اهمیت خواندن داستان کودکانه با کودکان: 10 مزیت بزرگ

اهمیت خواندن داستان کودکانه با کودکان: 10 مزیت بزرگ
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

اهمیت مطالعه و خواندن داستان کودکانه در کودکان خردسال به اندازه کافی قابل تاکید نیست و ما به عنوان والدین باید مطالعه و خواندن داستان کودکانه بصورت روزانه را در اولویت قرار دهیم.

بسیاری از مطالعات نشان می ‌دهند که کودکان نوپا و پیش دبستانی که هر روز برایشان کتابی جدید و یا داستان کودکانه خوانده می‌شود، دایره لغات بیشتری نسبت به کودکانی که هیچکدام از این کارها برایشان انجام نمی شود، دارند. معلوم می شود که مطالعه و خواندن داستان کودکانه مزایا و فواید زیادی برای کودکان به همراه دارد.

مطالعه نه تنها دایره لغات کودک را تقویت می کند و به آنها کمک می کند تا چگونه خواندن و نوشتن را درک کنند، بلکه خواندن با صدای بلند برای کودکان نیز به آنها کمک می کند تا موضوعات مختلف جهان و زندگی روزمره را درک کنند.

مزایای خواندن داستان کودکانه

در زیر برخی از مزایا و مزایایی که اهمیت مطالعه و خواندن داستان کودکانه با کودکان را برجسته می کند آورده شده است.

  • خواندن داستان کودکانه برای کودکان خردسال آنها را برای موفقیت آماده می کند

هر چه بیشتر برای فرزندانتان داستان کودکانه مطالعه کنید، دانش بیشتری جذب می کنند و دانش در تمام جنبه های زندگی مهم است. مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می ‌دهد خواندن برای نوزادان و کودکان نوپا به آنها کمک می‌کند تا بعدا برای مدرسه آماده شوند. از این گذشته، خواندن با فرزندانتان مهارت های لازم را برای زمانی که خودشان شروع به خواندن کنند به آنها می دهد.

مهم است که کودکان یاد بگیرند که کلمات را در سراسر صفحه از راست به چپ دنبال کنند، و صفحاتی را که مهارت های پیش خواندنی هستند ورق بزنند که برای کودکان مفید است و به آنها کمک می کند بعدا خوانندگان بهتری شوند. کودکانی که از خواندن لذت می برند، نه تنها در موضوعات زبان و سواد، بلکه در همه موضوعات مختلف نیز بهتر عمل می کنند.

  • خواندن داستان کودکانه برای رشد مهارت های زبانی مهم است

در حالی که ممکن است هر روز با فرزندان خود صحبت کنید، واژگانی که استفاده می کنید اغلب محدود و تکراری است. خواندن داستان کودکانه تضمین می کند که کودک شما در معرض واژگانی در مورد موضوعات مختلف قرار می گیرد، به این معنی که او کلمات یا عباراتی را می شنود که در غیر این صورت ممکن است در زندگی روزمره خود نشنوند.

هرچه کلمات بیشتری بدانند، بهتر است. برای کودکانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، خواندن راهی آسان برای کمک به مهارت‌ های زبانی آنها است و برای رشد تسلط آنها مهم است. این مهارت ها به تنهایی اهمیت خواندن را نشان می دهد.

  • قرار گرفتن در معرض داستان کودکانه، مغز کودک شما را تمرین می دهد

خواندن داستان کودکانه برای کودکان خردسال بر فعالیت مغز آنها تاثیر می گذارد و ممکن است به آنها تقویت کند که برای حمایت و ارتقای مهارت های خواندن اولیه نیاز دارند.

تحقیقات در مورد اهمیت مطالعه داستان کودکانه نشان می دهد که نواحی خاصی از مغز زمانی که کودکان خردسال از سنین پایین در معرض مطالعه در خانه قرار می گیرند، تحت تاثیر قرار می گیرند. این مناطق برای رشد زبان کودک بسیار مهم هستند.

لینک مرجع teletype.in
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z0Em
نظرتان را بنویسید