استعلام نمره منفی گواهینامه

استعلام نمره منفی گواهینامه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

رانندگان، می توانند برای استعلام نمره منفی گواهینامه خود، به سایت پلیس راهور 120، مراجعه کنند و یا از طریق سامانه پیامکی و برنامه مشاهده نمره منفی، اقدام به گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه نمایند. همچنین، افراد برای اعتراض به نمره منفی گواهینامه نیز می توانند به یکی از واحد های اجرایی کشور، مراجعه داشته باشند.

 

 

طبق قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی، در صورتی که رانندگان، مرتکب یک اشتباه، در رانندگی شوند، به غیر از اینکه جریمه ای برای آن اشتباه در نظر گرفته خواهد شد، یک نمره به عنوان نمره منفی گواهینامه نیز، در گواهینامه رانندگان ثبت می شود که نشان دهنده میزان تخلفات رانندگی می باشد.

در صورتی که دریافت این نمره منفی، تکرار شود به طور کامل گواهینامه رانندگان باطل می شود، سپس، می بایست برای دریافت گواهینامه خود، مبلغی را تحت عنوان استرداد گواهینامه پرداخت کنند. بدین منظور، لازم است که کلیه رانندگان، با نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی آشنا باشند تا بتوانند در صورت نیاز، احتیاط بیشتری در حین رانندگی نمایند.

در ادامه، جهت راهنمایی رانندگان، در رابطه با نحوه گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از سامانه راهور، دریافت استعلام این نمره از طریق سامانه پیامکی، برنامه مشاهده نمره منفی گواهینامه و همچنین، اعتراض به نمره منفی گواهینامه، مطالبی آورده شده است.



 

نحوه گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از سامانه راهور

برای مطلع شدن از وضعیت نمره منفی برای گواهینامه رانندگی و استعلام از آن، روش های مختلفی وجود دارد. در صورتی که رانندگان به اینترنت دسترسی دارند، بهترین روش برای استعلام نمره منفی گواهینامه، مراجعه به سایت راهور و گرفتن استعلام از نمره منفی ثبت شده برای گواهینامه می باشد.

به منظور استعلام نمره منفی گواهینامه خود، ابتدا می بایست که به سایت پلیس راهور 120، مراجعه کنید و سپس، از طریق خدمات الکترونیک این سایت، اقدام به گرفتن استعلام از نمره منفی خود نمایید. دقت داشته باشید که استفاده از این روش، کاملا رایگان بوده و اشخاص، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای جهت استعلام نمره منفی ندارند. نحوه گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سامانه راهور، طبق مراحل زیر می باشد:

 

ابتدا، به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی به نشانی اینترنتی rahvar120.ir، مراجعه کنید. سپس، به میانه سایت، مراجعه نموده و از طریق خدمات نشان داده شده، بر روی گزینه استعلام نمره منفی، کلیک نمایید.

 

استعلام نمره منفی گواهینامه

 

به منظور استفاده از این خدمات، می بایست که ابتدا، در سامانه سخا ثبت نام کنید. به همین منظور، کافی است که طبق تصویر نشان داده شده، بر روی گزینه ثبت نام، کلیک نمایید.

 

برنامه نمره منفی گواهینامه

 

حال، فرم مربوط به ثبت نام در سامانه سخای پلیس راهنمایی و رانندگی، نشان داده می شود. ابتدا، کد ملی خود را وارد نمایید و پس از وارد کردن عبارت امنیتی نشان داده شده، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید و مراحل ثبت نام خود را مرحله به مرحله انجام دهید.

 

مشاهده نمره منفی گواهینامه با برنامه

 

در این مرحله، مجددا به سامانه سخای پلیس راهور 120، مراجعه نموده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور تعریف شده خود، به این سامانه، وارد شوید.

 

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

 

سپس، با وارد کردن شماره گواهینامه خود، اقدام به استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی نمایید.

 

حتما بخوانید: استعلام شکایت از پلاک خودرو

 

گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سامانه پیامکی

آن دسته از افرادی که در حال حاضر، به اینترنت دسترسی ندارند و به هر دلیلی، تمایل به استفاده از سامانه پلیس راهنمایی رانندگی را ندارند، می توانند به جای مراجعه به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی، به صورت پیامکی، اقدام به استعلام نمره منفی گواهینامه خود نمایند.

 

افرادی که قصد گرفتن استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری، از سایت service.rahvar120.ir، اقدام کنند.

 

روش استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی، به صورت پیامکی نیز رایگان بوده و اشخاص، نیازی به پرداخت هزینه خاصی ندارند. از طرفی این روش، برای تمامی افرادی که دارای گوشی های هوشمند و یا غیر هوشمند می باشند، قابل دسترس بوده و دیگر، نیازی به داشتن مرورگر و ثبت نام در سامانه سخا، نخواهد داشت.

 

به منظور استعلام نمره منفی، به صورت پیامکی، شماره گواهینامه خود را که در پشت گواهینامه، به صورت عمودی درج می شود، به سرشماره پیامکی 1101202020، ارسال نمایید. دقت داشته باشید که فقط باید شماره گواهینامه، به این سامانه پیامکی، ارسال شود و نیازی به ارسال کد ملی و اطلاعات دیگر نیست.

 

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

 

بنابراین، شماره گواهینامه خود را به صورت انگلیسی و پشت سر هم در قالب یک پیامک ساده، به سرشماره پیامکی 1101202020، ارسال کنید تا وضعیت نمره منفی گواهینامه رانندگی شما، بررسی شود. پس از مدت زمان کوتاهی، پیامی مبنی بر استعلام نمره منفی، برای شما ارسال می شود که عدد نمره منفی و نداشتن نمره منفی، در این پیامک، درج می شود.

 

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه بدون داشتن شرایط

 

 

 

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

امروزه، بسیاری از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی، به صورت اینترنتی و از طریق اپلیکیشن های متنوع، انجام می شود. با توجه به اینکه تقاضای اشخاص، برای استفاده از خدمات پلیس راهور، از طریق اپلیکیشن، بسیار زیاد است، نرم افزاری تحت عنوان برنامه پلیس من، طراحی شده که بسیاری از خدمات پلیس راهور، پلیس آگاهی و غیره را ارائه می کند.

 

افراد می توانند برای دریافت استعلام سوابق کلی بیمه خودرو نیز، به صورت اینترنتی، از طریق سایت بیمه مرکزی اقدام نمایند.

 

آن دسته از افرادی که متقاضی گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه می باشند، می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، به سامانه استعلام نمره منفی، از طریق سایت پلیس راهنمایی و رانندگی، برنامه پلیس من را دانلود کرده و از خدمات این نرم افزار که یکی از این خدمات، استعلام نمره منفی می باشد، استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی، از طریق برنامه پلیس من، فقط برای گوشی های هوشمند، دارای نسخه سیستم عامل اندروید، امکان پذیر بوده و افرادی که دارای گوشی های هوشمند با نسخه ios می باشند، نمی توانند از خدمات این برنامه استفاده نمایند.

همچنین، رانندگان به منظور استعلام نمره منفی خود، از طریق اپلیکیشن پلیس من، می بایست مطلع باشند که در این روش، نیاز به پرداخت هزینه ای برای گرفتن استعلام می باشد. در حال حاضر، هزینه برای استعلام نمره منفی، در اپلیکیشن پلیس من، 5200 تومان در نظر گرفته شده است.

 

برای استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی، از طریق اپلیکیشن، ابتدا، از طریق سایت پلیس من و یا از طریق لینک قرار داده شده در این جدول، اقدام به دانلود برنامه پلیس من، نمایید.

 

دانلود مستقیم برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی ( برنامه پلیس من )

نسخه

لینک دانلود

اندروید

دانلود به صورت مستقیم

IOS

راه اندازی نشده است.

 

پس از نصب برنامه پلیس من، آن را باز کنید، تا خدمات مربوط به این برنامه، نمایش داده شود. به منظور دسترسی به خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی، گزینه پلیس راهور را انتخاب نمایید.

 

برنامه نمره منفی گواهینامه

 

در میان خدمات نشان داده شده، بر روی گزینه نمره منفی بزنید.

 

مشاهده نمره منفی گواهینامه با برنامه

 

پس از پرداخت هزینه 5200 تومانی و وارد کردن شماره گواهینامه خود، مراحل استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی را از طریق این اپلیکیشن انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: دانلود نرم افزار راهور 120

 

اعتراض به نمره منفی گواهینامه

نمره منفی در رانندگی، قانون جدیدی بود که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه شد تا جرائم رانندگی، کاهش پیدا کند. به همین منظور، در حال حاضر، سه قانون و تبصره کلی، برای نمره منفی گواهینامه های رانندگی وجود دارد که در ادامه، در رابطه لا جزئیات آن ها، توضیح می دهیم.

 

در صورتی که برای اولین مرتبه، نمره منفی به عدد 30 برسد، گواهینامه راننده، به مدت 3 ماه، غیر فعال و باطل می شود و رانندگان، می توانند مجددا برای دریافت گواهینامه خود، هزینه خاصی را به نفع خزانه عمومی پرداخت نمایند.

در صورتی که برای دومین مرتبه، نمره منفی به عدد 25، برسد ( یعنی بار اول به عدد 30 رسیده است و بار دوم به عدد 25 )، گواهینامه رانندگی، به مدت 6 ماه، غیر فعال و باطل شده و اشخاص، می بایست بعد از 6 ماه، هزینه ای را به خزانه عمومی پرداخت نمایند تا بتوانند گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند.

در صورتی که برای سومین مرتبه، نمره منفی، به عدد 20، برسد ( یعنی بار اول به عدد 30، بار دوم به عدد 25 و بار سوم به عدد 20 رسیده است. )، گواهینامه، به طور کامل، باطل می شود و اشخاص، می بایست که بعد از 1 سال، اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی، به صورت مجدد و با شرکت در کلاس های رانندگی و آزمون های مختلف، نمایند.

 

طبق توضیحات داده شده، لازم است که اشخاص، توجه بیشتری به رانندگی داشته باشند، تا با دریافت نمره منفی گواهینامه، مواجه نشوند. نمره منفی گواهینامه، در شرایط خاصی بخشیده می شود؛ اما، امکان پاک نشدن آن هم وجود دارد. آن دسته از رانندگانی که پس از استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی خود، متوجه اشتباه ثبت شدن نمره منفی گواهینامه شده اند، می توانند اقدام به اعتراض به نمره منفی کنند.

 

افرادی که از خدمات بیمه نامه بیمه بدنه خودرو استفاده می کنند می توانند برای گرفتن استعلام بیمه بدنه خودرو، از سایت بیمه مرکزی، اقدام نمایند.

 

نحوه اعتراض به نمره منفی گواهینامه رانندگی، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های پلیس، انجام نمی شود. معترضین، می بایست که با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم، به یکی از واحدهای اجرائیات کشور مراجعه کنند و درخواست خود را مبنی بر اعتراض به نمره منفی ثبت نمایند تا در این واحدها، اعتراض رانندگان بررسی شود.

در صورتی که اعتراض به نمره منفی گواهینامه رانندگان، مورد قبول واقع شود، نمره منفی از گواهینامه آن ها پاک خواهد شد. از جمله مدارکی که برای ثبت اعتراض به نمره منفی گواهینامه، مورد نیاز می باشد، می توان موارد زیر را نام برد:

 

ارائه اصل گواهینامه رانندگی برای اعتراض به نمره منفی گواهینامه رانندگی

تکمیل فرم درخواست اعتراض به نمره منفی گواهینامه

ارائه قولنامه یا وکالت نامه یا هر سند قانونی که نشانه فروش وسیله نقلیه باشد.

ارائه اسناد و مدارک لازم جهت اثبات دلیل و اعتراض به نمره منفی​ گواهینامه رانندگان

 

در ادامه بخوانید: استعلام خلافی خودرو

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استعلام نمره منفی گواهینامه​ ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام نمره منفی گواهینامه​ آن پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️نحوه گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سایت راهور 120 به چه صورت است؟

✔️برای گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سایت راهور 120 می بایست ابتدا از طریق مرورگر های اینترنتی آدرس اینترنتی rahvar120.ir را جستجو کرده سپس برای دریافت وضعیت نمره منفی گواهینامه اقدام نمایند که مراحل گرفتن آن از طریق سایت راهور در متن مقاله آورده شده است.

 

2- ✔️دریافت استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق چه نرم افزاری امکان پذیر می باشد؟

✔️دریافت استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق برنامه پلیس من امکان پذیر می باشد که مراحل آن در متن مقاله آورده شده است.

 

3- ✔️برای اعتراض به نمره منفی گواهینامه چطور می توان اقدام کرد؟

✔️اعتراض به دریافت نمره منفی گواهینامه از طریق مراجعه حضوری به یکی از واحد های اجرائیات کشور صورت می گیرد که در متن مقاله بیان شده است. 

منبع : استعلام نمره منفی گواهینامه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LjVX
مطلب قبلی
پیگیری کارت سوخت
مطلب بعدی
انواع حقوق مالی
نظرتان را بنویسید