نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون های فنی حرفه ای در طی دو مرحله کتبی و عملی توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شده و به سنجش مهارت های فراگرفته متقاضیان از دوره های آموزشی می پردازد . متقاضیان آزمون های فنی و حرفه ای در صورتی می توانند کارت مهارت دریافت کنند که حداقل نمره کتبی 50 و عملی 70 از 100 را کسب کرده باشند .



سازمان آموزش فنی و حرفه ای در طی رسالتی که در جهت مهارت آموزی متقاضیان بر عهده دارد ، دوره های آموزشی گوناگونی را برای علاقه مندان برگزار کرده تا پس از اتمام کلاس ها به مهارت آموزانی که نمره قبولی را کسب نموده اند ، مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا نماید .

یکی از شرایط مهم برای قبولی در آزمون های فنی و حرفه ای ، کسب حداقل نمره در آزمون های کتبی و عملی سازمان آموزش فنی است . اگر مجموع این نمرات کمتر از 70 باشد ، داوطلب مردود شده و می بایست با توجه به ضوابط مجددا در آزمون فنی و حرفه ای شرکت نماید . برای آشنایی بیشتر متقاضیان در ادامه مقاله به بررسی نمره و شرایط قبولی آزمون های فنی و حرفه ای می پردازیم .



نمره قبولی در آزمون فنی و حرفه ای
ارزشیابی مهارت های شغلی فنی و حرفه ای به دو صورت آزمون کتبی و آزمون عملی می باشد . به این معنا که متقاضیان پس از اتمام یک دوره آموزشی در آزمون فنی و حرفه ای مورد نظر خود شرکت کرده و مرحله اول آزمون را که به صورت کتبی هماهنگ است پشت سر می گذارد .

متقاضیان در صورت کسب نصف نمره آزمون کتبی اجازه شرکت در مرحله دوم که همان آزمون عملی است را دارند . در آزمون عملی ، فرد مهارت آموخته مورد مشاهده مستقیم قرار گرفته و می بایست فعالیت مورد نظر را به شکل درست انجام دهد تا موفق به کسب حداقل نمره آزمون عملی شود .



محدوده ارزشیابی آزمون فنی و حرفه ای از صفر تا 100 بوده که طبق قوانین ارائه شده در زیر از محاسبه جمع نمرات آزمون کتبی و عملی داوطلب به دست می آید :



کسب حداقل نمره 50 از 100 برای آزمون کتبی

کسب حداقل نمره 70 از 100 در آزمون عملی

کسب حداقل معدل کل 70 بر اساس فرمول زیر :





70 ≤ ( نمره آزمون کتبی × 25 % ) + ( نمره آزمون عملی ×  75 % )





بنابراین داوطلبانی موفق به کسب مدرک مهارت سازمان فنی و حرفه ای می شوند که معدل کل آن ها 70 و یا از 70 بالاتر باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر از انواع مدارک و رشته های آموزشی فنی و حرفه ای می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

بیشتر بخوانید: لیست مدارک فنی و حرفه ای





شرایط قبولی در آزمون فنی و حرفه ای
کسب نمره 50 برای ورود به آزمون عملی الزامی است ، بنابراین فردی که نمره آزمون کتبی وی کمتر از حد نصاب گفته شده است ، مردود علمی محسوب می شود . با این وجود برخی از مهارت آموزان ممکن است نمره بالای 50 از آزمون کتبی را کسب کرده باشند ، اما در آزمون عملی نتوانسته حداقل نمره 70 را به دست بیاورند . برای چنین متقاضیانی تبصره هایی به شرح زیر وجود دارد که شانسی دوباره برای شرکت در آزمون عملی فنی و حرفه ای را به آن ها می دهد .



کسب نمره 70 برای آزمون عملی الزامی است . در غیر این صورت باید مجددا در آزمون عملی شرکت نمود .



اگر داوطلب نمره 50 و 70 را در آزمون های کتبی و عملی به دست آورد ولی حداقل معدل 70 را کسب نکرد ، می بایست مجددا در آزمون عملی شرکت کرده تا معدل 70 را کسب کند .



کارآموزانی که در آزمون کتبی نمره 50 و بیشتر را کسب کرده ولی حد نصاب قبولی در بخش عملی و معدل را کسب نکرده اند ، تا شش ماه پس از اعلام نتایج می توانند یکبار دیگر در آزمون عملی شرکت کنند .



در صورت وجود شرایط اعتراض به نتایج آزمون ، متقاضیان می توانند حداکثر تا 3 روز بعد از اعلام نتایج به جواب آزمون کتبی اعتراض کنند . همچنین امکان اعتراض به نتایج آزمون عملی وجود ندارد .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون فنی و حرفه ای


اقدامات پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای
مهارت آموختگان پس از اتمام دوره آموزشی و قبولی در آزمون های کتبی و عملی فنی و حرفه ای ، می بایست برای دریافت کارت مهارت فنی خود به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آدرس portaltvto.com مراجعه کرده و هزینه صدور گواهی را پرداخت نمایند .

پس از پرداخت هزینه مربوطه وارد بخش استعلام گواهینامه شده و با توجه به راهنمای تصویری که در متن مقاله زیر موجود است کارت مهارت خود را دریافت نمایید . این گواهینامه معتبر بوده و دارندگان کارت مهارت فنی و حرفه ای می توانند در آینده شغل مناسب با تخصص خود را پیدا نمایند .

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره آزمون های فنی و حرفه ای می توانید با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و پاسخ خود را دریافت نمایید . همچنین مشاوران هیوا شما را در نحوه دریافت گواهینامه مهارت از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نمایند .

در ادامه بخوانید: استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای



سوالات متداول


1- حداقل نمره قبولی در آزمون فنی و حرفه ای چند است ؟
حداقل معدل مورد قبول در آزمون های فنی و حرفه ای 70 بوده که فرمول محاسبه آن در متن مقاله موجود است .




2- در صورت مردودی در آزمون فنی و حرفه ای چه باید کرد ؟
داوطلبانی که در آزمون کتبی و عملی فنی و حرفه ای نتوانسته حداقل نمره را کسب نمایند ، باید مجددا از زمان آزمون مطلع شده و با توجه به تبصره های متن مقاله اقدامات لازم را انجام دهند .




3- نحوه دریافت گواهی فنی و حرفه ای چیست ؟
پس از قبولی در آزمون می بایست به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و مانند راهنمای موجود در متن مقاله به دریافت کارت مهارت خود بپردازید .

منبع : نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RxEY
نظرتان را بنویسید