کد محل تولد برای کنکور 1400

کد محل تولد برای کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کد محل تولد یکی از اطلاعات لازم و ضروری جهت ثبت نام کنکور سراسری 1400 بشمار می رود. تمامی متقاضیان علاقمند به ثبت نام در این آزمون می توانند در مهلت ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مشخص کردن بخش محل تولد خود ، کد محل تولدشان را دریافت کنند.



یکی از اصلی ترین اقداماتی که متقاضیان کنکور سراسری، می بایست در راستای ثبت نام خود انجام دهند، فراهم کردن مدارک ثبت نام مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری می باشد. همانطور که در دفترچه مذکور توضیح داده شده، وارد کردن یکسری اطلاعات هنگام ثبت نام، در فرم اینترنتی ثبت نام برای تمامی داوطلبان لازم و ضروری است. به عبارتی بدون وارد کردن این اطلاعات مراحل ثبت نام داوطلب تکمیل نمی شود، از جمله این اطلاعات می توان به مشخصات فردی شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب من جمله کد بخش تولد وی اشاره کرد.

هر ساله تعداد کثیری از داوطلبان زمان یافتن کد محل تولد خودشان برای ثبت نام دچار گمراهی و بعضا اشتباه می شوند. به همین خاطر در ادامه این مقاله درباره نحوه دریافت کد محل تولد برای کنکور 1400 صحبت کرده ایم.



کد محل تولد چیست
کد محل تولد در واقع کد همان بخشی است که داوطلب در آنجا متولد شده و شناسنامه دریافت کرده است. بنابراین زمان دریافت کد محل تولد، می بایست به محل تولد خود که در صفحه اول شناسنامه قابل مشاهده می باشد ، توجه کرد.



محل تولد و محل صدور برخی از داوطلبان با یکدیگر متفاوت می باشد، توجه داشته باشد که حتما کد شهرستان محل تولد خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایید.

ممکن است اکنون سوالاتی مانند کد محل تولد چه کاربردی در فرآیند ثبت نام کنکور سراسری و حتی پذیرش داوطلبان دارد؟ و کد محل تولد به چه شیوه ای قابل دریافت می باشد؟ ذهن متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری 1400 را به خود مشغول کرده باشد.

کد محل تولد برای تعیین سهمیه داوطلبانی استفاده می شود که منطقه فارغ التحصیلی آنان مشخص نیست، مثل افرادی که در یکی از مناطق ایران متولد شده و در خارج از کشور تحصیل کردند، حال تصمیم به شرکت در کنکو سراسری را دارند.



 برای اطلاع از مدارک لازم جهت انجام ثبت نام کنکور سراسری، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری





نحوه دریافت کد محل تولد برای کنکور 1400
تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور سراسری 1400 در یکی از گروه های آزمایشی ( ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ) ، می بایست زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، کد محل تولدشان را براساس محل تولد درج شده در صفحه اول شناسنامه خود و از طریق سایت سنجش دریافت کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.

مراحل دریافت کد محل تولد برای کنکور 1400 بطور خلاصه
 ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

 انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست

 کلیک روی سامانه ثبت نام کنکور سراسری 1400

 انتخاب گزینه  کد بخش از منوی سمت راست

 انتخاب استان و شهرستان مورد نظر و دریافت کد محل تولد



راهنمای تصویری نحوه دریافت کد محل تولد کنکور سراسری 1400
 در مرحله اول می بایست وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست صفحه، گزینه سراسری را انتخاب کنید.







 در این قسمت، مطابق تصویر بر روی لینک ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک کرده و از روی منوی سمت راست قسمت " اطلاعات مورد نیاز " روی کد بخش کلیک کنید.







 با وارد کردن نام استان و شهرستان محل تولد داوطلب، می توانید کد محل تولد خود را بدست آورید.





برای دریافت کد محل تولد از طریق سایت سنجش کلیک کنید





این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، به محض فعال شدن لینک ثبت نام کنکور 1400 تصاویر بروز رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ثبت نام کنکور سراسری









مشاوره کد محل تولد برای کنکور 1400
سازمان سنجش، هرسال با شروع فرایند ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را منتشر کرده و در اختیار متقاضیان این آزمون قرار می دهد. جدول شماره 4 دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400 مربوط به کد و نام استان و شهرستان های کشور می باشد. داوطلبان می توانند از طریق کدهای نوشته شده در این جدول نیز کد بخش محل تولد خود را برای کنکور 1400 دریافت کرده و در فرم ثبت نام وارد کنند.





برای دریافت کد محل تولد از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید



داوطلبان فارغ التحصیل در نظام جدید و قدیم، جهت شرکت در کنکور سراسری می بایست نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. زیرا این کد یکی از کدهای الزامی جهت ثبت نام می باشد. برای اطلاع از نحوه دریافت کدسوابق تحصیلی کنکور مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

در ادامه بخوانید: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور 1400







 در صورتی که پس از مطالعه متن مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص نحوه دریافت کد محل تولد خود داشتید، می توانید از طریق سامانه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و سوالات خود را از این کارشناسان بپرسید. برای اطلاع از تمامی اخبار کنکور سراسری، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.




سوالات متداول


1- دریافت کد محل تولد کنکور سراسری 1400 به چه طریقی قابل دریافت می باشد ؟
از طریق سازمان سنجش می توان این کد را دریافت نمود که البته در این مقاله به منظور سهولت دسترسی داوطلبان لینک دریافت کدمحل تولد قرار داده شده است .




2- دریافت کد محل تولد کنکور سراسری 1400 به چه طریقی قابل دریافت می باشد ؟
از طریق سازمان سنجش می توان این کد را دریافت نمود که البته در این مقاله به منظور سهولت دسترسی داوطلبان لینک دریافت کدمحل تولد قرار داده شده است .




3-   کد محل تولد کنکور 1400 از طریق چه سایتی قابل دریافت می باشد ؟ .
همان طور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، این کد از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org نیز قابل دریافت می باشد .

منبع : کد محل تولد برای کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qzOr
نظرتان را بنویسید