راهنمای مشاهده نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

راهنمای مشاهده نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از برگزاری کنکور سراسری نتایج این آزمون در سه مرحله اعلام نتایج اولیه ، نتایج انتخاب رشته و کارنامه نهایی کنکور سراسری منتشر می شود و داوطلبان به منظور مشاهده هر یک از این نتایج می بایست طبق برنامه زمانی سازمان سنجش به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند .



داوطلبان علاقه مند به رشته های با آزمون کنکور سراسری پس از ثبت نام و شرکت در آزمون نتایج خود را در سه مرحله دریافت خواهند کرد . نتایج اولیه کنکور سراسری 99 به صورت کارنامه علمی در اختیار داوطلبان قرار گرفته و امکان شرکت در مرحله انتخاب رشته را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند  .

نتایج کنکور سراسری 99 نیز پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان منتشر شده و محل قبولی آن ها را مشخص می کند و انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری که همان فرم انتخاب رشته داوطلب است و به بررسی و مقایسه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده پرداخته است .  در ادامه این مقاله نحوه مشاهده نتایج اولیه ، نهایی و سبز در سایت سازمان سنجش sanjesh.org​ را ارائه داده ایم .



راهنمای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 99 که در موعد مقرر ، نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود در حداکثر 150 کد رشته محل اقدام کرده اند می توانند نتایج انتخاب رشته این آزمون را در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مشاهده نمایند . در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام و ادامه تحصیل به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند  . 


همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، داوطلبان با دو روش می توانند نتایج کنکور سراسری خود را مشاهده کنید :



روش اول : هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره داوطلبیو شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .

روش دوم : هر داوطلب می تواند با وارد کردن  شماره پرونده و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .









راهنمای تصویری زیر مربوط به سال 98 است در صورت تغییرات در نحوه انتشار کارنامه نهایی مقاله به روز رسانی می شود .



در نظر داشته باشید چنانچه داوطلبان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در هیچ یک از رشته محل های انتخابی پذیرفته نشدند می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری امتحان کنند یا نسبت به برنامه ریزی برای کنکور 1400 اقدام کنند .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور






راهنمای مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شرکت کرده اند یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته می توانند برای مشاهده و دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری اقدام کنند .

داوطلبان برای مشاهده کارنامه سبز خود می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق لینک مربوط به سراسری از منوی سمت راست وارد بخش  کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 شوند و از دو روش موجود کارنامه سبز خود را دریافت کنند .

سازمان سنجش دو روش مختلف مشاهده نتایج یکی جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه ای و دیگری جستجو بر اساس شماره داوطلبی و اطلاعات شناسنامه ای برای داوطلبان در نظر گرفته است .









راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 98 است در صورت تغییرات در نحوه انتشار کارنامه نهایی مقاله به روز رسانی و لینک دریافت کارنامه در این بخش قرار می گیرد .



داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور 99  از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند .



بیشتر بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته و بررسی اولویت بعدی










راهنمای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
پس از تصحیح و بررسی پاسخنامه های داوطلبان کنکور سراسری 99 ، سازمان سنجش بر اساس برنامه زمانی مشخص لینک اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 را در سایت خود فعال کرده و امکان دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان را فراهم می کند . متقاضیان پس از مراجعه به سایت sanjesh.org می بایت وارد بخش سراسری شوند و با استفاده از دو روش مشخص شده نتایج را مشاهده و دریافت نمایند .

 مراحل دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 99



 ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی 

 ورود به قسمت سراسری در منوی سمت راست

 انتخاب گزینه اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 99

 برای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری سه روش جستجو وجود دارد :


 بر اساس شماره شناسنامه و سال تولد و شماره داوطلبی
بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی موجود در رسید ثبت نام و شماره شناسنامه ای

 بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه



 راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 99



 داوطلبان به منظور مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 99 می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند .


 بعد از ورود به سایت مذکور باید روی لینک اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 99 کلیک کنند .







 بعد از ورود به صفحه اعلام نتایج داوطلبان با یکی از سه روش زیر می توانند کارنامه خود را دریافت کنند .









در نظر داشته باشید نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری هیوا راهنمای مناسبی برای داوطلبان در زمینه تخمین محل قبولی می باشد و داوطلبان می توانند بعد از بررسی کارنامه اولیه با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری شانس قبولی خود در دانشگاه های سراسری تنها با وارد کردن اطلاعات گروه آزمایشی ، سهمیه ، درصد دروس مشاهده نمایند .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور










 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در تمامی مراحل کنکور سراسری یاری دهند . همچنین مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام برای کنکور سراسری راه اندازی کرده است تا تمامی اطلاعیه ها و اخبار مهم را در آن اطلاع رسانی کند . برای عضویت در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا​  کلیک کنید .




سوالات متداول


1- نتایج دانشگاه های سراسری در چه سایتی اعلام می شود ؟
مطابق متن مقاله در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که راهنمای تصویری مشاهده نتایج در این مقاله قرار داده شده است .




2- برای دریافت کارنامه نهایی کنکور به چه طریقی باید اقدام شود ؟
این کارنامه به صورت اینترنتی در اختیار عموم داوطلبان قرار میگیرد که راهنمای تصویری دریافت این کارنامه در متن مقاله ارائه شده است .




3- نتایج نهایی کنکور سراسری چه زمانی اعلام می شود ؟
تا 10 آبان ماه اعلام می شود که در ابن مقاله راهنمای دریافت نتایج قرار داده شده است .

منبع : راهنمای مشاهده نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jwMB
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر