داستان لالایی کودکانه برای مادران

داستان لالایی کودکانه برای مادران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

برای مادران لالایی کودکانه سرشار از زندگی است. مادران برای کودکان خود لالایی کودکانه می خوانند چون آرامش کودکشان آرامش آنهاست و شادی زندگی بدون آنها وجود نخواهد داشت. آرامش کودکان با لالایی کودکانه ای که مادر می خواند به وجود می آید. زمانی که کودک بیمار است و یا خسته است و بی خوابی به سراغ او امده است، این لالایی کودکانه مادر است که به او احساس امنیت و آرامش می دهد. لالایی کودکانه برای مادر یعنی وجود همدم و مونس، یعنی آینده ای که به او امید می دهد. لالایی کودکانه یعنی کودکی وجود دارد که قسمتی از وجود توست و باید برای او بخوانی.

احساسی که در خواندن لالایی وجود دارد

مادران برای خواندن لالایی از تمام وجود و احساس خود استفاده می کنند. ریشه این احساسات، مادرانه است و باید مادر بود تا بتوان با چنین احساسات پاکی لالایی کودکانه خواند. همین احساسات که در لالایی کودکانه وجود دارد شنیدن آن را  برای کودک و هر شنونده ای جذاب می کند. همه ما موسیقی و آهنگ زیادی را در طول زندگی خود می شنویم اما کمتر آهنگ و موسیقی می تواند مانند یک لالایی تا همیشه در ذهن ما باقی می ماند و با روح و روان ما بازی کند. نیاز نیست این لالایی ماندگار، لالایی کودکانه ای باشد که مادرمان خوانده است بلکه هر لالایی که می شنویم احساسی مادرانه در پس آن است که آن را برای ما زیبا می کند. 

ارتباط عاطفی میان مادر و کودک در لالایی

زمانی که برای کودکان لالایی خوانده می شود معمولاً در آغوش مادر هستند. مادر کودک را نوازش می کند و همزمان که کودک را تکان می دهد برای او لالایی می خواند. ارتباط فیزیکی میان کودک و مادر همراه با ارتباط عاطفی که در خواندن لالایی به وجود می آید برای کودک و مادر زیباست. این زیبایی را شاید هیچ کدام در آن لحظه نفهمند اما زمان جدایی، دلتنگی که به سراغ آنها می آید قشنگی با هم بودن را برای مادر و کودک زیاد می کند. خواندن لالایی بهترین زمان و شاید تنها فرصتی است که در طول شبانه روز برای مادر به وجود می آید تا به کودک خود بگوید چقدر او را دوست دارد و برای او ارزشمند است. فرصتی که در قشنگ ترین لحظات قبل از خواب پیش می آید و خوابی آرام را رقم می زند. 

نگاه زیبای کودکان به لالایی

در نگاه اول کودکان لالایی را برای خوابیدن دوست دارند. کودکان برای اینکه بخوابند باید آماده خواب بشوند و معمولاً نمی توانند بلافاصله به خواب بروند. دراین فاصله زمانی کودکان دوست دارند لالایی بشنوند و یا قصه و داستان بخوانند و یا پدرومادر برایشان بخوانند. غیر از این موارد کودکان لالایی را فرصتی برای بودن با مادر خود می دانند. امروزه مادرها همراه با پدرها مشغول به کار هستند و زمان کمی برای بودن در کنار فرزندان خود دارند. گاهی نیز تعداد زیاد فرزند مانع از بودن مادر در کنار همه کودکان می شود. به همین دلیل کودکان از مادرها می خواهند تا برای آنها لالایی بخوابند تا برای ساعات کمی هم که شده قبل از خواب در کنار مادر خود به خواب بروند. 

شنیدن لالایی را از کودکان دریغ نکنید

گاهی کودکان برای شنیدن لالایی منتظر شب می شوند برای اینکه مادر برای آنها لالایی بخوابد و آنها در آغوش مادر به خواب بروند. شنیدن لالایی کودکانه از زبان مادر حتی برای بزرگترها نیز زیباست و هیچگاه از شنیدن آن خسته نمی شوند. اگر فرصت کمی برای بودن با فرزندتان دارید و مشغول تر از آن هستید که بتوانید ساعاتی را در روز با کودک خود بگذرانید، ساعات پایانی شب را مغتنم بشمارید و برای آرامش خود و کودکتان، لالایی کودکانه بخوانید و نگذارید مشکلات دنیای امروز ارتباط عاطفی میان شما و فرزندانتان را قطع کند. 

برچسب ها
لینک مرجع virgool.io
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/04Bv
نظرتان را بنویسید