قیمت یونولیت فشرده {امروز} + لیست خرید عمده کارخانه

قیمت یونولیت فشرده {امروز} + لیست خرید عمده کارخانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

اطلاع از قیمت یونولیت فشرده برای افرادی که پروژه‌های ساختمانی متعددی را انجام می‌دهند، بسیار اهمیت دارد. یونولیت فشرده یکی از بهترین محصولات تولیدکنندگان فوم و یونولیت کشور می‌باشد و در انواع یونولیت فشرده سقفی و یونولیت فشرده دیواری تولید و به بازار عرضه می‌شود. این محصول کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارد. معمولا این نوع یونولیت‌ها را به صورت فشرده تولید می‌کنند و کیفیت و دوام بالایی دارند. یونولیت فشرده وزن زیادی نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد. به همین دلیل کاربرد آن‌ در صنعت ساختمان، صنعت خودروسازی، صنایع غذایی، قالب‌سازی، مجسمه‌سازی، درب‌های ضد سرقت، عایق سازی، بسته‌بندی و موارد دیگر زیاد است.

یونولیت فشرده چیست و چه تفاوت‌هایی با یونولیت‌های دیگر دارد؟

در ابتدا مقاله بهتر است در مورد یونولیت فشرده و تفاوت آن با یونولیت‌های دیگر صحبت کنیم. یونولیت‌های فشرده مانند تمام یونولیت‌های دیگر از مواد اولیه پلی استایرن تهیه می‌شوند. مواد اولیه آن‌ها بسیار نرم است و در دمای تقریبا 212 درجه فارنهایت که همان 100 درجه سانتی‌گراد است، ایجاد می‌شوند. این عامل باعث شده تا یونولیت‌ها کاملا به صورت فشرده تولید شوند. به همین دلیل دانسیته یا چگالی آن‌ها نسبت به یونولیت‌های دیگر بیشتر است.

فشردگی ذرات پلی استایرن در این نوع یونولیت‌ها مقاومت آن‌ها را در برابر ضربه زیاد کرده است. به همین دلیل از آن‌ها در ساخت اسباب‌بازی‌ کودکان و سالن‌های ورزشی و به خصوص در مهدکودک‌ها استفاده می‌کنند. البته باید یادآوری کرد به دلیل تنوع محصولات یونولیت فشرده آن‌ها را در ابعاد و ضخامت‌های زیادی تولید می‌کنند. در حال حاضر در کشور ما یونولیت‌ها به چند دسته پلی استایرن معمولی ( GPPS )، پلی استایرن مقاوم ( HIPS )، پلی استایرن انبساطی ( EPS ) و پلی استایرن اکسترود شده ( XPS ) تقسیم‌بندی می‌شوند و آن‌ها را با نام‌های علمی پلی استایرن انبساطی Expanded polystyrene) EPS)، استایرفوم، فیبر سفید، ترموپلاستیک، پلاستوفوم و غیره نیز می‌شناسند.

ویژگی‌های خاص یونولیت‌های فشرده

یونولیت‌های فشرده ویژگی‌ها و خواص زیادی دارند. به طوری که آگاهی در مورد این ویژگی‌ها می‌تواند شما را نسبت به قابلیت‌های آن‌ها آگاه‌تر کند. حال در این بخش به خلاصه این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

  • یونولیت‌ها مقاومت حرارتی بالایی دارند. زیرا بیش از 90 درصد حجم آن‌ها را هوا تشکیل می‌دهد. یونولیت‌هایی که از استاندارد ASTM C578 برخوردار هستند، قدرت بالای در برابر حرارت دارند.
  • مقاومت مکانیکی یونولیت‌ها و فوم‌های فشرده بسیار زیاد است. به طوری که آن‌ها می‌توانند بار سنگینی را تحمل کنند.
  • بر اثر تغییرات آب و هوا ابعاد و ضخامت یونولیت‌ها ثابت می‌ماند.
  • فوم‌های فشرده معمولا عایق‌های الکتریکی خوبی به شمار می‌آیند. به طوری که در محدوده فرکانس 100 تا 400 MHZ رسانای الکتریکی 1.04 تا 1.02 آمپر را از خود نشان می‌دهند. لذا گزینه خوبی برای استفاده در محیط‌هایی با جریان‌های الکتریکی هستند.
  • اگر یونولیت‌ها را در آب‌های غوطه‌ور قرار دهید مقدار کمی از آن را جذب می‌کنند. زیرا تمام ذرات یونولیت ضد آب هستند.
  • یکی از خاصیت‌های یونولیت فشرده این است که در برابر محلول‌های قلیایی و نمکی واکنش نشان نمی‌دهد. لذا مقاومت شیمیایی آن‌ها بسیار زیاد است.
  • یونولیت‌ها در برابر هوازدگی و فرسودگی هوایی و صوتی بسیار مقاوم هستند. همچنین اگر آن‌ها را در برابر نور مستقیم آفتاب و اشعه ماورا بنفش قرار دهید، رنگ آن‌ها زرد می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های یونولیت‌های فشرده این است که در برابر آتش به شدت واکنش‌پذیر هستند. لذا استفاده از مواد مقاوم در برابر آتش برای استفاده از آن‌ها در شرایط خاص توصیه می‌شود.
  • یونولیت‌های فشرده قابل بازیافت هستند. لذا شما می‌توانید دوباره از آن‌ها برای تولید محصولات پلیمری استفاده کنید.

منبع: https://b2n.ir/j20781

نظرتان را بنویسید