اعلام نتایج آزمون آیلتس

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرکت کنندگان آزمون 2020 IELTS می توانند حدود دو هفته پس از برگزاری این آزمون نتایج خود را از سایت رسمی اعلام نتایج آیلتس دریافت نمایند که در صورت تمایل به ارسال نسخه های کارنامه خود به دانشگاه ها و موسسات ، می بایست از طریق مرکز برگزاری آزمون خود اقدام نمایند .




داوطلبانی علاقمند به کار و تحصیل در خارج از کشور نیازمند کسب مدرک زبان انگلیسی معتبر بوده و عمدتا آزمون آیلتس را به علت محبوبیت بالا و مورد پذیرش قرار گرفتن مدرک آن توسط اکثر دانشگاه ها و ادارات مهاجرتی انتخاب می نمایند .

پس از گذشت مدتی از برگزاری آزمون 2020 IELTS ، مراکز برگزاری این آزمون جواب اولیه را به شرکت کنندگانی که منتظر دریافت نتایچ آزمون بوده اعلام می کنند . همچنین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت اصلی اعلام نتایج آزمون IELTS از نمره خود مطلع شوند که در ادامه جهت رفاه حال داوطلبان درمورد زمان اعلام نتایج آیلتس 99​ و نحوه مشاهده نتایج در سایت IDP اطلاع رسانی شده است .



زمان دریافت نتایج آزمون آیلتس 99
آزمون آیلتس تحت نظارت سه سازمان دانشگاه کمبریج ، شورای آموزشی بریتانیا و مرکز آیلتس IDP استرالیا برگزار شده که مجری برگزاری آیلتس در ایران سازمان IDP استرالیا است . نتایج اولیه آزمون آیلتس 99 توسط تمامی موسسات مجاز تحت نظارت IDP ، در زمان مقرر به داوطلبان اعلام می شود که علاوه بر آن داوطلبان می توانند برای مشاهده نسخه الکترونیکی کارنامه خود به سایت رسمی اعلام نتایج آزمون آزمون IELTS مراجعه کنند .



 نتایج آزمون آیلتس معمولا حدود 13 روز پس از برگزاری هر نوبت از این آزمون بر روی سایت IDP اعلام می شود .












نحوه دریافت نتایج آزمون 2020 IELTS
تمام شرکت کنندگان آزمون آیلتس در ایران می توانند حدود دو هفته بعد از زمان برگزاری آزمون ، با مراجعه به سایت IDP به نشانی results.ieltsessentials.com و وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، شماره گذرنامه و تاریخ تولد در فرمی که در تصویر زیر نمایش داده شده ، جواب آزمون خود را مشاهده کنند .







مراکز دارای مجوز از طرف سازمان سنجش آزمون IELTS را هر سال در چندین نوبت در برگزار می کنند که شرکت کنندگان می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود ، تاریخ مورد نظرشان را برای شرکت در این آزمون انتخاب نمایند .

حتما بخوانید: زمان برگزاری آزمون آیلتس



مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون آیلتس
پس از دریافت نتایج آزمون IELTS به صورت الکترونیکی ، داوطلبان می توانند با مراجعه به مرکز برگزاری آزمون در زمان اعلام شده توسط آن مرکز یا از طریق پست ، نسخه کتبی کارنامه ( TRF ) خود را دریافت کنند . این کارنامه تنها یکبار برای داوطلبان صادر شده و دو سال بعد از تاریخ ثبت شده روی آن اعتبار دارد .

تا یک ماه پس از اعلام نتایج آزمون آیلتس 99 داوطلبان می توانند از مرکز برگزار کننده آزمون خود بخواهند تا نتایج آیلتس را به حداکثر 5 دانشگاه یا موسسه به صورت رایگان و تنها با احتساب هزینه پست فیزیکی ، ارسال کند . پس از گذشت یک ماه و یا درخواست بیش از پنج نسخه از کارنامه ، داوطلب موظف به پرداخت مبلغی بابت چاپ هر کارنامه علاوه بر هزینه پست می باشد . البته در صورتی که دانشگاه مورد نظر عضو سیستم دریافت الکترونیک نتایج آیلتس باشد ، ارسال نتایج به صورت رایگان خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اعتراض به نمره آزمون آیلتس







مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه آزمون آیلتس هستند ، همچنین می توانید جهت اطلاع از اخبار پیرامون آزمون های زبان بین المللی آیلتس و تافل و نیز سایر آزمون های زبان عضو کانال تلگرام آزمون های زبان خارجی هیوا شوید .




سوالات متداول


1-  نتایج آزمون IELTS چه زمانی منتشر می شود ؟
 حدود دو هفته پس از برگزاری آزمون آیلتس ، نتایج آن اعلام می شود که در متن مقاله توضیجات تکمیلی درباره نحوه دریافت آن ارائه شده است .




2-  شرایط اعتراض به نمره آیلتس چیست ؟
 داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه درخواست بازبینی نمره آیلتس خود را ثبت نمایند که در این مورد در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .




3- نتایج آزمون آیلتس تا چه مدت اعتبار دارد ؟
 طبق متن مقاله مدرک نتایج آزمون آیلتس تا دو سال بعد از صادر شدن آن اعتبار دارد .

منبع : اعلام نتایج آزمون آیلتس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PxVl
نظرتان را بنویسید