اپلیکیشن استعلام چک

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از روش های استعلام چک از طریق دانلود برنامه استعلام چک و نرم افزارهایی است که طبق مجوز بانک مرکزی، سامانه صیاد بر روی آن ها نصب و فعال شده است. اپلیکیشن های استعلام چک معتبر که دارای مجوزهای لازم بوده، در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت معرفی شده اند. این برنامه ها عبارتند از: اپلیکشن آپ، 724، تاپ، سکه و ایوا. 





با اجباری شدن ثبت چک و سایر خدمات مرتبط با چک در سامانه صیاد از اوایل سال 1400 شاهد کاهش چشم گیر تعداد چک های برگشتی در سیستم بانکی کشور بوده ایم. یکی از خدمات ارائه شده در این سامانه، امکان استعلام چک می باشد. به این ترتیب که دریافت کنندگان چک ،می توانند با استفاده از گزینه استعلام چک ، از مشخصات و اعتبار چک مورد نظر خود مطمئن شوند.

یکی از روش های استعلام چک از طریق دانلود برنامه استعلام چک و نرم افزارهایی است که طبق مجوز بانک مرکزی، خدمات مربوط به سامانه صیاد را به معامله کنندگان چک ارائه می نمایند. با این توضیح که معامله کنندگان چک می توانند با دانلود یک از اپلیکیشن های استعلام چک و نصب آن بر روی موبایل خود، سپس با ورود به بخش سامانه صیاد اپلیکیشن مربوطه، از قسمت استعلام چک، از وضعیت چک مطلع شده و در صورت نبود مشکل آن را قبول نمایند.

از آنجا که تمامی اپلیکیشن های پرداخت موبایل ،مجوز نصب سامانه صیاد را نداشته و اپلیکیشن های استعلام چک معتبر که دارای مجوزهای لازم بوده، در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت معرفی شده  و ضمنا استعلام چک از طریق این برنامه ها طبق راهنمای خاص مربوط به آن ها می باشد، در این مقاله به ابتدا به معرفی اپلیکیشن های استعلام چک معتبر پرداخته، سپس به توضیح نحوه استعلام چک با اپلیکیشن استعلام چک آپ، اپلیکیشن استعلام چک 724 و اپلیکیشن استعلام چک سکه می پردازیم. 




معرفی اپلیکیشن استعلام چک
 یکی از خدماتی که سامانه صیاد در ارتباط با چک های جدید به معامله کنندگان چک ارائه کرده است، امکان استعلام چک می باشد. به این ترتیب، افرادی که قصد دریافت این سند تجاری را داشته ، می توانند با استفاده از گزینه استعلام چک از وضعیت چک دریافتی کسب اطلاع نموده و در صورت نبودن مشکل حقوقی، آن چک را با خیال راحت دریافت نمایند.

یکی از روش های استعلام چک از طریق دانلود برنامه استعلام چک و نرم افزارهایی است که طبق مجوز بانک مرکزی، سامانه صیاد بر روی آن ها نصب و فعال شده است. به این ترتیب که معامله کنندگان چک می توانند با دانلود یک از اپلیکیشن های استعلام چک و نصب آن بر روی موبایل خود، سپس با ورود به بخش سامانه صیاد اپلیکیشن مربوطه، از قسمت استعلام چک، از وضعیت چک مطلع شده و در صورت تمایل آن را قبول نمایند.

اپلیکیشن های استعلام چک معتبر که دارای مجوزهای لازم بوده، در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت معرفی شده اند. این اپلیکیشن ها عبارتند از: اپلیکشن آپ، 724، تاپ، سکه و ایوا.

کارکرد و روش کار تمامی این برنامه ها تقریبا شبیه یکدیگر می باشد، به همین دلیل در این مقاله، 3 مورد از آن ها را انتخاب نموده و نحوه استعلام چک از طریق آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید : برنامه ثبت چک در سامانه صیاد




اپلیکیشن استعلام چک آپ
اپلیکیشن استعلام چک آپ، یکی از نرم افزارهای استعلام چک بوده که از طریق بخش سامانه صیاد خود، امکان استعلام چک صیاد را برای کاربران خود فراهم نموده است. مراحل استعلام چک از طریق اپلیکیشن آپ، مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

1اپلیکیشن آپ را بر روی موبایل خود اجرا نموده و گزینه ( سامانه چک صیادی) را انتنخاب نمایید. درمرحله بعد، ( استعلام وضعیت چک صیادی ) را انتخاب کنید.







2در مرحله یعد، شناسه صیادی 16 رقمی چک را در کادر مربوطه وارد نمایید و دکمه استعلام را کلیک کنید.







3در صفحه جدید، مشخصات چک و دریافت کننده آن را مشاهده می کنید و این بدین معنا است که استعلام چک از طریق اپلیکیشن آپ انجام گرفته و به اتمام رسیده است.







برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک آپ بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک آپ



از آنجا که مطابق اعلام بانک مرکزی، چک های صیادی از ابتدای سال 1400 باید در سامانه صیاد ثبت گردند، مطالعه مقاله زیر جهت آشنایی با نحوه ثبت چک در سامانه صیاد توصیه می شود:

بیشتر بخوانید : نحوه ثبت چک در سامانه صیاد


اپلیکیشن استعلام چک 724
یکی دیگر از برنامه هایی که امکان استعلام چک را برای کاربران خود فراهم نموده است، اپلیکیشن استعلام چک 724 می باشد. استعلام چک از طریق  اپلیکیشن استعلام چک 724 مانند اپلیکیشن آپ، مراحل ساده ای را داشته که در این بخش از مقاله به توضیح آن می پردازیم.

1اپلیکیشن 724 را اجرا نموده و گزینه سامانه صیاد را انتنخاب کنید.







2پس از ورود به سامانه صیاد 724 ، گزینه (پیگیری وضعیت) را انتخاب نمایید.







3اکنون در صفحه جدید، در قسمت (استعلام با شماره صیاد) در کادر اول، شناسه صیادی چک را وارد کرده و در کادر دوم، شماره کارت بانکی خود را که عضو شتاب بوده و با کد ملی شما ثبت شده است، وارد نمایید و سپس، دکمه ادامه را بزنید تا مشخصات چک و وضعیت آن توسط اپلیکیشن استعلام چک 724 استعلام شده و برای شما نمایش داده شود.







برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک 724 بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک 724



از آنجا که ثبت چک در سامانه صیاد از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و مقدم بر ثبت بقیه عملیات مربوط به چک می باشد، پیشنهاد می شود جهت آشنایی با ثبت چک در سامانه صیاد برنامه 724 مقاله زیر را مطالعه نمایید:

بیشتر بخوانید : ثببت چک در برنامه 724


اپلیکیشن استعلام چک سکه
استعلام چک از طریق اپلیکیشن استعلام چک سکه نیز برای افراد امکان پذیر می باشد. به منظور استعلام چک با نرم افزاراستعلام چک سکه ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کرده و بر روی موبایل خود نصب نمایید. سپس می توانید مطابق راهنمای تصویری زیر برای استعلام چک از طریق اپلیکیشن استعلام چک سکه اقدام نمایید:

1اپلیکیشن سکه را بر روی موبایل خود اجرا نموده و گزینه ( سامانه چک صیادی) را انتنخاب نمایید.







2در صفحه جدید، گزینه (استعلام وضعیت چک ثبت شده) را انتخاب نمایید.







3در مرحله بعد، به منظور استعلام چک از طریق اپلیکیشن استعلام چک سکه، در کادر اول بانک صادر کننده چک را انتخاب کرده و در کادر دوم، شناسه صیادی 16 رقمی چک را وارد نمایید و در آخر، دکمه ادامه را بزنید. اکنون مراحل استعلام چک از طریق اپلیکیشن استعلام چک سکه به پایان رسیده و شما می توانید با ملاحظه مشخصات و وضعیت چک ، برای قبول یا رد آن تصمیم گیری نمایید.







برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک سکه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک سکه



اپلیکیشن های استعلام چک، تنها یکی از ابزارهای استعلام چک های صیادی بوده و لازم به توضیح است که استعلام چک های جدید از طریق سایت بانک مرکزی و سامانه پیامکی مربوطه نیز امکان پذیر می باشد. برای آشنایی با روش های استعلام چک، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

در ادامه بخوانید : استعلام چک صیاد
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اپلیکیشن استعلام چک در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اپلیکیشن استعلام چک پاسخ دهند.





سوالات متداول


1- اپلیکیشن های استعلام چک دارای مجوز چه برنامه هایی هستند؟
اپلیکیشن های استعلام چک معتبر که دارای مجوزهای لازم بوده در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت معرفی شده اند که عبارتند از اپلیکشن آپ 724 تاپ سکه و ایوا که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند.


2- نحوه استعلام چک با اپلیکیشن استعلام چک آپ به چه صورت است؟
برای استعلام چک با اپلیکیشن استعلام چک آپ پس از اجرای برنامه از قسمت استعلام وضعیت چک صیادی باید اقدام نمود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- نحوه استعلام چک با اپلیکیشن استعلام چک 724 به چه صورت است؟
برای استعلام چک با اپلیکیشن استعلام چک 724 پس از اجرای برنامه از قسمت پیگیری وضعیت باید اقدام نمود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : اپلیکیشن استعلام چک
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MLy1
نظرتان را بنویسید