لیست رشته های دانشگاه آزاد

لیست رشته های دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، لیست رشته محل های باکنکور و بدون کنکور خود را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. علاقمندان به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در موعد مقرر از لیست رشته های مذکور مطلع گردند.




چندین سالی است که دانشگاه آزاد به دو روش با آزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند. لذا متقاضیان این دانشگاه می توانند هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم به صورت بدون کنکور در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوند.

داوطلبان قبل از هر کاری می بایست لیست رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی نمایند. زیرا مطالعه این لیست متقاضیان را با دانشگاه های پذیرنده هر رشته آشنا کرده و امکان تصمیم گیری درست در نحوه اولویت بندی انتخاب ها را فراهم می کند.

همچنین این لیست می تواند راهنمای مناسبی برای داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 باشد، چرا که بسیاری از داوطلبان به امید تحصیل در رشته مورد علاقه خود در این آزمون شرکت می نمایند. در حالی که ممکن است رشته محل مورد علاقه شان به صورت بدون کنکور پذیرش بگیرد و برای ثبت نام در آن رشته نیازی به شرکت در کنکور سراسری نباشد.

به دلیل اهمیت اطلاع از لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد در ادامه لیست رشته های دانشگاه آزاد 1400 را به تفکیک هر گروه آزمایشی در اختیار داوطلبان قرار داده ایم.



لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 1400
اکثر رشته های با آزمون دانشگاه آزاد شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند این بدین معناست که داوطلبانی علاقمند به رشته های گروه پزشکی و پیرا پزشکی تنها از طریق شرکت در کنکور 1400 و کسب رتبه و تراز قبولی می توانند در این رشته ها در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.



با توجه به این که بیش از 85 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد، در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان به صورت بدون کنکور ارائه می شود اما معمولا دانشگاه های با کیفیت در شهرهای بزرگ، رشته محل های خود را تنها به صورت با آزمون ارائه می دهند.



لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 1400، در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 قابل مشاهده می باشد. داوطلبان پس از دانلود و مطالعه این دفترچه می توانند از لیست رشته های ارائه شده به همراه ظرفیت پذیرش هر کدام مطلع گردند. در جدول زیر لیست رشته های با آزمون دانشگاه ازاد ارائه شده است.



لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 1400
ریاضی  مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، معماری داخلی، علوم و مهندسی آب، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی نقشه برداری، مهندسی صنایع، مهندسی شهر سازی، مهندسی هسته ای، ریاضیات و کاربردها، مهندسی ورزش، مهندسی نساجی، مهندسی انرژی، مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی ماشین های صنایع غذایی، علوم و مهندسی آب
تجربی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی، بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری ها
انسانی حقوق، روانشناسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدد کاری اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، علوم تربیتی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، حسابداری، اقتصاد، هتلداری، علوم ورزشی، گردشگری، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا
هنر مرمت بناهای تاریخی، عکاسی، ارتباط تصویری
زبان مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان آلمانی




لازم به ذکر است که این لیست رشته ها مربوط به سال گذشته می باشد، به محض مشخص شدن لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 1400، این مقاله بروز رسانی می شود.



برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 و چینش انتخاب ها، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد





لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400
اگر داوطلبی موفق به قبولی در رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد نشد و یا قصد پذیرش از طریق کنکور را نداشت، با اطلاع از پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد می تواند در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز شرکت نماید.



یکی از راه های ورود به دانشگاه آزاد، ثبت نام بدون کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است، این دانشگاه در کلیه رشته ها به غیر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون می کند.



دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهر و بهمن منتشر می شود و متقاضیان می توانند با دانلود این دفترچه از لیست رشته های ارائه شده مطلع شده و ثبت نام خود را در مقطع مورد نظر کاردانی پیوسته، ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام دهند.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد









مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400
همانطور که گفتیم دفترچه انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا از یکدیگر و در فواصل زمانی متفاوتی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که لیست رشته های تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت تمام وقت و پاره وقت در این داخل دفترچه ها دسته بندی شده است.



هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته در یک گروه آزمایشی می باشد بنابراین لازم است تا قبل از خرید کارت اعتباری جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد، لیست رشته محل های انتخابی خود را تعیین نمایید.



کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اعم از داوطلبانی که متقاضی رشته های با کنکور و یا رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند، برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه می باشند. بنابراین بهتر است داوطلبان قبل از ثبت نام از میزان شهریه این دانشگاه با خبر شوند. 

در ادامه بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد







اگر پس از مطالعه مقاله لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .




سوالات متداول


1- لیست رشته های با کنکور دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی منتشر می شود؟
در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود البته به منظور رفاه حال داوطلبان، لیست رشته های این دانشگاه در این مقاله قرار داده شده است.




2- آیا لیست رشته های دانشگاه آزاد در هر گروه آزمایشی به صورت مجزا منتشر می شود؟
همانطور که در متن مقاله گفته شده است، لیست رشته های دانشگاه آزاد در تمامی گروه های آزمایشی در یک دفترچه ارائه می شود.




3- آیا لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد با هم اعلام می شود؟
همانطور که در متن مقاله گفته شده است، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می شود البته در این مقاله لینک دسترسی به رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز داده شده است.

منبع : لیست رشته های دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6q0N
نظرتان را بنویسید