتخابی خود را در آن درج نمایند. با توجه به اهمیت این فرم، توضیحاتی در مورد جزئیات تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ ارائه شده است.

 

دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

داوطلبانی که مطابق مندرجات کارنامه اولیه کنکور، مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد (به منظور انتخاب 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) و هم چنین رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری شدند، می توانند فرم پیش نویس انتخاب رشته را از انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، پرینت کرده و یا از طریق لینک زیر آن را دریافت نمایند.

 

برای دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته سال گذشته کلیک کنید

 

 

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 به محض انتشار در این مقاله قرار گرفته می شود.

 

فرم پیش نویس انتخاب رشته از 4 ردیف تشکیل شده که به ترتیب شامل دوره، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه مورد علاقه داوطلب است. این فرم برای حداکثر 150 کدرشته محل تعبیه و تنظیم شده که هر داوطلب می تواند پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، بر اساس اولویت های انتخابی آن را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

هر داوطلب قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 باید موارد مختلفی را در نظر بگیرد تا شانس بیشتری برای قبولی در کد رشته محل های انتخابی داشته باشد. به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از اولویت بندی انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته به موارد زیر توجه کنند:

 

داوطلبان لازم است در مرحله اول مندرجات کارنامه اولیه خود را با دقت بررسی نمایند چرا که رتبه و تراز اکتسابی آن ها تاثیر بسزایی در نتیجه انتخاب رشته خواهد داشت. رشته های هر گروه آزمایشی از زیر گروه های مختلفی تشکیل شده که ضریب دروس امتحانی در هر یک از این زیرگروه ها متفاوت می باشد. از این رو سازمان سنجش رتبه، تراز داوطلب در هر زیر گروه را به صورت مجزا محاسبه کرده و در کارنامه داوطلبان درج می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

نکات مهم قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته 1401

آنالیز و بررسی کارنامه داوطلبان سالیان گذشته از نکات دیگری است که آگاهی متقاضیان را افزایش داده و آن ها را با محدوده قبولی هر رشته محل آشنا می کند. لذا دسترسی به آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری سال گذشته سهم بسزایی در نحوه اولویت بندی انتخاب های داوطلب خواهد داشت.

 

علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه نیز جزو عوامل موثر در چینش انتخاب های داوطلب می باشند که باید مورد بررسی قرار گیرند. فاکتور علاقه در اولویت بالاتری قرار داشته و درجه اهمیت و اولویت سایر معیارها برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به تصمیم شخصی داوطلب بستگی دارد.  

در ادامه بخوانید: رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است

 

 

 

 

در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی، پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته باشند. هم چنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا می توانید از آخرین اخبار مربوط به حوزه انتخاب رشته کنکور مطلع شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت قابل دریافت است؟

✔️ این فرم در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قرار دارد البته به منظور دسترسی راحت داوطلبان لینک دانلود این فرم در این مقاله قرار داده شده است.



 

2- ✔️ لزوم تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری در چیست؟

✔️ تکمیل این فرم سبب می شود داوطلبان اولویت بندی انتخاب های خود را انجام داده و آگاهانه انتخاب های خود را در سایت اینترنتی سازمان سنجش درج کنند. به منظور رفاه حال داوطلبان لینک دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری در این مقاله قرار داده شده است.



 

3- ✔️ لیست کد رشته محل های انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت منتشر می شود؟

✔️ به صورت اینترنتی منتشر می شود که البته در این مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قرار داده شده است.

منبع : فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqAR
نظرتان را بنویسید