ثبت نام امریه صدا و سیما

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از امریه های سربازی، امریه صدا و سیما می باشد. افرادی که قصد دریافت این امریه را دارند، لازم است دارای شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما باشند. یکی از شرایط مهم امریه مذکور این است که داوطلبان در رشته های مورد نیاز امریه صدا و سیما تحصیل نموده باشند.



طبق آخرین قوانین نظام وظیفه، مشمولان تحصیل کرده، می توانند برای گذراندن دوره سربازی خودشان، امریه های مختلفی را دریافت کنند. یکی از انواع امریه های نظام وظیفه، امریه صدا و سیما می باشد. افرادی که قصد ثبت نام در این امریه را دارند، باید ابتدا به سایت امریه صدا و سیما به آدرس اینترنتی amriyeh.irib.ir مراجعه کرده و از شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما مطلع شوند.

همچنین، رشته های مورد نیاز امریه صداسیما یکی از مواردی است که داوطلبان باید قبل از ثبت نام از آن اطلاع داشته باشند، چرا که در صورت نامرتبط بودن رشته تحصیلی مشمول با رشته های مورد نیاز صداوسیما، درخواست وی رد می شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل امریه صدا و سیما را توضیح دهیم.



زمان ثبت نام امریه صدا و سیما
بعضی از امریه های نظام وظیفه به گونه ای هستند که زمان مشخصی را برای ثبت نام در آن در نظر می گیرند. به طور مثال در یک زمان مشخص فراخوانی را برای ثبت نام مشمولان واجد شرایط امریه، منتشر می کنند و داوطلبان تنها در زمان مشخص شده در آن فراخوان می توانند در امریه سربازی را ثبت نام کنند.



اما بعضی از ارگان های امریه گیر زمان خاصی را برای ثبت نام مشمولان در نظر نمی گیرند و مشمولان می توانند به محض مشخص شدن تاریخ اعزام به سربازی خودشان به ارگان مربوطه یا سایت سازمان مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خودشان را انجام دهند.







امریه صدا و سیما نیز در دسته دوم امریه ها جای می گیرد. بنابراین، زمان ثبت نام امریه صدا و سیما متغیر است و داوطلبان می توانند چند ماه قبل از تاریخ اعزام خودشان به سایت امریه صدا و سیما به آدرس اینترنتی amriyeh.irib.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خودشان را بعد از اطلاع از شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما انجام دهند.



با توجه به اینکه ممکن است سازمان صدا و سیما زمانی را برای بررسی شرایط مشمولان در نظر گیرد، لازم است که مشمولان حداقل 2 الی 3 ماه قبل از تاریخ اعزام خودشان، در سامانه ثبت نام امریه صدا و سیما ثبت نام کنند تا مشکلی در جذب آن ها رخ ندهد.



بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی



شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما


افرادی که قصد ثبت نام در امریه صدا و سیما را دارند، باید واجد شرایط ثبت نام امریه سربازی باشند. شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما در سایت این مرکز ذکر شده است و به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی می شود. در ادامه این شرایط را ذکر می کنیم.



شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما به صورت عمومی



دارا بودن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است.



دارا بودن صلاحیت اخلاقی و عقیدتی با تایید گزینش و مرکز صیانت و حفاظت سازمان و اثبات نداشتن اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری



نداشتن اعتیاد به مواد مخدر یا قرص های روان گردان



نداشتن سابقه خدمتی در مراکز نظامی و انتظامی، یکی از شرط های مهم ثبت نام امریه صدا و سیما است.



داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل دارند یا می خواهند در حین خدمت سربازی خود معافیت های سربازی مانند معافیت کفالت و یا پزشکی دریافت کنند، امکان ثبت نام در امریه صدا و سیما را ندارند



مشمولانی که در برگه اعزام به خدمت آن ها، غیبت سربازی یا فرار از سربازی ذکر شده است، حق ثبت نام در امریه صدا و سیما را ندارند.



شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما به صورت اختصاصی



داوطلبانی که قصد ثبت نام در امریه صدا و سیما را دارند، باید حتما دارای شرایط جدول زیر باشند. شرایط سنی ثبت نام این امریه در جدول زیر ذکر شده است.



شرایط اختصاصی ثبت نام امریه صدا و سیما
دانشگاه قابل قبول مدرک تحصیلی مورد قبول حداکثر مدت تحصیل حداکثر سن مشمول در مدرک تحصیلی
تمامی دانشگاه های مورد تاییدی که روزانه و دولتی باشند. کارشناسی 9 ترم 26
کارشناسی ارشد 6 ترم 28
کاردانی 5 ترم 24


از دیگر مراکزی که به ثبت نام امریه سربازی می پردازد، وزارت علوم می باشد که در شرایط خاصی فارغ التحصیلان برخی از رشته ها را جذب می کند. برای مطالعه این امریه می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.



بیشتر بخوانید: امریه وزارت علوم


نحوه ثبت نام امریه صدا و سیما
داوطلبانی که قصد شرکت و ثبت نام در امریه صدا و سیما را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت نام در امریه این ارگان کنند. لازم به ذکر است، تنها داوطلبانی می توانند در امریه صدا و سیما ثبت نام کنند که شرایط ثبت نام امریه صدا و سیما را مطابق موارد ذکر شده داشته باشند.



برای ثبت نام امریه صدا و سیما لازم است که داوطلبان به سایت صدا و سیما مربوط به امریه این سازمان به آدرس amriyeh.irib.ir مراجعه کرده و با کسب اطلاعات لازم اقدام به ثبت نام سامانه ثبت نام امریه صدا و سیما نمایند.



دقت کنید که قبل از ثبت نام در سامانه امریه صدا و سیما مدارک مورد نیاز که شامل موارد زیر می باشد را اسکن کرده و در سیستم خود ذخیره کنید. سپس طبق مراحلی که در ادامه ذکر می شود به سایت امریه صدا و سیما وارد شوید و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.



برای ورود به سایت امریه صدا و سیما کلیک کنید



بیشتر بخوانید: ثبت نام امریه وزارت دفاع
مدارک لازم برای ثبت نام امریه صدا و سیما
همانطور که گفته شد برای ثبت نام در امریه سربازی صداسیما باید مدارکی را جمع آوری کرده و در اختیار این سازمان گذاشت. این مدارک به شرح زیر می باشند:



کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت

کپی از تمام صفحات شناسنامه

کپی از پشت و روی کارت ملی

اسکن عکس پرسنلی



بعد از آماده کردن مدارک، می توانید طبق مراحل زیر ثبت نام در امریه صدا و سیما را انجام دهید.



ابتدا در یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس سیستم خود سایت amriyeh.irib.ir جستجو کنید.



سپس، بر روی گزینه شرایط ثبت نام را مطالعه نموده ام و با آن موافقت می کنم، کلیک کنید.







در مرحله بعدی، باید برای ورود به سامانه کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. دقت کنید که شماره تلفن همراه شما در دسترس باشد.







در مراحل بعدی نیز باید مدارک لازم را در سامانه آپلود کنید و ثبت نام خود را انجام دهید. دقت کنید که در پایان ثبت نام حتما کد رهگیری خود را یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید: امریه قوه قضاییه
رشته های مورد نیاز امریه صدا و سیما
یکی از مواردی که داوطلبان قبل از ثبت نام در امریه صدا و سیما باید از آن مطلع باشند، رشته های مورد نیاز امریه صدا و سیما است. خوشبختانه لیست تمامی رشته های مورد نیاز این ارگان در سایت ثبت نام امریه صدا و سیما ذکر شده است و داوطلبان می توانند قبل از انجام مراحل ثبت نام خود در امریه صدا و سیما از این رشته ها آگاه شوند و در صورتی که شرایط امریه صدا و سیما را داشتند، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.



سازمان صدا و سیما فارغ التحصیلان رشته های مختلفی را در سه مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب می کند. اما رشته های هر کدام از این سه مقطع متفاوت می باشد که در جدول زیر ذکر خواهد شد.



دقت کنید که تمامی فارغ التحصیلان در رشته های زیر باید حتما در دانشگاه های دولتی معتبر و به صورت روزانه تحصیل کرده باشند. بدیهی است که امکان ثبت نام برای آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه های غیر دولتی تحصیل نموده اند یا دارای شرایط رشته و مقطع تحصیلی جدول زیر نیستند، وجود نخواهد داشت.



برای آشنایی با رشته های مورد نیاز امریه صدا و سیما می توانید جدول زیر را مطالعه کنید. تمامی افرادی که دارای شرایط زیر هستند، می توانند در امریه صدا و سیما ثبت نام کنند.



رشته های مورد نیاز امریه صدا و سیما
مقطع تحصیلی رشته مورد پذیرش حداکثر مدت تحصیل در رشته
کاردانی کلیه گرایش های رشته الکترونیک حداکثر پنج ترم
کارشناسی رشته مهندسی فناوری اطلاعات کلیه گرایشات حداکثر نه ترم
کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر کلیه گرایشات حداکثر شش ترم
رشته مهندسی برق کلیه گرایشات به جز برق قدرت
رشته  علوم کامپیوتر کلیه گرایشات
رشته  علوم کامپیوتر کلیه گرایشات


کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام امریه صدا و سیما را در اختیار مشمولان سربازی قرار داده و شرایط دریافت امریه صداسیما را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای مشمولان شرح دهند. 



در ادامه بخوانید: ثبت نام امریه آموزش و پرورش



سوالات متداول


1- زمان ثبت نام امریه صدا و سیما از چه تاریخی می باشد ؟
زمان ثبت نام امریه صداسیما متغیر بوده و مشمولان بر اساس تاریخ اعزام خود می بایست به این سامانه مراجعه کرده و اقدامات ذکر شده در داخل متن مقاله را انجام دهند.




2- شرایط ثبت نام امریه سربازی چیست ؟
مشمولان برای دریافت این امریه باید فاقد غیبت بوده و فارغ التحصیل رشته های ذکر شده در دانخل متن مقاله باشند.




3- مراحل ثبت نام در امریه سازمان صدا و سیما چیست ؟
مشمولان ابتدا باید به سایت amriyeh.irib.ir که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله موجود است مراجعه کرده و طبق راهنمای تصویری ثبت نام نمایند.

منبع : ثبت نام امریه صدا و سیما
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lqnj
نظرتان را بنویسید