موصی به چیست

موصی به چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به توضیح وصیت ، ارکان وصیت ، موصی به و شرایط موصی به خواهیم پرداخت .





به موجب شرع و قانون مدنی ، هر شخصی می تواند با تنظیم یک وصیت نامه ، تکلیف اموال و دارایی هایش را برای بعد از فوت خود مشخص کند . وصیت نامه معمولا برای بخشیدن مالی به دیگری به طور رایگان استفاده می شود ، که به آن وصیت تملیکی گفته می شود . یکی از مهمترین ارکان وصیت ، موصی به یعنی مالی است که مورد وصیت قرار می گیرد . به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که موصی به چیست و چه شرایطی باید داشته باشد . بنابراین به توضیح وصیت ، ارکان وصیت ، موصی به و شرایط موصی به خواهیم پرداخت .



” یکی از ارکان وصیت ، موصی به است “



وصیت چیست
بر اساس قانون ، هر شخصی در طول مدت زندگی خود می تواند  تکلیف اموال و دارایی های خود را برای بعد از فوتش مشخص و معلوم نماید . چنین عملی در قالب وصیت کردن انجام می پذیرد که یکی از مهمترین موضوعات حقوقی می باشد . البته ، در قانون شرایط صحت وصیت هم پیش بینی شده است . به طور مثال ، هر فرد تنها به میزان یک سوم از اموال و دارایی خود ار می تواند وصیت کند . بنابراین ، مقدار بیشتر از یک سوم ، نیازمند اجازه ورثه است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه وصیت چیست و وصیت مازاد بر ثلث کلیک کنید .



ارکان وصیت
برای کسب اطلاعات دقیق از وصیت ، بهتر است که با برخی از ارکان وصیت آشنا شویم . به طور کلی ، هر وصیت 4 رکن اصلی دارد که عبارتند از :

موصی ؛ یعنی کسی که مالی را وصیت می کند .

موصی له ؛ یعنی کسی که مالی به نفع او وصیت می شود .

موصی به ؛ یعنی مالی که مورد وصیت قرار می گیرد .

وصی ؛ یعنی کسی که مأمور به انجام عملی در راستای وصیت می شود که غالبا به موجب وصیت عهدی ، شخص وصی تعیین می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارکان وصیت و انواع وصیت کلیک کنید .



” موصی به عبارت است از مالی که به نفع دیگری وصیت می شود “



موصی به چیست
همانگونه که اشاره شد ، یکی از مهمترین ارکان وصیت ، موصی به است . به طور کلی ، موصی به عبارت است از مالی که به نفع دیگری وصیت می شود . به عنوان مثال ، اگر شخص (الف) به موجب وصیت خود ؛ زمین یا باغ یا خانه ای را برای شخص (ب) وصیت کند ، زمین ، باغ یا خانه موصی به می باشد . شخص الف وصی است و شخص ب هم موصی له این وصیت . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موصی له و وصی کلیک کنید .



شرایط موصی به
بر اساس قانون مدنی مالی که مورد وصیت قرار می گیرد ممکن است عین مالی باشد ، یا منفعت مالی باشد . علاوه بر این موصی به باید شرایطی هم داشته باشد تا آن وصیت صحیح باشد . از جمله شرایط موصی به آن است که منفعت عقلانی و مشروع داشته باشد ، قابلیت نقل و انتقال داشته باشد و ملک خود وصیت کننده باشد . بنابراین ، نمی توان از مالی که متعلق به شخص دیگری است وصیتی کرد ، یا وصیت کردن مواد مخدر یا مشروبات الکلی باطل است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موصی به چیست به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون موصی به چیست پاسخ دهند .

منبع : موصی به چیست
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZPLQ
نظرتان را بنویسید