دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای

دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که قصد ثبت نام در پذیرش مقطع کاردانی فنی و حرفه ای را دارند باید برای اطلاع از شرایط ، ضوابط و رشته های مورد پذیرش این مقطع نخست دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را دانلود و مطالعه کنند . معمولا دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می شود .


کلیه داوطلبان ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای  باید در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ، ثبت نام خود را انجام دهند . منظور از دفترچه ثبت نام ، فایلی است که سازمان سنجش به عنوان راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته منتشر می کند و در آن لیست کلیه رشته های کاردانی پیوسته به همراه دانشگاه های ارائه دهنده معرفی شده است .

بطور کلی دفترچه ثبت نام کاردانی 99 شامل اطلاعات مهمی مانند : شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ، شرایط وظیفه عمومی برای آقایان ، اطلاعات رشته ها دانشگاه فنی و حرفه ای شامل : نوع دوره تحصيلی و جنس پذيرش ، عناوين ، تعداد سؤال و لیست دانشگاه های پذیرنده در هر رشته می باشد که در این مقاله علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه کاردانی 99 ، قسمتی از مهم ترین اطلاعات دفترچه توضیج داده شده است .


دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99
همانطور که پیش از این اشاره شد ، داوطلبان برای اینکه از جزئیات ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای مطلع شوند ، نیاز به مطالعه دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای دارند . دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای معمولا همزمان با آغاز نام نویسی کنکور فنی و حرفه ای از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود .

طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 از تاریخ 18 خرداد آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت . بنابراین می توان گفت دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 نیز در همین تاریخ فعال خواهد شد .



لینک دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 ، 18 خرداد ماه فعال خواهد شد



به محض انتشار دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 این مقال بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99
شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99 شامل شرایط رشته تحصیلی دپپلم و تحصیل در مدارج بالاتر است که به شرح زیر می باشد :

دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یكی از رشته های شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش و یا احراز شرایط دانش آموختگی در یكی از رشته های مذكور تا پایان شهریورماه 1399 و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله ( نظام قدیم ) .


افرادی كه دارای گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا دیپلم كامل متوسطه نظام جدید یا قدیم نظری و یا مدرك بالاتر از كاردانی می باشند ، اجازه ثبت نام در کاردانی فنی حرفه ای را ندارند و در صورت شركت متخلف شناخته شده و در هر مرحله از تحصیل كه باشند ، قبولی آنان لغو و از ادامه تحصیل آنها ممانت بعمل آمده و ملزم به پرداخت غرامت خواهند بود .



 برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته یا رشته های انتخابی .



داوطلبان به منظور اطلاع از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .


سهمیه های موثر در انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 99
سهمیه های فرعی در ثبت نام کاردانی به شرح زیر هستند :

سهمیه رزمندگان

سهمیه ایثارگران

سهمیه خانواده شهدا

اگر فردی یکی از سهمی هه ای بالا را نداشته باشد شامل سهمیه آزاد خواهد شد .

نکته مهم : همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان رزمندگان با بیشتر از 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه نیز از امسال می توانند از سهمیه ایثارگران بهره مند شوند .



تفاوت استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا با بقیه افراد به شرح زیر است :
با توجه به تصويب قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران و اصلاحيه آن، گزينش داوطلبان براساس اين قانون صورت مي گيرد. براساس اين قانون %25 از ظرفيت پذيرش به رزمندگان و ايثارگران، به شرط داشتن حدنصاب علمي (كسب حداقل 70 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهمیه آزاد توسط ايثارگران و كسب حداقل 80 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهمیه آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص دارد .



داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 را دارند می توانند پیش از آغاز فرآیند نام نویسی خود ، مدارک لازم ثبت نام را آماده و سپس برای ثبت نام خود اقدام کنند .


عناوین رشته های امتحانی و دیپلم های مورد پذیرش در ثبت نام و انتخاب رشته
جدول شماره 4 دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 شامل اطلاعات رشته های پذیرنده در ثبت نام فنی حرفه ای و همچنین دیپلم های مورد پذیرش است . یکی از مهم ترین شرایط دفترچه تطابق عنوان دیپلم و رشته انتخابی است که این موضوع در جدول شماره 4 توضیح داده شده و مقابل هر رشته ، لیست دیپلم های فنی حرفه ای و کاردانش مورد پذیرش هم درج شده است .

در ادامه دفترچه جدول رشته محل های انتخاب رشته کاردانی درج شده که نشان می دهد دانشگاه های پذیرنده در هر رشته کدامند . این جدول برای انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و هر داوطلب باید در قسمت پایانی ثبت نام خود ، حداقل یکی و حداکثر 50 دانشگاه از این لیست را انتخاب کند .



اگر در هرکدام از قسمت های دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی 99 ابهامی داشتید می توانید پاسخ سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی چه زمانی منتشر می شود ؟
دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی معمولا همزمان با آغاز نام نویسی این مقطع منتشر می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- از چه طریقی می توان دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای را دریافت کرد ؟
داوطلبان باید فایل این دفترچه را به صورت اینترنتی دانلود کنند که به محض انتشار دفترچه لینک دریافت در این مقاله نیز فعال خواهد شد .

3- شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی را از چه طریقی می توان مطالعه کرد ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه راهنما ، شرایط ثبت نام را مطالعه کنند .

منبع : دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Lmj
نظرتان را بنویسید