نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی به چه صورت است ؟

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی به چه صورت است ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم شهریور ماه 1402
نمره امتحانات نهایی پایه نهم از جهت آنکه در انتخاب رشته نهم به دهم تاثیر گذار است ، حائز اهمیت می باشد. دانش آموزان این پایه تحصیلی باید بتوانند در امتحانات نهایی نمره لازم را به دست آورند تا در انتخاب رشته و ورود به رشته مورد علاقه خود مشکلی نداشته باشند. البته برای دانش آموزانی که در امتحانات نوبت دوم خردادماه نتوانسته اند نمره قبولی کسب کنند ، مجددا در شهریورماه آزمون برگزار می شود و اگر شما هم در یک یا چند درس نمره ای پایین تر از حد نصاب تعیین شده دارید ، این فرصت برای شما مهیاست که در امتحانات شهریورماه نمرات خود را جبران کنید.

طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی شهریور ماه پایه نهم ، نمره 7 است و دانش آموزی که در خردادماه نمره کمتر از 7 را دارد ، مردود شده محسوب می شود و باید در امتحانات شهریورماه شرکت نماید.

مرتبط بخوانید : اعلام نتایج امتحانات نهایی شهریور

البته دانش آموزان پایه نهم باید علاوه بر کسب حداقل نمره 7 در امتحانات نهایی ، دارای نمره سالانه 30 در هر یک از دروس نیز باشند که نمره سالانه  حاصل جمع نمره ترم اول و دو برابر نمره ترم دوم می باشد.

زمان انتخاب رشته دانش آموزان نهمی دارای دروس تجدیدی 
با توجه به اینکه نمرات اکتسابی در امتحانات نهایی پایه نهم به صورت مستقیم در انتخاب رشته نهم به دهم تاثیر گذار است ، دانش آموزانی که در یک یا چند درس نمره قبولی به دست نیاورده اند ، نگران انتخاب رشته خود هستند. انتخاب رشته این دسته از دانش آموزان تا زمانی که نمره تمام دروس مشخص نشود ، انجام نمی گیرد و با مشخص شدن نمره در اواخر شهریورماه ، رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه تعیین خواهد شد.

حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه 1402
امتحانات پایه دوازدهم نیز همچون امتحانات پایه نهم به صورت نهایی برگزار می شود و معدل کتبی نهایی دانش آموزان این پایه تحصیلی به صورت مستقیم در کنکور سراسری تاثیر گذار است. بنابراین با توجه به تاثیر معدل در کنکور ، دانش آموزان پایه دوازدهم حتما باید بتوانند نمره قبولی را کسب کنند.

حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمره 7 و بالاتر است و دانش آموزانی که در خردادماه کمتر از این نمره را کسب کرده اند ، لازم است که با شرکت در امتحانات شهریورماه نمرات خود را ارتقا دهند و در غیر اینصورت مدرک دیپلم به آنها اعطا نخواهد شد. البته دانش آموزان پایه دهم باید علاوه بر کسب نمره 7 و بالاتر در برگه امتحانی ، دارای نمره سالانه 10 و بالاتر نیز باشند و اگر نمره سالانه کمتر از 10 باشد ، تجدید شده محسوب می شوند.

استفاده از تبصره و تک ماده برای قبولی در امتحانات نهایی
نمره قبولی در شهریور نهایی

دانش آموزانی که در شهریور ماه نتوانند نمره قبولی امتحانات نهایی را کسب کنند ، می توانند از قانون تبصره امتحان نهایی استفاده نمایند.

در مورد تبصره امتحان نهایی سوالی دارید یا نیازمند راهنمایی هستید ؟

همین حالا تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران ارشد ما بپرسید.

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تبصره و تک ماده شرایطی را برای دانش آموزان فراهم می کند که به وسیله این قانون بتوانند بدون شرکت مجدد در امتحانات دروسی که نمره زیر 7 دارند ، پاس شوند. البته هر یک از دانش آموزان مجازند که حداکثر در 2 درس نهایی و در 2 درس غیرنهایی (داخلی) از تبصره استفاده کنند. ضمن اینکه نمره سالانه دانش آموز در دروس مد نظر باید بالای 10 باشد و معدل کمتر از 10 نباشد. نمره سالانه هم به صورت زیر محاسبه می شود :

8 ÷ {(نمره مستمر ترم اول × 1) + (نمره امتحانی ترم اول × 2)} + {(نمره مستمر ترم دوم ×1) + (نمره ورقه × 4)} = نمره سالانه

مرتبط بخوانید : تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور

سوالات متداول
نمره قبولی در امتحانات نهایی شهریور ماه نهم چقدر است ؟
حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی شهریور ماه پایه نهم ، نمره 7 است

نمره قبولی در امتحانات نهایی شهریور ماه دوازدهم چقدر است ؟
حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمره 7 و بالاتر است

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی در شهریور به چه صورت است ؟
در این مطلب راهنمای کاملی از نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی در شهریور ارائه شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7l2j
نظرتان را بنویسید