اعتراض به نمره آزمون آیلتس

اعتراض به نمره آزمون آیلتس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرکت کنندگان آزمون آیلتس در صورت اعتراض داشتن به نتایج آزمون می توانند درخواست بازبینی نمرات خود را تا 6 هفته پس از زمان اعلام نتایج آزمون IELTS ثبت نمایند . به علت ارسال کارنامه داوطلب به سازمان مجری این آزمون در زمان بازبینی نمرات ، این کارنامه تا سه هفته بعد که نتایج بازبینی اعلام می شود قابل استفاده نیست .




آیلتس به عنوان یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی برای شرکت کنندگان آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گاهی داوطلبان با وجود مطالعه و داشتن آمادگی فراوان ، نتایج مورد نظر خود را در این آزمون کسب نمی کنند . در این حالت این دسته از داوطلبان دو راه چاره در پیش رو دارند : مجددا در این آزمون شرکت کرده و یا اعتراض خود را به نتایج آزمون ثبت نمایند .

شرکت کنندگان معترض به نتایج  آزمون آیلتس 99 می توانند فرم درخواست بازبینی نتایج آزمون ( Enquiry on Results ) را در موسسه ای که در آن امتحان داده اند ، تکمیل نمایند . در صورتی که داوطلبان آزمون آیلتس برای بهبود نمره خود امکان ارسال درخواست بازبینی نتایج را در نظر گرفته باشند ، می بایست اطلاعات کافی را از چند و چون این فرایند کسب نمایند که در ادامه برای این دسته از داوطلبان زمان و جزئیات اعتراض به نمره آیلتس شرح داده شده است .



زمان اعتراض به نمره آزمون آیلتس
اعتراض به نمره آزمون آیلتس می بایست تا حداکثر 6 هفته پس از زمان اعلام نتایج این آزمون یعنی تاریخی که بر روی کارنامه داوطلبان ( TRF ) ثبت شده ، به مرکز برگزاری آزمون اعلام شود . داوطلبان می توانند برای بازبینی تمام یا هر یک از قسمت های آزمون آیلتس یعنی Writing ، Reading ، Speaking و Listening درخواست دهند .

شرکت کنندگان برای ثبت اعتراض به نمره آزمون IELTS باید هزینه ای را بپردازند که در صورت تغییر نمرات آنان ، این هزینه به طور کامل به آنها برگشت داده خواهد شد . هزینه مذکور مقدار ثابتی بوده و در صورتی که داوطلب برای بازبینی تمام یا یک بخش از آزمون آیلتس درخواست دهد ، تغییری نمی کند . داوطلبان می توانند میزان این هزینه را از موسسه خود جویا شوند .

فرآیند بازنگری نتایج IELTS بدین شرح است که هر کدام از بخش های این آزمون دوباره توسط ممتحن هایی که از نمرات اصلی داوطلبان اطلاعی ندارند ، نمره دهی می شود . سپس نتایج بازبینی به مرکزی که داوطلبان در آن آزمون داده اند گزارش شده و اگر تغییری در نمرات ایجاد شده باشد ، کارنامه جدیدی برای آنان صادر می شود .

حتما بخوانید: راهنمای اعلام نتایج آزمون آیلتس










زمان اعلام نتایج بازبینی نمره آزمون آیلتس
بازبینی نتایج آزمون 2020 IELTS فرآیندی زمانبر بوده و داوطلبان می بایست کارنامه خود را به همراه فرم اعتراض به موسسه تحویل دهند . نتایج بازبینی نمرات آزمون آیلتس تا حدود سه هفته بعد از ثبت اعتراض اعلام می شود .

افرادی که قصد اعتراض به نمره آزمون آیلتس را دارند باید بازه زمانی سه هفته ای را در برنامه های خود لحاظ نمایند چرا که به عنوان مثال در صورتی که لازم باشد داوطلبان مدارک خود را برای دانشگاه ها و موسسات خارج از کشور در مهلتی کمتر از سه هفته آینده ارسال نمایند ، نمی توانند تا پیش از اعلام نتایج بازبینی از کارنامه آیلتس خود که برای بازبینی ارسال شده ، استفاده کنند . در صورتی که شرکت کنندگان در آزمون تافل نیز شرکت کرده باشند ، می توانند تا مشخص شدن نتایج بازبینی آیلتس ، از نتایج آزمون تافل خود استفاده نمایند .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون تافل


مشاوره اعتراض به نمره آزمون آیلتس
تجربه نشان داده که اعتراض به نتایج بخش های Reading و Listening آزمون آیلتس احتمالا تغییر چندانی را در نمره داوطلب به دنبال نخواهد داشت زیرا پاسخ سوالات این دو بخش گزینه یا کلمات مشخص و ثابت می باشد . از طرفی به علت ماهیت سوالات Writing و Speaking و تنوع در پاسخ ها ، داوطلبان شانس بیشتری برای تغییر نمرات این دو بخش در زمان اعتراض به نمره آیلتس دارند .

در پایان داوطلبان می بایست در زمان تصمیم گیری در خصوص درخواست بازبینی نمره آیلتس عواملی نظیر هزینه و زمان این فرآیند را در نظر گرفته و با بررسی تمام جوانب برای این کار اقدام نمایند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند که به تمام سوالات شما در خصوص آزمون آیلتس و نحوه اعتراض به نتایج آن پاسخ دهند . همچنین جدیدترین اخبار مربوط به این آزمون در کانال آزمون های زبان خارجی هیوا اطلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون آیلتس









سوالات متداول


1-   آیا برای اعتراض به نمره آیلتس مهلت معینی وجود دارد ؟
 بله . داوطلبان می توانند تنها تا زمان مشخصی بعد از اعلام نتایج آزمون آیلتس درخواست اعتراض خود را ثبت کنند که در این مورد در متن مقاله توضیحات کاملی ارائه شده است .




2-  هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس چه میزان است ؟
 افرادی که قصد اعتراض به نمره آزمون آیلتس را دارند باید هزینه این فرآیند را از موسسه برگزاری آزمون خود جویا شوند که در صورت وارد بودن اعتراض این هزینه به آن ها برگشت داده خواهد شد .




3-  نتایج بازبینی نتایج آزمون آیلتس چه زمانی اعلام می شود ؟
 حدود سه هفته پس از ثبت اعتراض به نمره ، نتایج بازبینی اعلام می شود که در مورد جزئیات اعتراض به نمره آزمون آیلتس در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .

منبع : اعتراض به نمره آزمون آیلتس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Qy8q
نظرتان را بنویسید