کد مرسوله چیست

کد مرسوله چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
کد مرسولات پستی به مشتریان شرکت ملی پست کمک می کند بتوانند از وضعیت بسته پستی خود پیش از دریافت آن به راحتی مطلع شوند و رهگیری موقعیت مکانی بسته را با شماره رهگیری به آسانی پیگیری نمایند. در صورت فراموشی بارکد مرسوله پستی مشتریان می توانند با اطلاع رسانی به متصدی پست برای بازیابی بارکد مرسوله پستی و یا رهگیری بسته خود اقدام نمایند.

برای مشاوره کد مرسوله پستی و نحوه بازیابی آن



شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جهت رهگیری مرسولات پستی از سوی مشتریان کد مرسوله را که در قالب برگه رسید می باشد به ارسال کننده بسته پستی  ارائه می نماید. مشتریان می توانند با ثبت کد مرسوله در سامانه tracking.post.ir که یک شماره 24 رقمی می باشد به راحتی برای رهگیری مرسولات داخلی و خارجی اقدام نمایند.

می بایست توجه داشت برای رهگیری مرسولات پستی از سوی اداره پست افراد تنها می توانند با استفاده از بارکد رهگیری که اداره پست در اختیار آن ها قرار داده است پیگیری نمایند. شرکت ملی پست جهت سهولت مشتریان برای دریافت کد مرسوله های سازمانی نیز هنگام دریافت بسته از سوی سازمان های مربوطه برای گیرنده بسته پیامکی حاوی شماره مرسوله را جهت رهگیری ارسال می نماید. افراد می توانند برای پیگیری بسته های پستی سازمانی از سامانه najatracking.post.ir استفاده نمایند.

برخی از مشتریان متاسفانه جهت رهگیری بسته پستی خود بارکد مرسولات پستی را فراموش می کنند و برای بازیابی آن به دنبال راه حل می باشند شرکت ملی پست نیز برای بازیابی شماره رهگیری برای مشتریان راهی پیش رو گذاشته است.

مشتریان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شماره مرسوله جهت رهگیری مرسولات پستی و در صورت فراموشی بارکد مرسولات پستی برای بازیابی آن، ادامه مقاله را مطالعه نمایند.






کد مرسوله پستی چیست
کد رهگیری یک شماره 24 رقمی می باشد که جهت رهگیری وضعیت بسته به فرستنده آن داده می شود. بارکد مرسولات پستی زمانی که بسته تحویل اداره پست جهت ارسال به مکانی دیگر داده می شود به بسته پستی اختصاص داده می شود. مشتریان می توانند تا زمان دریافت بسته پستی خود از نامه رسان اداره پست با استفاده از این شماره مرسوله برای دریافت وضعیت بسته پستی خود از سامانه tracking.post.ir اقدام نمایند.

در تصویر زیر نمونه یک رسید خدمات پستی است که در قسمتی از آن شناسه یا همان بارکد مرسوله پستی نمایش داده شده است.







مشتریان با دریافت شماره مرسوله پستی می توانند به راحتی برای رهگیری مرسولات پستی خود اقدام نمایند.

حتما بخوانید: پیگیری مرسولات پستی







فراموشی و نحوه بازیابی کد مرسوله
برخی افراد امکان دارد زمانی که شماره مرسوله پستی را دریافت می نمایند توجهی به کاربرد این بارکد نداشته باشند و با سهل انگاری این شماره مرسوله پستی را گم کرده و یا فراموش کنند. می بایست توجه داشت که افراد بدون داشتن شماره مرسوله پستی به هیچ عنوان نمی توانند  به صورت اینترنتی و سامانه پیامکی از وضعیت بسته پستی خود پیش از دریافت بسته مطلع شوند.

پس مشتریان در صورت فراموشی کد رهگیری مرسولات پستی برای بازیابی کد مرسوله می بایست مجددا با ارسال کننده بسته ارتباط گیرند و کد رهگیری را مجدد دریافت نمایند. در غیر این صورت می توانند به صورت حضوری به نزدیک ترین دفتر پستی به منطقه محل سکونت خود مراجعه و با اعلام به متصدی پست مجدد بارکد پستی را دریافت نمایند.



پیگیری مرسولات پستی در صورت فراموشی کد مرسوله و بدون کد رهگیری
مشتریان جهت پیگیری مرسولات پستی در صورت فراموشی می توانند برای رهگیری بسته پستی با اطلاع رسانی به شخص فرستنده درخواست پیگیری داشته باشند. برخی مشتریان تنها برای پیگیری مرسولات سازمانی با مراجعه به سایت najatracking.post.ir رهگیری بسته های سازمانی که شامل کارت سوخت، کارت خودرو، شناسنامه خودرو، اسناد موتور سیکلت، دیوان عدالت اداری ، رهگیری سیم کارت، گواهینامه و نظام وظیفه است را می توانند بدون نیاز به شماره مرسوله پستی پیگیری نمایند.

افراد نیز با مراجعه حضوری به اداره پست منطقه محل سکونت خود با اطلاع رسانی به متصدی پست از وضعیت مرسوله خود مطلع شوند و در غیر اینصورت می بایست تازمان دریافت بسته از نامه رسان اداره پست صبر نمایند.



برای دریافت اطلاعات بیشتر در کد مرسوله پستی به کانال تلگرامی مشاوره حقوقی دینا مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بازیابی کد مرسوله پستی به روش های مختلف را پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- بارکد مرسولات پستی را از چه طریق می توان دریافت کرد؟
بارکد مرسوله پستی را می توان از شخص ارسال کننده و یا متصدی اداره پست دریافت کرد که در متن مقاله آورده شده است.


2- شماره مرسوله پستی چند رقم است؟
شماره مرسوله پستی 24 رقم است که در متن مقاله دررابطه با شماره مرسوله پستی کامل توضیح داده شده است.


3- برای بازیابی شماره رهگیری پست به صورت حضوری کجا مراجعه کرد؟
برای بازیابی شماره رهگیری پست می بایست به نزدیکترین دفتر پست محل سکونت مراجعه کنید که در متن مقاله بیان شده است.

منبع : کد مرسوله چیست
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1KyZ
نظرتان را بنویسید