شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان

شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در میان دانشگاه های سراسری دانشگاه شهریه پرداز پردیس خودگردان به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد . علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه لازم است شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان در سال 99 را مطالعه نموده و در صورتی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه پردیس خودگردان هستند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند .


یکی از دوره های تحصیلی دانشگاه های دولتی ، دوره پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل سابق است .دانشگاه پردیس خودگردان همانند سایر دانشگاه های بدون کنکور در مقطع کارشناسی اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کند . رشته های دوره پردیس خودگردان گاها در واحد های دانشگاهی مستقل از دانشگاه دولتی تدریس می شود ولی اعضای هیئت علمی و اساتید دوره های برتر مانند دوره روزانه به تدریس رشته های این دوره می پردازند . از جمله نکات قابل توجه این دوره به نوع مدرک اعطایی دانشگاه پردیس می توان اشاره کرد .

مدرک این دوره مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و اعتبار آن مشابه مدرک دوره روزانه بوده و در مدرک اعطایی به فارغ التحصیلان این دوره عنوان " پردیس دانشگاهی " درج می شود . کیفیت بالای آموزش و اعتبار مدرک فارغ التحصیلان باعث استقبال داوطلبان از این دوره شهریه پرداز شده است . میزان شهریه واحد های پردیس خودگردان توسط هیئت امنای هر دانشگاه تعیین شده و پذیرفته شدگان موظف به رعایت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود . علاقه مندان به رشته های ارائه شده در این دوره در سال 99 هم از طریق شرکت در آزمون سراسری و هم از طریق ثبت نام بدون کنکور 99 می توانند در دانشگاه های پردیس خودگردان مشغول به تحصیل شوند . در ادامه این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان 99 می پردازیم .

 


در لیست رشته های ارائه شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 علاوه بر دوره های روازنه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و پیام نور ، برخی از رشته محل ها در دوره پردیس خودگردان ارائه شده است . طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور ، دیپلمه های رشته های ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) و داوطلبان فنی حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ( فوق دیپلم ) می توانند در زمان مقرر که از 20 اسفند 98 آغاز می شود و تا 31 شهریور 99 ادامه دارد ، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های دوره پردیس خودگردان اقدام نمایند .

سنجش و پذیرش داوطلبانی که امتحان نهایی داشتن از طریق معدل کتبی دیپلم و بقیه داوطلبان از جمله داوطلبانی که دارای دیپلم فنی و حرفه ای هستند از طریق معدل کل دیپلم انجام میشه صورت می گیرد و متقاضیان ضروری است دارای یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم ( چهار ساله ) ، دیپلم و پیش دانشگاهی با اخذ حداکثر تاریخ 99/6/31 ، دیپلم سال دوازدهم ( نظام جدید ) با اخذ حداکثر تاریخ 99/5/31 و یا کاردانی ( فوق دیپلم ) باشند .

دانشجویان دوره روزانه که می خواهند در ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر دوره پردیس دانشگاهی خودگردان شرکت نمایند تا 31 مرداد 99 مهلت دارند تا انصراف قطعی از رشته اول خود به دانشگاه اعلام کنند . بنابراین به علاقه مندان توصیه می کنیم قبل از ثبت نام و انتخاب رشته ضمن بررسی شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ، لیست رشته های بدون آزمون پردیس خودگردان را بررسی نمایند .


شرایط تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه پردیس خودگردان 99
همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی از روش های ورود به دانشگاه های پردیس خودگردان شرکت در کنکور سراسری است . برخی از رشته های دوره پردیس خودگردان شامل رشته های پرطرفداری مانند رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی است که همچنان تنها راه ادامه تحصیل در این رشته ها کسب رتبه و تراز قبولی لازم در کنکور 99 است .

در نتیجه داوطلبان رشته های با کنکور دوره پردیس خودگردان می توانند با ثبت نام در کنکور سراسری 99 و برنامه ریزی صحیح ، به هدف خود دست یابند . زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 از 16 بهمن تا 27 بهمن 98 بوده و مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری از 12 اسفند 98 الی 15 اسفند و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org خواهد بود .



 شما می توانید از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی از تجربه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در خصوص انتحاب رشته های بدون کنکور و با کنکور پردیس خودگردان استفاده کنید . برای اطلاع از آخرین بدون آزمون پردیس خودگردان عضو کانال تلگرام بدون کنکور هیوا باشید .




سوالات متداول

1- از چه طریقی می توان برای دانشگاه های پردیس خودگردان ثبت نام کرد ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده ، دانشگاه های پردیس هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بدون آزمون دانشجو می پذیرند .

2- آیا تمامی رشته های دانشگاه های پردیس بدون آزمون ارائه می شوند ؟
خیر ، این دانشگاه در برخی رشته ها و واحد ها بدون آزمون دانشجو می پذیرند که شرایط هر یک در متن مقاله موجود است .

3- از چه طریقی می توان رشته های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان را مشاهده کرد ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده ، رشته های بدون کنکور این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های پردیس منتشر می شود .

منبع : شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EV2v
نظرتان را بنویسید