حداقل نمره قبولی در امتحان نهایی

حداقل نمره قبولی در امتحان نهایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم که در امتحانات نهایی شرکت کرده اند، باید از حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دی ماه آگاه باشند تا بتوانند با یک برنامه ریزی درست، نمره قبولی در امتحانات را کسب کنند. حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از طریق وزارت آموزش و پرورش، نمره 7 اعلام شده است.

 

 

همانطور که می دانید امتحان های پایه دوازدهم به صورت نهایی و در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود. بنابراین، دانش آموزان باید تلاش بیشتری برای کسب نمره قبولی در این امتحان ها کنند.

طبق قوانین وضع شده از سوی آموزش و پرورش دانش آموزان باید دارای حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی باشند، تا بتوانند نمره قبولی را در امتحان ها کسب و به دانشگاه های سراسر کشور وارد شوند.

همچنین دانش آموزان پایه نهم نیز که دارای امتحان نهایی هستند باید نمره قابل قبولی را کسب کرده تا موفق به قبول شدن در این دوره شوند. بنابراین، اطلاع از نمره قبولی امتحان نهایی نهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم در دی می تواند به دانش آموزان برای یک برنامه ریزی درست کمک کند.

 در این مقاله قصد داریم به بررسی حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی دی ماه پایه های دوازدهم و نهم ۱۴۰۰ بپردازیم.

 

حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

یکی از مهم ترین امتحان هایی که دانش آموزان ملزم به کسب نمره قبولی در آن می باشند، امتحان های نهایی پایه دوازدهم می باشد. دانش آموزانی که در پایه دوازدهم تحصیل کرده اند، ملزم هستند که با کسب حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به عنوان فارغ التحصیل شناخته شوند. در صورتی که این دانش آموزان به عنوان فارغ التحصیل شناخته شوند، می توانند به واسطه کنکور سراسری به دانشگاه های سراسر کشور وارد شوند.

 

حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه سال تحصیلی 1400 - 1401  برابر 7 می باشد. در واقع، دانش آموزانی که بتوانند در امتحان های نهایی پایه دوازدهم نمره 7 و یا بالاتر را کسب کنند، جزو فارغ التحصیلان پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم شناخته خواهند شد. اما به غیر از حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه، دانش آموزان باید حتما دارای نمره سالانه 10 و یا بالاتر باشند. در غیر این صورت به عنوان تجدید شده امتحان نهایی دوازدهم شناخته می شود.

 

حال اگر دانش آموزانی موفق به کسب حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه در سال تحصیلی ۱۴۰۰ نشوند، می تواند تحت شرایط خاصی از تبصره و تک ماده پایه دوازدهم استفاده کنند و در پایه تحصیلی دوازدهم قبول شوند. همچنین، امکان شرکت در امتحان های نهایی پایه دوازدهم در شهریور ماه سال تحصیلی 1401 وجود دارد که می توان با شرکت در این امتحان ها، نمره قبولی در امتحان های نهایی پایه دوازدهم را کسب کرد.

 

نکته: نمره سالانه ذکر شده در مقاله، از جمع نمره امتحان ترم اول دانش آموزان پایه دوازدهم و دو برابر نمره ترم دوم دانش آموزان پایه دوازدهم به دست می آید که برای قبولی این نمره باید بالای 10 باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تک ماده در امتحانات نهایی دوازدهم، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط تک ماده پایه دوازدهم

 

 

حداقل نمره قبولی امتحان نهایی نهم دی ماه ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

پایه نهم مقطع متوسطه اول، یکی از پایه های بسیار مهم برای دانش آموزان محسوب می شود که به دلیل انتخاب رشته و هدایت تحصیلی، بیشتر امتحان های پایه نهم به صورت نهایی برگزار می شود. قبولی امتحان نهایی نهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ منوط به کسب نمره قبولی در امتحان های نهایی می باشد. بنابراین، بسیار مهم است که دانش آموزان از حداقل نمره قبولی امتحان نهایی نهم دی ماه 1400 مطلع باشند تا بتوانند با مطالعه کافی در این امتحان های نهایی این پایه نمره قبولی کسب کنند.

 

حداقل نمره قبولی در امتحان های نهایی پایه نهم در دی ماه سال 1400 از طریق سازمان آموزش و پرورش اعلام شده است. در واقع، دانش آموزان پایه نهم می بایست برای کسب نمره قبولی در امتحان نهایی این پایه، دارای حداقل معدل 10 باشند. در واقع، اگر دانش آموزی دارای معدل کل کمتر از 10 باشد، به هیچ عنوان به عنوان فارغ التحصیل پایه نهم شناخته نخواهد شد.

 

به غیر از شرط معدل، دو شرط دیگر نیز برای کسب نمره قبولی در امتحان نهایی پایه نهم دی ماه وجود دارد. این دو شرط به این صورت است که دانش آموزان پایه نهم باید در امتحان های نهایی نمره 7 و یا بالاتر را کسب کنند. همچنین، لازم است که نمره سالانه در هر یک از دروس دانش آموزان، بالاتر از 30 باشد.

 

در صورتی که دانش آموزان پایه نهم نتوانند نمره قبولی امتحان نهایی پایه نهم دی ماه را کسب کنند، می توانند در صورت دارا بودن شرایط استفاده از تک ماده، از تبصره استفاده کنند و فارغ التحصیل شوند. 

 

نکته: منظور از نمره سالانه، حاصل جمع نمره ترم اول و دو برابر نمره ترم دوم دانش آموزان می باشد که باید بالای 30 باشد. همچنین، می توان این نمره را تقسیم بر عدد 3 کرد و نمره سالانه دانش آموزان پایه نهم را از 10 محاسبه نمود. در این صورت نمره سالانه دانش آموزان پایه نهم باید بالای 10 باشد.

 

 اگر تمایل به کسب اطلاعات درباره تعویق امتحانات نهایی دارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویق امتحانات نهایی

 

 

 

 

 

مشاوره قبولی امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

دانش آموزان پایه دوازدهم، از طرفی مشغول مطالعه برای کنکور سراسری می باشند و از طرفی هم باید به صورت حضوری در امتحان های نهایی دوازدهم شرکت کنند. به همین خاطر بسیار مهم است که دانش آموزان مطالعه کافی برای شرکت در امتحان های نهایی پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۰ داشته باشند، تا بتوانند با کسب حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم به عنوان فارغ التحصیل به دانشگاه وارد شوند.

 

برای کسب نمره قبولی در کارنامه نهایی، لازم است که دانش آموزان با شناخت منابع امتحانی و کتاب های آموزشی، اقدام به برنامه ریزی مناسب برای کسب نمره قبولی در امتحان های پایه دوازدهم کنند. برای کسب نمره قبولی در این امتحان ها دانش آموزان می توانند با تهیه کتاب های کمک درسی، مطالعه جزوات آموزشی، مطالعه کتاب ها و منابع اصلی امتحانی و ... علم خود را برای شرکت در امتحان های نهایی تقویت کنند.

 

به غیر از داشتن مطالعه کافی برای شرکت در امتحان های نهایی پایه دوازدهم، نیاز به یک برنامه ریزی مناسب و حل کردن نمونه سوال های مختلف می باشد. در واقع، با داشتن یک برنامه ریزی درست مطالعاتی، می توان به راحتی نمره خوبی از امتحان های نهایی پایه دوازدهم در سال تحصیلی 1400 کسب کرد.

 

در صورتی که دانش آموزان به هر دلیلی نتوانستند حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم دی ماه 1400 را کسب کنند، می توانند با توجه به شرایط تک ماده، دروس خود را تک ماده کنند و فارغ التحصیل شوند. 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی نهم و دوازدهم را در اختیار دانش آموزان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: محاسبه نمره امتحان نهایی

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حداقل نمره قبولی برای امتحانات نهایی دوازدهم در دی ماه چقدر است؟

✔️ حداقل نمره برگه امتحان نهایی دوازدهم، 7 می باشد که در متن مقاله نحوه محاسبه نمره قبولی آن توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دی ماه پایه نهم چند است؟

✔️ حداقل نمره امتحانات نهایی نهم نیز مانند پایه دوازدهم 7 بوده که نحوه محاسبه نمره قبولی کارنامه نهایی آن در متن مقاله ذکر شده است.



 

3- ✔️ در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم و نهم چه باید کرد؟

✔️ در صورت تجدید شدن امتحانات نهایی می توان از تک ماده و تبصره که در متن مقاله توضیح داده شده است، استفاده نمود.

منبع : حداقل نمره قبولی در امتحان نهایی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xy95
نظرتان را بنویسید