حذف و اضافه دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه آزاد در بدو آغاز هر نیمسال تحصیلی علاوه بر انتخاب واحد ، فرصتی جهت ویرایش واحد های انتخابی خود دارند . هر دانشجو می تواند در زمان حذف و اضافه با ورود مجدد به سامانه آموزشیار انتخاب واحد خود را ویرایش کنند ، به این صورت که برخی از دروس را حذف یا برخی دروس که ظرفیت خالی دارند را انتخاب کرده و به واحد های نیمسال جاری اضافه کنند.




دانشجویان تمامی مقاطع و شاخه های تحصیلی دانشگاه آزاد موظف هستند در بدو آغاز هر نیمسال تحصیلی نخست دروس مورد نظر خود برای گذراندن و پاس کردن در آن ترم را مشخص و در سامانه آموزشیار وارد و ثبت کنند . داوطلبان باید در مهلت ارائه شده با ورود به سایت آموزشیار ار میان دروس ارائه شده که ظرفیت خالی دارند موارد مورد نظر خود را انتخاب کنند .

بعضی اوقات ممکن است به دلیل مراجعه دیرهنگام به سامانه و یا دلایلی دیگری انتخاب واحد دانشجو با محدودیت رو به رو شده و برخی ظزفیت ها تمام شوند و یا ممکن است پس از انجام انتخاب واحد برنامه دانشجو تغییر کرده و حضور در کلاس های درسی برای وی مقدور نباشد .

این دسته از دانشجویان می توانند در زمان ارائه شده برای حذف و اضافه ، انتخاب های خود را ویرایش کرده و موارد ناخواسته را حذف کرده یا موارد جدید اضافه کنند . لذا به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان و متقاضیان نیمسال جاری دانشگاه آزاد ، در ادامه این مقاله جزئیات زمان و نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد سال 99 - 1400 را ارائه داده ایم .



زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد
 دانشجویان دانشگاه آزاد که پس از انجام انتخاب واحد خود در سامانه آموزشیار ، متوجه برخی تداخلات شده و یا به دلیل تغییر برنامه خود نیاز دارند تا دروسی را حذف کرده و یا دروسی را اضافه یا جایگزین موارد حذف شده کنند می توانند در محدوده زمانی تعیین شده برای حذف و اضافه انتخاب واحد ، ویرایش های لازم را انجام دهند .



 زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه هر نیمسال از سوی سامانه یکپارچه آموزشی دانشگاه آزاد مشخص شده و به دانشحویان اطلاع رسانی می شود . معمولا حذف و اضافه مدتی ( یک الی دو هفته) پس از اتمام زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد و برگزاری اولین جلسات کلاس ها انجام می شود .



 زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد نمیسال دوم سال 99 - 1400 اعلام شده در سامانه آموزشیار به شرح زیر می باشد :







 خاطر نشان می شود در صورت تمدید شدن مهلت حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون ازمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه آزاد





نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد
 دانشجویان دانشگاه آزاد همانند فرآیند انتخاب واحد ، برای ویرایش انتخاب های خود در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیز موظف هستند وارد سامانه آموزشی دانشگاه یعنی آموزشیار شوند . هر داوطلب باید پس از مراحعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد وارد صفحه شخصی خود شده و از منوی سایت گزینه مربوط به حذف و اضافه را انتخاب کند .



 مراحل ورود به سامانه آموزشیار و انجام فرایند حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد در این سامانه به شرح زیر می باشد :



 ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir

 انتخاب گزینه " دانشجو "

 وارد کردن شماره دانشجویی

 وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 ورود به صفحه شخصی

 انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو برای مشاهده دروس

  انتخاب گزینه " حذف و اضافه "



ورود به سایت آموزشیار










راهنمای حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد
 با توجه به محدودیت زمانی برای حذف و اضافه انتخاب واحد و همچنین امکان اتمام ظرفیت های محدود ارائه شده در این مرحله ، دانشجویان باید علاوه بر مراجعه به موقع و اول وقت به سامانه دانشجویان در آموزشیار یا stdn.iau.ac.ir در نوبت خود ، نیاز دارند تا مراحل مربوط به فرآیند حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد را به طور کامل و دقیق طی کرده و اصلاحات جدید را در سامانه ثبت کنند .



 در ادامه به منظوز سهولت این امر برای دانشجویان ، راهنمای تصویری گام به گام ورود به سامانه آموزشیار و انجام فرآیند حذف و اضافه در این سامانه را ارائه داده ایم :



1 - جست و جوی عبارت " سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد " و یا " edu.iau.ac.ir " در مرورگر سیستم







2 - انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سامانه آموزشیار - دانشگاه آزاد اسلامی " برای ورود به سامانه







3 - ورود به سایت و انتخاب گزینه " دانشجو " از میان موارد ارائه شده







4 - وارد کردن شماره دانشجویی و انتخاب گزینه ورود برای انتقال به پرتال دانشجویان







5 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور سامانه آموزشیار







6 - انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو و " حذف و اضافه " از منوی سمت راست صفحه







 دانشجویان باید دقت داشته باشند که باید در مهلت تعیین شده برای حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد اقدام کنند . چرا که گاهی مشاهده شده که لینک حذف و اضافه در سامانه آموزشیار فعال بوده و امکان ویرایش و اصلاح انتخاب ها نیز وجود داشته است اما پس از ثبت درخواست حذف و اضافه ، تغییرات ایجاد شده در کلاس های آنلاین سامانه وادانا و دان اعمال نشده است .



 سامانه دان یکی از زیر ساخت هایی است که به منظور برگزاری کلاس های درسی انلاین و آفلاین دانشگاه آزاد و همچنین برگزاری امتحانات پایان ترم استفاده می شود . برای آشنایی بیشتر با سامانه دان می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

در ادامه بخوانید: دان







اگر پس از مطالعه جزئیات حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 سوالی در خصوص زمان و نحوه ویرایش انتخاب واحد نیمسال جاری دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید .




سوالات متداول


1-  حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود ؟
معمولا حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مدتی پس از اتمام زمان انتخاب واحد انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می شود .




2-  حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد از چه سایتی انجام می شود ؟
 حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد از سایت آموزشیار انجام می شود که نحوه انجام ان در این مقاله ارائه شده است .




3- آیا با انجام حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، اصلاحات لازم در کلاس های آنلاین اعمال می شود ؟
بله . همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است دقت در صورت انجام حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد در مهلت تعیین شده اصلاحات لازم در کلاس های آنلاین اعمال می شود .

منبع : حذف و اضافه دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rAP6
نظرتان را بنویسید