کسری خدمت ایثارگری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کسری خدمت ایثارگری یکی از انواع کسری خدمتی است که مشمولان می توانند تحت شرایط خاصی از آن استفاده کنند. مدت زمان کسری جبهه پدر بستگی به مدت زمان حضور پدر مشمول در جنگ دارد. در واقع به ازای هر یک ماه حضور پدر مشمولان در جبهه، افراد می توانند 12 روز کسری خدمت ایثارگری دریافت کنند.



روش های مختلفی برای دریافت کسری خدمت سربازی وجود دارد که یکی از آن ها کسری خدمت سربازی ایثارگری پدر مشمولان می باشد. افرادی که پدر آن ها دارای شرایط کسری خدمت ایثارگری است، می توانند مدت زمان خاصی را به عنوان کسری جبهه پدر از مدت زمان دو ساله سربازی خود کاهش دهند.

مدت زمان کسری خدمت ایثارگری به مدت زمان حضور پدر مشمولان در جبهه بستگی دارد. بنابراین، افرادی که دارای شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری هستند، می توانند با انجام مراحل دریافت کسری خدمت ایثارگری، مدت زمان مشخصی را از خدمت سربازی خود کم کنند. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع، در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات مربوط به کسری خدمت جبهه پدر مشمولان را ذکر کنیم.





کسری خدمت ایثارگری چیست؟
همانطور که می دانید اگر مدت زمان حضور در جبهه پدر مشمولان از یک حدی بیشتر باشد، فرد مشمول می تواند از معافیت خدمت سربازی استفاده کند. اما اگر حد نصاب مدت زمان ایثارگری، مدت زمان اسارت و یا درصد جانبازی پدر مشمول به حدی نباشد که مشمول از خدمت سربازی معاف شود، می توان از کسری خدمت ایثارگری استفاده کرد.



بنابراین، افرادی که دارای شرایط کسری خدمت ایثارگری پدر باشند، می توانند بسته به مدت زمان حضور پدرشان در جبهه اقدام به دریافت کسری خدمت سربازی کنند. لازم به ذکر است که مدت زمان کسری خدمت ایثارگری به زمان حضور در جبهه و یا زمان اسارت در زمان جبهه و میزان درصد جانبازی پدر بستگی دارد. اگر فردی با داشتن حداکثر این شرایط توانست از حداکثر مدت زمان کسری جبهه پدر استفاده کند و باز هم مدت زمانی از اسارات و حضور در جبهه و یا درصدی از جانبازی پدر مشمول باقی مانده بود، فرزندان دیگر پدر نیز می توانند از شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری استفاده کنند.



حال، در جواب این سوال که کسری خدمت ایثارگری شامل چند فرزند می شود، می توان گفت که بستگی به امتیاز پدر مشمولان دارد. اگر امتیاز پدر مشمول به حدی باشد که بتواند دو یا سه فرزند را پوشش دهد، همه فرزندان می توانند از کسری خدمت ایثارگری استفاده کنند. در غیر این صورت، تنها یکی از فرزندان امکان استفاده از کسری خدمت سربازی ایثارگری را دارند.



بیشتر بخوانید: دریافت پروژه کسری خدمت سربازی



شرایط کسری خدمت ایثارگری
افرادی که دارای شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری هستند در صورتی که مدارک لازم برای دریافت این نوع از کسری خدمت ارائه کنند، می توانند از کسری خدمت جبهه پدر برای کاهش مدت زمان سربازی خود استفاده کنند.



به طور کلی علاوه بر معافیت کفالت پدر، تشخیص سه زمان برای سابقه ایثارگری وجود دارد که هر کدام از این زمان ها دارای اعتبار برای استفاده از مدت زمان کسری خدمت جبهه پدر می باشد.



اگر پدر مشمول در سال های 1359 تا 27 مرداد ماه 1367 در مناطق جنگی حضور داشته باشد، می توانند به ازای هر ماه از حضور در جبهه، 12 روز کسری خدمت برای فرزند خود بگیرند.



اگر پدر مشمول بعد از اتمام جنگ تا سال 1375 در مناطق درگیر مانند کردستان، آذربایجان غربی و یا کرمانشاه مشغول به خدمت در یگان های رزمی بوده باشد، 80 درصد مدت زمان خدمت آن ها جزو مدت زمان ایثارگران محسوب می شود.



اگر پدر مشمول در سال های بعد از جنگ نیز در مناطق و شهرهای درگیر مشغول به خدمت بوده اند، جزو ایثارگران محسوب شده و می توانند از شرایط کسری جبهه پدر استفاده کنند. این دسته از افراد به ازای هر ماه از خدمت خود، می توانند 6 روز کسری خدمت دریافت کنند.



افرادی که دارای شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری نیستند؛ اما پدر آن ها سابقه اسارت در دوران جبهه را داشته جانباز می باشد، می توانند به ازای هر ماه اسارت 12 روز کسری خدمت جبهه پدر دریافت کنند. همچنین، هر یک درصد جانبازی پدر می تواند، برای یکی از فرزندان 12 روز کسری خدمت داشته باشد.



لازم به ذکر است که خانواده هایی که دارای فرزندان دو قلو یا چند قلو هستند، می توانند در صورت همزمانی اعزام خدمت آن ها با درخواست خودشان، کسری خدمت ایثارگری سربازی را در بین فرزندان شان تقسیم کنند.



بیشتر بخوانید: کسری خدمت سربازان متاهل


مراحل و نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری
نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری به این گونه است که پدر مشمول باید نسبت به جمع آوری مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگری اقدام کند. بعضی از مواقع سابقه ایثارگری پدر مربوط به سازمان های مختلفی است، در این مواقع پدر مشمول می بایست تمامی سابقه خدمتی خود را جمع کند و در صورتی که سابقه خدمت وی به حد نصاب کسری خدمت ایثارگری یک فرزند رسید، به صورت جداگانه مدارک و سابقه خدمتی از هر سازمان را به نظام وظیفه ارائه کند تا سازمان نظام وظیفه، مدت زمان سابقه حضور جبهه پدر را جمع کند.



پس از جمع آوری مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت سربازی ایثارگری افراد می بایست این مدارک را به نظام وظیفه ارائه کرده و بعد از تایید به یگان مربوط به سربازی پسرشان تحویل دهند.







نیروی انسانی محل خدمت پسر ایثارگران، وظیفه جمع آوری مدارک مربوط به کسری خدمت سربازی ایثارگری را بر عهده دارد. لذا مشمولان و پدر آن ها می بایست قبل از هر اقدامی تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت ایثارگران مانند پیگیری کارت ایثارگری را آماده کنند. سپس، به نیروی انسانی محل خدمتشان مراجعه نموده و با ارائه مدارک مورد نیاز درخواست اعمال کسری خدمت سربازی را ثبت کنند.



لازم به ذکر است که برای اعمال کسری خدمت جبهه پدر نیاز است که افراد هزینه مربوط به دریافت کسری خدمت ایثارگری را پرداخت کنند. بدیهی است که به درخواست آن دسته از مشمولانی که دارای شرایط لازم برای دریافت کسری خدمت جبهه پدر (مانند داشتن غیبت سربازی) و یا آن دسته از افرادی که مدارک لازم را برای دریافت کسری خدمت ارائه نمی کنند، توجهی نخواهد شد و ثبت درخواست آن ها برای دریافت کسری خدمت ایثارگری بی اثر خواهد بود.



در نهایت با انجام تمامی مراحل بالا، کسری خدمت جبهه پدر برای مشمولان اعمال خواهد شد و طبق آخرین قانون نظام وظیفه بسته به مدت حضور پدر مشمول در جبهه، از مدت زمان سربازی مشمولان کسر خواهد شد.



بیشتر  بخوانید: پروژه کسری خدمت سپاه
مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگری


افرادی که دارای شرایط کسری خدمت ایثارگری می باشند، می بایست با ارائه مدارک زیر کسری خدمت سربازی را دریافت کنند.



اصل و تصویر کارت ملی مشمول

اصل و تصویر کارت ملی پدر مشمول

اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه مشمول

اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه پدر مشمول دارای سابقه ایثارگری

دو قطعه عکس سه در چهار از مشمول که به صورت رنگی و زمینه عکس سفید باشد.

تصویر صفحه اول شناسنامه برادر مشمول: در صورتی که مشمول دارای برادر نمی باشد، نیازی به ارائه این مدرک نیست!

ارائه کارت پایان خدمت برادران مشمول یا گواهی اشتغال به تحصیل برادر مشمول: در صورتی که مشمول دارای برادر می باشد، می بایست این مدرک را تهیه کند.

تکمیل برگه واکسیناسیون خدمت سربازی

تکمیل برگه 2 و 8 مربوط به دفترچه نظام وظیفه

ارائه اصل معرفی نامه از سازمان مربوط به جبهه پدر

ارائه تمامی مدارکی که نشان دهنده مدت حضور پدر در جبهه باشد.

پرداخت تمامی هزینه های مربوط به دریافت کسری خدمت ایثارگری نظام وظیفه



نکته: هزینه های مربوط به دریافت کسری خدمت ایثارگری نظام وظیفه در دفترچه راهنمای ثبت نام و دریافت کسری های خدمت نظام وظیفه ذکر شده است.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا هرگونه اطلاعات لازم در خصوص کسری خدمت ایثارگران را در اختیار مشمولان قرار داده و نحوه دریافت کسری جبهه پدر را به طور کامل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای مشمولان توضیح دهند. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به سربازی توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا باشید.



در ادامه بخوانید: پروزه کسری خدمت ناجا



سوالات متداول


1- منظور از کسری خدمت ایثارگران چیست ؟
کسری خدمت ایثارگران مخصوص مشمولانی است که پدرشان دارای سابقه حضور در جبهه بوده و شرایطی را که در متن مقاله ذکر شده است را دارا باشد.




2- مدت زمان کسری خدمت سربازی ایثارگران چقدر است ؟
با توجه به متن مقاله، مدت زمان کسری خدمت ایثارگری با توجه به امتیازی که پدرهایشان دریافت کرده اند مشخص می شود.




3- مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگری چیست ؟
لیست مدارکی را که مشمول برای دریافت کسری خدمت جبهه پدر ارائه نماید در متن مقاله ذکر شده است که از جمله آن ارائه امتیاز ایثارگری است.

منبع : کسری خدمت ایثارگری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mrJR
نظرتان را بنویسید