نحوه مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان

نحوه مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سایت رایا درس امکان برگزاری آزمون های مختلف دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را فراهم نموده است. در این سایت امکان مشاهده کارنامه و امتیازهای کسب شده در هر یک از دوره های ضمن خدمت فرهنگیان وجود دارد. به همین خاطر در ادامه این مقاله، راهنمای مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان را ارائه نموده ایم.

 

 

 

آموزش و پرورش به منظور ارتقای سطح علمی فرهنگیان و معلمان مشغول به کار در وزارت آموزش و پرورش، اقدام به برگزاری دوره های ضمن خدمت می کند. داوطلبان می توانند به منظور ثبت نام در آزمون های ضمن خدمت به سایت دوره ضمن خدمت فرهنگیان وارد شوند و از طریق این سایت مراحل ثبت نام خود را انجام دهند و در نهایت اقدام به شرکت در آزمون های دوره ضمن خدمت فرهنگیان کنند.

معلمان برای دریافت کارنامه قبولی دوره های ضمن خدمت باید مراحلی را در سایت رایا درس طی کنند تا در صورت عدم قبولی بتوانند در مهلت مقرر به ثبت نام در آزمون مجدد آن بپردازند. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راهنمای مشاهده نمرات و دریافت کارنامه دوره ضمن خدمت فرهنگیان آشنا کنیم تا در صورت نیاز به مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت، بتوانید بدون ابهام نمرات آزمون خود را مشاهده کنید.

 

نحوه مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در بازه های زمانی مختلفی برگزار می شوند و فرهنگیان می توانند به منظور شرکت در این دوره ها، به سایت دوره ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام در این دوره ها کنند.

 

با توجه به اینکه دوره های ضمن خدمت به صورت آنلاین برگزار می شوند؛ لازم است که داوطلبان به منظور مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان نیز به صورت اینترنتی اقدام کنند. راهنمای مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان می تواند به شما برای مشاهده نمرات رایا درس کمک کند.

 

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و آزمون های مربوط به آن ها در سامانه ای به نام سامانه رایا درس به نشانی rayadars.com برگزار می شوند. داوطلبان به منظور مشاهده نمرات مربوط به آزمون های ضمن خدمت و امتیازهای اخذ شده به سایت دوره ضمن خدمت فرهنگیان به نام رایا درس مراجعه کنند و مراحل مربوط به مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان را انجام دهند.

 

راهنمای دریافت کارنامه و مشاهده نمرات ضمن خدمت فرهنگیان

 

ابتدا در یکی از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس عبارت «سایت رایادرس» را جستجو کنید. حال بر روی اولین سایت جستجو شده در گوگل کلیک نمایید تا به این سایت وارد شوید.

 

مشاهده نمرات ضمن خدمت فرهنگیان

 

حال شما به سایت رایا درس وارد شده اید. به منظور ورود به پنل کاربری خود نام کاربری و کلمه عبور رایا درس را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.

 

کارنامه ضمن خدمت فرهنگیان

 

پس از ورود به پنل کاربری خود در رایا درس می توانید بر روی گزینه «مشارکت» در منوی بالای سایت کلیک کنید و سپس بر روی گزینه «کارنامه» کلیک نمایید.

 

دریافت نمره دوره ضمن خدمت معلمان

 

در مرحله بعدی کارنامه ها و امتیازات دوره به شما نمایش داده می شوند و شما می توانید این اطلاعات را به طور دقیق مشاهده نمایید.

 

نمران ضمن خدمت فرهنگیان

 

فرهنگیانی که به هر دلیل رمز عبور خود را فراموش کرده و امکان ورود به سایت آزمون های ضمن خدمت را ندارند می توانند از طریق مقاله زیر، انواع روش های بازیابی رمز عبور سایت رایا درس را مطالعه کنند.

 

بیشتر بخوانید: بازیابی رمز عبور ضمن خدمت فرهنگیان

 

نمره قبولی دوره ضمن خدمت فرهنگیان

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در بازه های زمانی مختلف برگزار می شود و پس از شرکت داوطلبان در این دوره ها، می توانند در آزمون های دوره ضمن خدمت فرهنگیان شرکت کنند و نمره قبولی در این آزمون ها را کسب کنند.

 

نمره قبولی در هر یک از دوره های ضمن خدمت، 60 درصد از نمره کل می باشد. با توجه به اینکه هر یک از آزمون های دوره ضمن خدمت در بارم بندی مختلفی می باشند، به طور دقیق نمی توان گفت که نمره قبولی در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان چه میزان است.

 

لازم به ذکر است که قبولی در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و دریافت گواهی نامه دوره های ضمن خدمت فقط با کسب نمره قبولی در آزمون ها میسر نمی باشد و لازم است که داوطلبان امتیازهای لازم را برای کسب نمره قبولی نهایی کسب کرده باشند. از جمله امتیازهایی که بر روی نمره کل نهایی تاثیرگذار می باشند می توان به شرکت مداوم در کلاس ها، داشتن عملکرد مناسب در دوره های ضمن خدمت، طرح پرسش های غیر تکراری و ... اشاره کرد.

 

بنابراین، به منظور قبولی در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان، لازم است که فرهنگیان در کنار شرکت در آزمون و کسب نمره 60 درصد از کل نمره، امتیازهای لازم را در هنگام شرکت در دوره ها کسب کنند تا بتوانند در نهایت گواهی پایان دوره خود را دریافت کنند.

 

بیشتر بخوانید: دوره مهارت آموزی فرهنگیان

 

 

 

نحوه شرکت مجدد در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان

همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، داوطلبانی که در استخدام آموزش و پرورش قبول شده و یا از طریق دانشگاه فرهنگیان به شغل معلمی وارد شده اند، باید در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت و حداقل نمره 60 از 100 را دریافت کنند تا در نهایت بتوانند در آزمون های ضمن خدمت فرهنگیان قبول شوند؛ اما در صورتی که افراد نتوانند این نمره قبولی را کسب کنند، می توانند در آزمون های مجدد شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند.

 

آزمون های تکرار دوره های ضمن خدمت در همان سایت رایا درس به صورت نا محدود برگزار خواهند شد. نکته ای که داوطلبان باید در نظر داشته باشند این است که تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان به شرطی نامحدود است که داوطلبان تا قبل از پایان دوره اقدام به شرکت در این آزمون ها کنند.

 

لازم است که داوطلبان اطلاع داشته باشند که سیستم رایا درس در هر 6 ساعت امکان شرکت در دو آزمون ضمن خدمت فرهنگیان را برای داوطلبان فراهم کرده است. لذا این محدودیت برای داوطلبان وجود خواهد داشت.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه مشاهده نمرات ضمن خدمت فرهنگیان را شرح داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: دریافت کارت شناسایی فرهنگیان

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان چگونه است ؟

✔️ برای دریافت نمرات دوره ضمن خدمت فرهنکیان باید وارد سایت رایا درس شده و مطابق راهنمای متن مقاله به دریافت کارنامه بپردازید.



 

2- ✔️ نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فهنگیان چقدر است ؟

✔️ فرهنگیان می بایست حداقل نمره 60 از 100 را دریافت نمایند که در متن مقاله به جزئیات آن اشاره شده است.



 

3- ✔️ شرایط شرکت مجدد در امتحانات ضمن خدمت چیست ؟

✔️ فرهنگیانی که نمره لازم در دوره های ضمن خدمت را به دست نیاوردند می توانند با توجه به شرایط ذکر شده در مقاله، در آزمون مجدد این دوره شرکت نمایند.

منبع : نحوه مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Yz39
نظرتان را بنویسید