دکتری بدون آزمون سراسری 1402 | لیست رشته ها + زمان و شرایط

دکتری بدون آزمون سراسری 1402 | لیست رشته ها + زمان و شرایط
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

حصیل در مقطع دکتری بدون آزمون سراسری و با آزمون سراسری امکان پذیر است. متقاضیانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند می توانند از طریق سوابق تحصیلی خود (در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز) برای نام نویسی در این مقطع اقدام کنند. لازم به ذکر است که رشته های دکتری بدون آزمون سراسری در دانشگاه ها محدود است و ممکن است سالانه تغییر کند. داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از شرایط مورد نیاز، زمان ثبت نام و لیست رشته های ارائه شده برای متقاضیان دکتری بدون کنکور به مقاله زیر مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات دکتری بدون آزمون سراسری آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. البته ممکن است علاوه بر این شرایط، هر یک دانشگاه ها نیز یک سری شرایط خاص دیگر را مطرح نمایند.

🔰 موارد اعلامی توسط سازمان سنجش برای ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری شامل موارد زیر می شود :

✅ داشتن حداقل معدل کل 16 در دوره کارشناسی و معدل کل 17 در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل هم تراز شده هر یک از دوره‌ های یادشده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه می باشد).

✅ از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

✅ کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌ های، آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول‌ های ارزشیابی پیوست ضروری است.

✅ توجه داشته باشید که اخذ پذیرش در رشته‌ های تحصیلی دکتری که مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌ پذیر است. همچنین مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

✅ دارندگان مدرک حوزوی که معادل کارشناسی باشد، چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌ باشند، می توانند با احراز سایر شرایط آن ها از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

✅ احراز شرایط اختصاصی دانشگاه.

برای کسب اظلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/q18557

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر