انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 + لیست رشته‌ها

انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 + لیست رشته‌ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

فرایند انتخاب رشته ارشد آزاد 1402 بر طبق اعلامیه‌های منتشر شده در سایت دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر شده با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کنند. البته این امر در صورت داشتن شرایط لازم برای داوطلبان میسر است. انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org برای داوطلبان انجام می‌شود.

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 1402
 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org در بازه زمانی 11 خرداد تا 16 خرداد 1402 برای داوطلبان انجام می‌شود. هر داوطلب باید بعد از مراجعه به سامانه انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را دانلود کند و سپس سعی در اولویت‌بندی رشته محل‌های کارشناسی ارشد آزاد داشته باشد.

کلیه افراد در این مرحله می‌توانند با توجه به گروه آزمایشی خود اقدام به انتخاب 100 کد رشته محل از بین رشته‌های موجود در دفترچه نمایند. اما اینکه چگونه می‌توان در سایت دانشگاه آزاد به فرم انتخاب رشته ارشد دسترسی پیدا کرد باید عرض کنیم که این کار بسیار ساده است. شما با وارد کردن اطلاعاتی همچون کد دسترسی، کد ملی، رمز کارت اعتباری و همینطور شناسه می‌توانید به این فرم دسترسی داشته باشید.

نکته مهم و قابل ذکر این که، با توجه به حساسیت زیاد در اولویت‌بندی رشته‌های انتخابی در این مرحله کلیه داوطلبان باید دقت و توجه زیادی را به خرج دهید و پیش از کامل کردن فرم اینترنتی درج شده در سایت به بررسی و تحلیل دقیق اولویت‌های انتخابی خود بپردازید. قبل از هر گونه اقدامی برای انجام انتخاب رشته در مراکز دانشگاهی آزاد در دوره کارشناسی ارشد آشنایی کافی را پیدا کنید و انتخاب رشته خود را به روز های پایانی موکول نکنید.

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 1402
 

سازمان سنجش آموزش کشور با منتشر کردن کارنامه داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد اقدام به مشخص کردن وضعیت علمی متقاضیان و داوطلبان می‌کند. پس از انتشار کارنامه اولیه، نوبت به انتخاب رشته‌های کنکور ارشد آزاد می‌رسد.

در کنکور گذشته به علت وقوع غیرمنتظره سیل در شماری از استانها و دیرتر برگزار شدن کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته این دانشگاه دیرتر از موعد مقرر یعنی در تیرماه برگزار شد. اما امسال دقیقا در موعد همیشگی خود یعنی خرداد ماه ورود به این سامانه فعال میشود.

تاریخ آغاز انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از 11 خرداد ماه 1402 آغاز میشود و تا 16 خرداد ماه 1402 ادامه پیدا می‌کند. احتمال تمدید این مهلت وجود دارد اما به هیچ عنوان انتخاب رشته خود را به روز های پایانی موکول نکنید. سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان برگزارکننده آزمون کارشناسی ارشد بعد از اجرای این کنکور اقدام به تحلیل و بررسی پاسخنامه‌های داوطلبان و سپس اعلام نتایج اولیه در قالب وضعیت مجاز بودن آنها، تراز و درصدهای دروس دارد.

توجه داشته باشید که کلیه افرادی که در کارنامه آنها مجاز بودن به انتخاب رشته محل‌های ارشد آزاد درج شده باشد با مراجعه به سامانه معرفی شده می‌توانند کد رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 1402

طبق آخرین اطلاعیه منتشرشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور دانشجویان در بازه زمانی 11 تا 16 خرداد ماه برای انتخاب رشته فرصت دارند. اما طبق روال هر سال ممکن است در آخرین روز انتخاب رشته اعلام شود که مدت زمان آن تمدید شود.

حتی با توجه به وجود احتمال تمدید مدت زمان انتخاب رشته باز هم اقدام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و در روز های اول با توجه به شلوغی سامانه تلاش خود را برای ثبت انتخاب رشته خود انجام دهید.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

نظرتان را بنویسید