کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

 کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت نامبهره جست. متقاضیانی که علاقمند به ادامه تحصیل بدون شرکت در آزمون سراسری می باشند، می توانند براساس معدل تراز شده دوره کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی خود در بازه زمانی مشخص شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و در رشته های ارشد با سوابق تحصیلی ثبت نام نمایند. در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد یا سایر دانشگاه های دولتی و پیام نور و … اعلام نشده است ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان این بازه را از اواخر آبان ماه یا اواخر آذر ماه تخمین زد. 

منظور از کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی چیست؟

در سال های گذشته دانشجویان متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد، تنها می توانستند از دو طریق شرکت در کنکور سراسری و یا استعدادهای درخشان وارد این دوره تحصیلی شوند.

اما با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور 30 درصدی داوطلبان در جلسه آزمون، این سازمان تصمیم گرفت تا داوطلبان بتوانند از طریق ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی به رشته های دلخواه خود در دانشگاه وارد شوند.

زمزمه های برنامه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی، از چند ماه پیش به گوش می رسید و سازمان سنجش اعلام کرده بود که پس از انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد سال جاری، از میان ظرفیت های خالی رشته های باقی مانده، دانشجویان واجد شرایط را بر اساس معدل کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی جذب می شوند.

بنابراین، دیگر نیازی به شرکت در هیچ آزمونی نیست و داوطلبان تنها بر مبنای معدل و امتیازات تحصیلی وارد دانشگاه می شوند. گفتنی است که ثبت نام و پذیرش دانشجوی ارشد به این روش، در تمام دانشگاه های دولتی، غیر دولتی و آزاد امکان پذیر است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

تمامی متقاضیانی که موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده اند و یا به هر دلیلی تمایل به شرکت در این آزمون را ندارند، می توانند به کمک معدل تراز شده مقطع کارشناسی خود، شانس خود را برای پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی امتحان نمایند. لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان بندی ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه های دولتی و غیر انتقاعی و … منتشر نشده است ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان بازه زمانی اواخر آبان ماه و یا اواخر آذر ماه را تخمین زد. 

منبع: https://irantahsil.org/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%a8%d9%82-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c/

نظرتان را بنویسید