راهنمای دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش sanjesh.org

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش نتایج کنکور سراسری را در دو مرحله منتشر می کند . داوطلبانی که در این آزمون شرکت کردند ، می توانند در زمان مقرر کارنامه اولیه و نهایی خود را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنند . 




سازمان سنجش هر ساله نتایج کنکور سراسری را طی دو مرحله اعلام می کند . مرحله اول اعلام نتایج در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری می باشد که طی آن وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند در انتخاب رشته این آزمون ( انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد ) شرکت نمایند .

مرحله دوم اعلام نتایج در قالب قبولی یا عدم قبولی داوطلب منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . حدودا یک هفته بعد از این اعلام نتایج ، سازمان سنجش کارنامه ای تحت عنوان کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 یا کارنامه سبز منتشر می کند که و در آن وضعیت قبولی داوطلب در تمامی کد رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته درج شده است .

برای تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 شرکت کرده و اقدام به انتخاب رشته نموده اند ، تنها دو کارنامه منتشر خواهد شد که در ادامه راهنمای دریافت کارنامه اولیه و کارنامه سبز از سایت سازمان سنجش را در اختیار داوطلبان قرار دادیم . با ما همراه باشید !



راهنمای مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400
سازمان سنجش با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری وضعیت مجاز بودن داوطلبان را در انتخاب رشته دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد مشخص می کند . با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، کارنامه مجزایی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 منتشر نمی شود . داوطلبان برای دریافت این کارنامه می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی کارنامه خود را دریافت نمایند .

مراحل دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400
​ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست
کلیک روی گزینه کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1400
وارد کردن اطلاعات خواسته شده
دریافت کارنامه اولیه
راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400
 داوطلبان به منظور مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 می بایست وارد سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org شده و مطابق تصویر زیر روی لینک کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 کلیک کنند .







 بعد از ورود به صفحه اعلام نتایج داوطلبان با یکی از سه روش زیر می توانند کارنامه خود را دریافت کنند .

روش اول : شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
روش دوم : شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
روش سوم : شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه 





 بعد از وارد کردن اطلاعات در خواستی کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند .









این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد ، به محض انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 لینک مستقیم جهت دسترسی به این کارنامه در اختیار داوطلبان قرار داده می شود .



 با توجه به اهمیت اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه ککور سراسری در انتخاب رشته داوطلبان توصیه می کنیم مقاله توضیحات کارنامه کنکور سراسری را مطالعه کنید .


 داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند . برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری کلیک کنید .

حتما بخوانید: نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری






راهنمای مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 1400
معمولا چند روز بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 ، کارنامه نهایی این آزمون به منظور آگاهی داوطلبان از آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل و مقایسه آن با رتبه اکتسابی خود منتشر می شود تا داوطلبان از دلیل عدم قبولی خود و یا وضعیت قبولی خود در سایر کد رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوند .

 سازمان سنجش زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 1400 امکاناتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا چنانچه داوطلبی به هر دلیل از محل قبولی خود رضایت ندارد بتواند نسبت به درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نماید .

مراحل دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
​ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست
کلیک روی گزینه کارنامه نهایی آزمون سراسری 1400
وارد کردن اطلاعات خواسته شده
دریافت کارنامه
راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
 مطابق تصویر داوطلبان به دو طریق می توانند کارنامه نهایی کنکور سراسری خود را دریافت کنند :

روش اول : بعد از ورود به سایت سازمان سنجش ، از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کرده و در صفحه باز شده بر روی لینک دریافت کارنامه نهایی سازمان سنجش کلیک نمایند .

روش دوم : همانطور که در تصویر مشاهده می کنید لینک دریافت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 بر روی صفحه اصلی قرار گرفته شده است و شما تنها با کلیک بر روی آن می توانید وارد صفحه دریافت کارنامه سازمان سنجش شوید .






 پس از ورود به این صفحه ، داوطلبان با استفاده از یکی از دو روش زیر می توانند کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 را دریافت کنند .


شماره پرونده + شماره شناسنامه + سال تولد
شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد






 پس از وارد کردن اطلاعات خود ، کارنامه نهایی مطابق تصویر زیر برایتان نمایش داده می شود . توجه داشته باشید که به این کارنامه ، کارنامه سبز و یا کارنامه محرمانه نیز گفته می شود .









این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد ، به محض انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 لینک مستقیم جهت دسترسی به این کارنامه در اختیار داوطلبان قرار داده می شود .

حتما بخوانید: کارنامه سبز کنکور سراسری










 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در تمامی مراحل کنکور سراسری یاری دهند . همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اطلاعیه ها و اخبار مهم از ثبت نام تا اعلام نتایج و دریافت کارنامه اولیه و نهایی کنکور سراسری 1400 مطلع گردید .



جهت اطلاع از نحوه استفاده کارنامه سبز کنکور سراسری برای داوطلبانی که در انتخاب رشته خود دچار اشتباه شده اند ، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد .

در ادامه بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری










سوالات متداول


1- آیا داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد کارنامه اولیه جداگانه ای در یافت می کنند ؟
خیر ،  برای کلیه متقاضیان انتخاب رشته سراسری و دانشگاه آزاد یک کارنامه اولیه کنکور صادر می شود که برای راهنمایی داوطلبان این دو دانشگاه توضیحات تکمیلی کارنامه در این مقاله بیان شده است .




2- برای دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟
به اطلاعات ثبت نامی نظیر شماره پرونده ، شماره داوطلبی نیاز دارید البته در این مقاله راهنمای تصویری دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری قرار داده شده است . 




3- برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟  
به اطلاعات ثبت نامی نظیر شماره پرونده ، شماره داوطلبی نیاز دارید البته در این مقاله راهنمای تصویری دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری قرار داده شده است . 

منبع : راهنمای دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش sanjesh.org
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4jrJ
نظرتان را بنویسید