سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان دانشگاه های کشور به اطلاعات و داده های آموزش های مجازی ، سامانه ای یکپارچه تحت عنوان سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir را راه اندازی کرده و دانشجویان دانشگاه های مختلف می توانند از امکانات این سایت استفاده کنند .


با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از دانشگاه های کشور برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان بر آموزش از راه دور و الکترونیکی در ایام تعطیلی واحد های دانشگاهی ، تاکید و پافشاری بسیاری داشته اند . هر یک از دانشگاه ها با راه اندازی سایت و سامانه های اختصاصی ، تلاش به تسهیل و یکپارچه سازی دسترسی داوطلبان به آموزش های برخط را داشته اند .

با افزابش روز افزون سامانه های مورد استفاده دانشگاه ها و هم چنین مشکلات موجود در برخی از این سامانه ها وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در راستای یکپارچه سازی این سامانه ها تدابیری را اندیشیده است . وزرات علوم با راه اندازی سامانه آموزش عالی الکترونیکی به آدرس elearning.msrt.ir اقدام به جمع آموری اطلاعات سامانه ها و اطلاعات مورد استفاده دانشگاه های کشور کرده است . اطلاعات دانشگاه هایی اعم از دانشگاه های سراسری ، غیر انتفاعی ، مجازی و ... در این سامانه قابل رویت است . در ادامه این مقاله نحوه و لینک ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir ارائه شده است .


نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir
همانطور که پیش از این اشاره شد با توجه به دایره گسترده پراکندگی سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های کشور ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در راستای سهولت دانشجویان ، اقدام به تجمیع اطلاعات سایت های آموزش مجازی در سامانه آموزش عالی الکترونیکی به نشانی elearning.msrt.ir کرده است .





1 - جست و جوی عبارت "  elearning.msrt.ir " در کادر میانی و یا کادر بالای مرورگر





2 - ورود به صفحه اصلی سامانه آموزش عالی الکترونیکی و انتخاب گزینه " موسسات آموزش عالی "





3 - انتخاب نوع دانشگاه محل تحصیل از بین دانشگاه های نمایش داده شده





4 - ورود به صفحه لیست دانشگاه های فعال و انتخاب گزینه مربوط به دانشگاه محل تحصیل





برای ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی کلیک کنید .



هم چنین مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز برای یکپارچه سازی آموزش های مجازی دانشگاه آزاد سامانه ای را راه اندازی کرده است . برای اطلاع از نحوه ورود به این سامانه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول دوران تعطیلات دانشگاه ها همراه دانشجویان خواهد بود تا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم را به دانشجویان بدهند . همچنین در صورتی که در مورد نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی سوال داشتید می توانید از کارشناس های سامانه مشاوره هیوا مشاوره بگیرید .

هم چنین دانشگاه علمی کاربردی نیز سامانه ای یکپارچه و اختصاصی برای برای دانشجویان این دانشگاه راه اندازی کرده است . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مراجعه به این سامانه از آموزش های مجازی ارائه شده دانشگاه ها استفاده کنند .

سوالات متداول

1- سامانه آموزش عالی الکترونیکی به چه منظور استفاده می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده این سامانه به منظور تسهیل استفاده داوطلبان از آموزش های مجازی استفاده می شود .

2- سامانه آموزش عالی الکترونیکی برای کدام دانشگاه ها استفاده می شود ؟
این سامانه برای دانشگاه های سراسری ، غیرانتفاعی ، مجازی و ... استفاده می شود که در این مقاله کاملا توضیح داده شده است .

3- به چه طریقی می توان وارد سامانه آموزش عالی الکترونیکی شد ؟
داوطلبان برای ورود به این سامانه باید وارد سایت آموزش عالی الکترونیکی وزارت علوم شوند که لینک ورود به این سامانه در این مقاله موجود است .

منبع : سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p5By
نظرتان را بنویسید