سامانه مدرسه هوشمند

سامانه مدرسه هوشمند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
والدین و دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی جهت دسترسی به امکانات آموزش ها و محتویات آموزشی غیر حضوری می توانند به سامانه مدرسه هوشمند به نشانی myschool.ir مراجعه کرده و با ثبت نام در این سامانه از بخش های مختلف موجود در آن استفاده نمایند .




در سال های اخیر و با توجه به نیاز های آموزشی دانش آموزان تغییرات متعدد و گسترده ای در زمینه روش ها و امکانات آموزشی و تحصیلی ایجاد شده است . یکی از تغییرات مهمی که به میزان زیادی مورد توجه مدارس و دانش آموزان و خانواده های آنان قرار گرفته است مسئله هوشمند سازی مدارس یا مدرسه هوشمند می باشد .

استقبال از روش های آموزشی هوشمند این شرایط را فراهم ساخت تا به منظور دسترسی راحت تر و سریع تر به امکانات آموزشی مدارس غیرانتفاعی سامانه ای با نام سایت مدرسه هوشمند به آدرس myschool.ir راه اندازی شود تا دانش آموزان این مدارس بتوانند از این طریق در هر زمان ممکن به امکانات آموزشی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند .

نداشتن اطلاعات کافی درباره سامانه مدرسه هوشمند و همچنین معرفی بیشتر و بهتر بخش های مختلف این سامانه سبب شده است که در ادامه این مقاله به بررسی مواردی همچون نحوه ورود به سامانه و امکانات سامانه مدرسه هوشمند به همراه راهنمایی تصویری پرداخته شود .





نحوه ورود به سامانه مدرسه هوشمند
برای این که دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی بتوانند از امکانات آموزشی سامانه مدرسه هوشمند بهره مند شوند ، باید ابتدا در این سامانه عضو شده و در آن ثبت نام نمایند چرا که بسیاری از بخش های مربوط به کلاس ها و آموزش های مجازی ، سایت مدرسه هوشمند بدون عضویت در آن قابل دسترسی نخواهد بود .

جهت راهنمایی بهتر والدین و دانش آموزان در این قسمت مراحل ورود و عضویت در سامانه مدرسه هوشمند را به صورت ساده و به صورت راهنمای تصویری شرح می دهیم :



 نحوه ورود به سامانه مدرسه هوشمند 



 ابتدا آدرس سامانه مدرسه هوشمند به نشانی myschool.ir را در قسمت آدرس مرورگر وارد نمایید .





 پس از تایید نشانی درج شده وارد صفحه عضویت سامانه مدرسه هوشمند شوید . 







در این مرحله نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مدرسه غیرانتفاعی خود را در قسمت های خواسته شده وارد نمایید .








پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد محیط سایت مدرسه هوشمند شوید .







بیشتر بخوانید: ثبت نام در سایت همگام





امکانات سامانه مدرسه هوشمند
سایت مدرسه هوشمند مدارس غیر انتفاعی دربرگیرنده بسیاری از موارد و مطالبی است که دانش آموزان این مدارس را در یادگیری بهتر مطالب درسی و آموزشی خود یاری می کنند .

امکانات و گزینه های ایجاد شده در سامانه مدرسه هوشمند بر اساس نیاز های آموزشی دانش آموزان و معلمان مدارس غیر انتفاعی دسته بندی شده و در دسترس آنان قرار گرفته است . موارد طراحی شده در سایت مدرسه هوشمند قابل استفاده در هر زمان ممکن برای معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین آن ها می باشد .

برای آشنایی بهتر کاربران سامانه مدرسه هوشمند با قسمت های مختلف این سامانه در این بخش راهنمای تصویری امکانات موجود در سایت مدرسه هوشمند را شرح داده و بررسی می نماییم :



  راهنمای تصویری امکانات سایت مدرسه هوشمند



 بخش ورودی :

پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود در قسمت های مربوطه ، صفحه ای به عنوان صفحه آغازین برای دانش آموزان نمایش داده می شود که با کلیک بر روی گزینه شروع وارد صفحه اصلی سایت مدرسه هوشمند می شوید .







 صفحه اصلی :

پس از ورود به سامانه مدرسه هوشمند وارد بخش اصلی این سامانه می شوید که گزینه های مختلف سامانه در این بخش قابل مشاهده می باشد . صفحه اصلی سایت مدرسه هوشمند شامل دوصفحه کلی می باشد .








 جستجو :

این گزینه از سامانه مدرسه هوشمند به منظور دسترسی سریع تر و راحت تر به امکاناتی از سامانه است که دانش آموزان از محل دقیق آن ها اطلاع ندارند .






 دنیای تصاویر :

در بخش دنیای تصاویر دانش آموزان به تصاویر و عکس هایی با کیفیت بالا در موضوعات مختلف هنری و آموزشی دسترسی خواهند داشت .







 مدرسه هوشمند :

تمامی موارد مرتبط با سیستم آموزشی ، کلاس های درس ، امتحانات  ، تکالیف ، حسابداری و..  مدارس غیرانتفاعی در این بخش از سامانه مدرسه هوشمند برای کاربران در دسترس می باشد .







بیشتر بخوانید: سامانه همگام مدارس

تولید محتوا :

این گزینه شامل بخش های مختلفی است که بخش اصلی آن مربوط به معلمان و یا کاربرانی است که قصد تولید محتوای تحصیلی و کمک آموزشی داشته و می خواهند با سایر کاربران و دانش آموزان به اشتراک بگذارند .






 لازم به ذکر است که دسترسی به این قسمت از سامانه نیازمند ثبت نام و عضویت به صورت جداگانه در سامانه مدرسه هوشمند می باشد .







از جمله امکانات دیگری که در بخش تولید محتوای سایت مدرسه هوشمند برای دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی وجود دارد قسمت مربوط به خرید محتوا های آموزشی تولید شده یا فروشگاه می باشد که می توانند با مراجعه به این قسمت این مطالب و جزوات آموزشی را خریداری کرده و از آن استفاده نمایند .







 کتابخانه من :

این گزینه در سامانه مدرسه هوشمند مربوط به کتاب های درسی و کمک آموزشی بوده و شامل بخش های مختلفی مانند : کتاب های درسی ورق زن ، فروشگاه کتاب ، پایه تحصیلی ، دانلود سریع ، وبلاگ و تماس می باشد .







 دانش آموزان با مراجعه به هریک از بخش های ذکر شده می توانند از امکانات مطلع شده و از آن ها استفاده نمایند .







بیشتر بخوانید: سامانه خرید کتاب درسی

 قلم هوشمند :
گزینه قلم هوشمند به منظور دسترسی راحت به موارد نوشتاری و تکالیف تعیین شده برای دانش آموزانی که در سامانه مدرسه هوشمند عضو هستند طراحی شده است .







 آموزش آسان :

این بخش از سایت مدرسه هوشمند برای معرفی و اجرای روش های استاندارد و مناسب آموزش غیر حضوری و آنلاین ارائه شده است که دانش آموزان می توانند با ورود به این بخش از گزینه های موجود در آن استفاده نمایند .







 مجله دنیای مجازی :

در بخش مجله دنیای مجازی سامانه مدرسه هوشمند ، کاربران می توانند از آخرین و جدیدترین اخبار علمی و آموزشی و همچنین خبر های مرتبط با مدارس و آموزش کشور مطلع گردند .







 فروشگاه اینترنتی :

در این قسمت دانش آموزان می توانند با انتخاب هریک از محصولات آموزشی ارائه شده در فروشگاه سایت مدرسه هوشمند آن را سفارش داده و خریداری نمایند .







 دنیای بازی :
کاربران سامانه مدرسه هوشمند می توانند با مراجعه به این بخش از سامانه از بازی های مهیج فکری و استاندارد استفاده کرده و از اوقات فراغت خود لذت ببرند .







 دنیای موسیقی :

این بخش از سایت مدرسه هوشمند برای دسترسی کاربران به موزیک ها و آهنگ های مناسب و لذت بخش ، طراحی شده است .






 خدمات الکترونیک :

به منظور دسترسی به خدمات و تراکنش های الکترونیک و قابل پرداخت با کارت های بانکی عضو شتاب می توانید وارد این بخش از سامانه شده و تراکنش مورد نیاز خود را انجام دهید . 







در ادامه بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس









 برای آگاهی از اخبار مربوط به مدارس غیرانتفاعی ، می توانید در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . همچنین در صورت داشتن هر گونه پرسش درباره سامانه مدرسه هوشمند​ ، می توانید با مشاورین مرکز خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید . 










سوالات متداول


1- آیا سامانه مدرسه هوشمند مربوط به تمامی مدارس می باشد ؟
خیر طبق مطالب عنوان شده در مقاله این سامانه مختص مدارس غیرانتفاعی بوده و مدارس دیگر را شامل نمی شود .




2- نحوه عضویت در سایت مدرسه هوشمند چگونه است ؟
تمامی مراحل مربوط به عضویت در سایت مدرسه هوشمند در این مقاله به صوت راهنمای تصویری ارائه شده است .




3- سامانه مدرسه هوشمند از چه امکاناتی برخوردار است ؟
امکانات و بخش های مختلف این سامانه با تمام جزئیات و به صورت تصویری در مقاله فوق بررسی شده است .

منبع : سامانه مدرسه هوشمند
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K3zn
نظرتان را بنویسید