مشاهده نمرات دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه آزاد که در امتحانات پایان ترم دروس خود شرکت کرده و یا پروژه های خود را به اساتید تحویل داده اند برای اطلاع از وضعیت قبولی دروس ، وضعیت نیمسال ( قبولی یا مشروطی ) به سایت آموزشیار مراجعه کرده و نمرات خود را در صفحه شخصی خود در این سامانه مشاهده کنند .



سامانه آموزشیار که به تازگی به طور رسمی برای ارائه خدمات آموزشی و دانشگاهی دانشجویان دانشگاه آزاد معرفی شده برای ارائه خدمات الکترونیکی از جمله انتخاب یا حذف و اضافه واحد های درسی ، پرداخت شهریه دروس و هم چنین مشاهده نمرات امتحانی نیمسال جاری و ترم های قبلی دانشجویان استفاده می شود .

دانشجویان دانشگاه ازاد موظف هستند برای اطلاع از نمرات کسب شده در امتحانات هر درس و نیمسال مدتی پس از برگزاری آزمون درس وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد شده و نمراتی که از سوی اساتید در سامانه ثبت شده را مشاهده کنند تا در صورت لزوم اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند .

به منظور سولت دسترسی و مشاهده نمرات کارنامه دانشجویان دانشگاه های آزاد ، در ادامه این مقاله جزئیاتی از زمان و نحوه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد و راهنمای تصویری ورود به سامانه آموزشیار و دریافت نمرات امتحانات این دانشگاه را ارائه داده ایم .



زمان مشاهده نمرات دانشگاه آزاد
 پس از برگزاری هر امتحان و اتمام زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد ، اساتید با بررسی پاسخنامه های امتحانات آنلاین و آفلاین دانشجویان ، نمرات و وضعیت قبولی هر دانشجو را مشخص می کنند . نمرات پایان ترم دانشگاه آزاد معمولا توسط اساتید و یا مسئولین آموزش دانشگاه آزاد بارگذاری می شود .



 دانشجویان دانشگاه آزاد باید دقت داشته باشند که نمرات پایان ترم دانشگاه آزاد به مرور و به صورت جداگانه در محدوده های زمانی و تاریخ های متفاوتی در سامانه آموزشیار بارگذاری می شود . معمولا نمرات پایانی هر درس مدتی پس از برگزاری آن آزمون یا نهایتا مدتی پس از اتمام زمان امتحانات اعلام می شود .



    

نمرات هر درس دانشگاه آزاد مدتی پس از برگزاری امتحانات در سامانه آموزشیار درج می شود .



  دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند به منظور اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه ها در خصوص امتحانات و سایر اطلاعیه های آموزشی این دانشگاه در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا عضو شوند. دانشجویان برای اطلاع از زمان انتخاب واحد نیمسال پیش رو می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد





نحوه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار
 همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است ، مشاهده نمرات و دریافت کارنامه کلی یا ترم های گذشته دانشجویان از جمله خدمات الکترونیکی است که توسط سامانه آموزشیار و پرتال دانشجویی stdn.iau.ac.ir ارائه می شود . هر دانشجو می تواند پس از مراجعه به سایت آموزشیار و ورود به صفحه شخصی خود نمرات ترم جاری یا نمرات ترم های گذشته خود را مشاهده کند .



 دانشجویان باید دقت داشته باشند که مشاهده نمرات پایان ترم نیمسال جاری و ترم های گذشته دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار از دو مسیر متفاوت انجام می شود . در ادامه به تفکیک دو مسیر مشاهده نمرات ترم جاری و قبلی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار را ارائه داده ایم .



 مسیر اول : مراحل مشاهده نمرات دانشگاه آزاد از " ارسال درخواست اعتراض به نمره در نیمسال جاری "



 ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir

 انتخاب گزینه " دانشجو "

 وارد کردن شماره دانشجویی

 وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 ورود به صفحه شخصی

 انتخاب گزینه " انتخاب " از منوی سایت و انتخاب مورد مربوط به ترم مورد نظر ( 991 )

 انتخاب گزینه ثبت نام دروس دانشجو

 انتخاب گزینه " ارسال درخواست اعتراض به نمره در نیمسال جاری "

 مشاهده مشخصات دانشجو نمرات ثبت شده در ترم انتخابی



 دانشجویان دقت داشته باشند که با اتمام امتحانات و پایان یافتن هر نیمسال باید طبق زمانبندی اعلام شده وارد سامانه آموزشیار شده و انتخاب واحد ترم بعد خود را  انجام دهند .

حتما بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه آزاد


 مسیر دوم : مراحل مشاهده نمرات دانشگاه آزاد از " ارزشیابی استاد "



 ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir

 انتخاب گزینه " دانشجو "

 وارد کردن شماره دانشجویی

 وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 ورود به صفحه شخصی

 انتخاب گزینه " انتخاب " از منوی سایت و انتخاب مورد مربوط به ترم جاری ( 991 )

 انتخاب " ارزشیابی استاد " از منوی سایت

 انتخاب درس و استاد مورد نظر

 مشاهده نمره در قسمت کارنامه



ورود به سایت آموزشیار










راهنمای تصویری مشاهده نمرات دانشگاه آزاد در آموزشیار
 دانشجویانی که در امتحانات حضوری یا آنلاین سامانه امتحانات مجازی دانشگاه آزاد شرکت می کنند باید با کسب نمرات بالاتر از حدنصاب تعیین شده در دروس خود قبول شده و وضعیت قبولی داشته باشند تا بتوانند به صورت عادی برای ترم عادی ثبت نام و انتخاب واحد کنند . 



 به منظور سهولت امر مشاهده نمرات دانشگاه آزاد در آموزشیار در ادامه راهنمای تصویری  به تفکیک دو مسیر مشاهده نمرات ترم جاری و قبلی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار را ارائه داده ایم .



1 - جست و جوی عبارت " سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد " و یا " edu.iau.ac.ir " در مرورگر سیستم







2 - انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سامانه آموزشیار - دانشگاه آزاد اسلامی "







3 - ورود به سایت و انتخاب گزینه " دانشجو "







4 - وارد کردن شماره دانشجویی و انتخاب گزینه ورود







5 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور







6 - انتخاب گزینه " انتخاب " از منوی سایت و انتخاب مورد مربوط به ترم مورد نظر ( 991 )







 مسیر اول :

  انتخاب گزینه ثبت نام دروس دانشجو







  انتخاب گزینه " ارسال درخواست اعتراض به نمره در نیمسال جاری "







  مشاهده مشخصات دانشجو نمرات ثبت شده در ترم انتخابی







 مسیر دوم :

  انتخاب " ارزشیابی استاد " ار منوی سایت







  انتخاب درس و استاد مورد نظر







  مشاهده نمره در قسمت نمره کارنامه







 دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند به منظوز آشنایی بیشتر با سامانه آموزش مجازی و امتحانات آنلاین وادانا مقاله زیر را مطالعه کرده و از نحوه ورود و استفاده از این سامانه مطلع شوند .

در ادامه بخوانید: وادانا







اگر پس از مطالعه مقاله مشاهده نمرات دانشگاه آزاد سوالی در خصوص مشاهده کارنامه خود و یا ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید .




سوالات متداول


1- نمرات امتحانات پایان نیمسال دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، نمرات امتحانات پایانی هر درس در دانشگاه آزاد مدتی پس از برگزاری امتحان آن درس اعلام می شود .




2- نمرات امتحانات دانشگاه آزاد از کدام سامانه اعلام می شود ؟
  نمرات امتحان دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود که نحوه ورود به این سامانه و مشاهده نمرات در این مقاله ارائه شده است .




3- به چه صورتی می توان کارنامه کلی دانشجویان دانشگاه آزاد را دریافت کرد ؟
  همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، کارنامه کلی امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار قابل دریافت می باشد .

منبع : مشاهده نمرات دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vGWr
نظرتان را بنویسید