اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم

اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم 1401 - 1402 که در آزمون های مشاوره ای شرکت نموده و فرم های لازم توسط والدین و مشاوران مدارس تکمیل شده اند، چند روز پس از نتایج امتحانات پایانی اعلام می شود. این نتایج در قالب فرم های هدایت تحصیلی 6 و 7 در سایت همگام  قابل دریافت است.

 

هدایت تحصیلی به معنای کمک کردن به دانش آموزان در انتخاب رشته ای مناسب بوده که بر اساس فاکتور های مهمی اعم از عملکرد تحصیلی، ملاک های توصیه ای و ظرفیت منطقه ای تعیین می شود. به عبارت دیگر، هدایت تحصیلی فرآیند کمک به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب، بر اساس شناخت استعداد ها و توانایی ها، امکانات و شرایط محیطی است.

دانش آموزان پایه نهم ابتدا از طریق سایت hamgam.medu.ir با استفاده از کد ملی و رمز ورود همگام خود وارد صفحه شخصی خود شده و فرم هدایت تحصیلی خود را تکمیل می کردند. این دانش آموزان علاوه بر پر کردن فرم اولویت بندی خود در سایت همگام، در آزمون های مشاوره ای نیز شرکت کردند که با توجه به نمره این آزمون ها و نمرات امتحانات پایانی، فرم اولویت بندی و در کل، فرآیند انتخاب رشته 1401 - 1402 انجام می شود.

 نتایج هدایت تحصیلی به صورت فرم های ۶ و ۷ معمولا پس از پایان امتحانات نوبت دوم، ثبت و تایید نمرات در سامانه همگام به دانش آموزان ارائه می شود. برای آگاهی بیشتر دانش آموزان پایه نهم، در این مقاله به بررسی زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی و نحوه دریافت این فرم ها پرداخته ایم.

 

زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱

همان طور که پیش تر گفته شد، نتایج هدایت تحصیلی بر اساس آزمون های مشاوره ای، تکمیل نمودن فرم های هدایت تحصیلی و همچنین نمرات دانش آموز تعیین می شود. معمولا زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی 1401 - 1402 مدتی بعد از برگزاری امتحانات پایانی و پس از ثبت نمرات دانش آموزان توسط آموزگاران اطلاع رسانی می شود.تاریخ اعلام نتایج هدایت تحصیلی انتخاب رشته پایه نهم از سوی آموزش پرورش اطلاع رسانی می شود.

 

 

در حال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در نظر گرفته نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

دانش آموزانی که از نتایج هدایت تحصیلی و نحوه اولویت بندی خود راضی نیستند تا چند روز پس از اعلام نتایج، فرصت دارند نسبت به نتایج هدایت تحصیلی، اعتراض خود را اعلام نمایند. همچنین دانش آموزانی که نمره حد نصاب برای ورود به رشته ای را کسب نکرده، اما قصد ادامه تحصیل در آن رشته را دارند، می توانند نسبت به شرکت در امتحان تعیین رشته اقدام نمایند.

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره امتحان تعیین رشته مجدد، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: امتحان تعیین رشته مجدد پایه نهم

 

 

نحوه دریافت نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱

هر سال دانش آموزان برای دریافت نتایج هدایت تحصیلی به مدارس محل تحصیل مراجعه می کردند، اما در سال تحصیلی جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور، امکان دریافت نتایج هدایت تحصیلی و فرم های 6 و 7 به صورت غیر حضوری برای دانش آموزان پایه نهم فراهم شده است.

 

مشاهده نتایج هدایت تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چند روز پس از ثبت نمرات امتحانات پایانی با مراجعه به سایت همگام و یا سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir با استفاده از کد ملی و رمز عبور امکان پذیر است.  نحوه صدور این نتایج برای انتخاب رشته پایه نهم به صورت فرم های 6 و 7 هدایت تحصیلی می باشد. در ادامه این بخش به شرح مراحل دریافت نتایج هدایت تحصیلی 1401 - 1402 می پردازیم.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتربخوانید: زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم

 

نحوه دریافت نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

برای مشاهده نتایج هدایت تحصیلی، پس از جست و جوی آدرس سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir وارد صفحه ابتدایی سامانه شده و کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد کنید.

 

در مرحله بعد گزینه "هدایت تحصیلی" را انتخاب کنید.

 

 در صفحه باز شده روی گزینه نتایج فردی دانش آموز کلیک کنید.

 

 در نهایت با انتخاب گزینه فرم های ۶ و ۷ می توانید فرم ها را دریافت و نتایج را مشاهده نمایید.

 

اگر به جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره هدایت تحصیلی تمایل دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی

 

 

 

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱

برای توضیح و راهنمایی بهتر دانش آموزان پایه نهم تحصیلی در این قسمت تمامی مراحل دریافت نتایج آزمون رغبت و توانایی پایه نهم 1401 - 1402 را به طور کامل و به صورت راهنمای تصویری ارائه کرده ایم :

 

راهنمای تصویری مشاهده نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

ابتدا وارد سایت hamgam.medu.ir شوید و پس از آن در قسمتی که در تصویر مشخص است، کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد کنید و دکمه ورود را بزنید.

 

اعلام نتایج هدایت تحصیلی

 

پس از ورود به صفحه شخصی خود روی گزینه "هدایت تحصیلی" که در شکل زیر مشخص است کلیک کنید.

 

دریافت فرم هدایت تحصیلی ۱۴۰۱

 

 بعد از ورود به بخش هدایت تحصیلی، روی گزینه نتایج فردی دانش آموز کلیک کنید.

 

دریافت فرم هدایت تحصیلی

 

 با ورود به این صفحه، با زدن دکمه سمت راست در عکس فرم شماره 7 و با زدن دکمه سمت چپ، فرم شماره 6 را مشاهده خواهید کرد.

 

جواب هدایت تحصیلی 1401 - 1402

 

تصاویر ثبت شده در راهنمای تصویری بالا مربوط به اعلام نتایج هدایت تحصیلی سال گذشته می باشد که به محض فعال شدن سامانه همگام به منظور دریافت نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ این تصاویر به روز رسانی خواهند شد.

 

در ادامه بخوانید: سایت همگام هدایت تحصیلی

 

 

 

 برای اطلاع از آخرین اخبار اعلام نتایج هدایت تحصیلی عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. همچنین اگر برای هدایت تحصیلی پایه نهم و نحوه دریافت نتایج آن نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج هدایت تحصیلی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد، در حال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایج هدایت تحصیلی مشخص نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.



 

2- ✔️ چگونه می توان نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم را دریافت کرد؟

✔️ با مراجعه به سایت همگام می توان نتایج هدایت تحصیلی را دریافت و مشاهده نمود که در این مقاله به نحوه دریافت نتایج از سایت همگام پرداخته شده است.



 

3- ✔️ آیا برای دانش آموز امکان تحصیل در رشته ای که نمره حد نصاب را در کسب نکرده است، وجود دارد؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد، دانش آموزان می توانند با شرکت کردن در امتحانات تعیین رشته مجدد نهم و در صورت کسب نمره کافی، در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند.

منبع : اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WV3v
نظرتان را بنویسید