مقاله‌ای درباره لیست تجهیزات دوربین مداربسته

 مقاله‌ای درباره لیست تجهیزات دوربین مداربسته
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

دوربین‌های مداربسته یکی از ابزارهای اساسی برای امنیت فیزیکی و نظارت بر فضاهای مختلف می‌باشند. انتخاب و استفاده از تجهیزات مناسب، نقشی حیاتی در کیفیت و کارایی سیستم دوربین مداربسته دارد. در ادامه به برخی از تجهیزات اساسی برای یک سیستم دوربین مداربسته اشاره خواهم کرد:

دوربین‌های مداربسته:

 این تجهیزات هستند که تصاویر و فیلم‌ها را ضبط و انتقال می‌دهند. دوربین‌های مداربسته دارای مشخصات مختلفی نظیر رزولوشن تصویر، زاویه دید، حساسیت به نور، تکنولوژی ضبط (آنالوگ یا دیجیتال) و پروتکل ارتباطی هستند.

 DVR یا NVR:

 این سیستم‌ها وظیفه ضبط و ذخیره تصاویر ویدیویی را بر عهده دارند. DVR تکنولوژی آنالوگ است و NVR تکنولوژی شبکه دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. ضبط‌ها می‌توانند بر روی هارددیسک داخلی یا خارجی صورت بگیرند.

 هارددیسک:

 برای ذخیره و نگهداری تصاویر ضبط شده، هارددیسک بنا به ظرفیت مورد نیاز سیستم انتخاب می‌شود. امکانات مثل استقرار آسان، وضوح بالا و مقاومت در برابر ضربه را داراست.

 نمایشگر:

 یک مانیتور برای نمایش تصاویر ضبط شده و زنده‌ی دوربین‌هاست. انتخاب یک نمایشگر با وضوح و اندازه قابل قبول برای نمایش تصاویر به مشتری اهمیت دارد.

 وایرینگ و کابل‌ها:

 برای انتقال تصاویر و ارتباط بین دوربین، DVR یا NVR و سایر تجهیزات، کابل‌های بستر شبکه (UTP و ترکیبی) و کابل‌های برق نیاز است.

تجهیزات جانبی: 

شامل اموری مانند اداپتورهای برق، چراغ‌های IR (برای دید در شب)، سوئیچ‌ها، رک های نصب تجهیزات و...

منبع : https://www.linkpin.ir/l/xxX3/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

نظرتان را بنویسید